תוכנית מציאות

מחקתי את הבקשה שלך מבקשות ממפעילים בגלל הדיון שהתחיל שם בדף, ניתן יהיה להעלות את הבקשה מחדש לאחר מיצוי הדיון שם. יום טוב, אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 09:16, 29 ביולי 2015 (IDT)

תודה. רק אבהיר שהבקשה הייתה מוצדקת. התבנית עמדה שם זמן רב. אך אני שמחה בדעות רבות ומיצוי הדיון. מה עוד שגם למדתי שאת התבנית הספציפית הזאת רצוי להניח בדף שיחה. יעלי 1 - שיחה 23:26, 30 ביולי 2015 (IDT)
לא אמרתי שהבקשה היתה לא מוצדקת, היא היתה מוצדקת אך בגלל שלא היו שם תגובות, וזה שם שסביר שיועורר דיון, ראיתי לנכון להמתין עוד קצת. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 09:06, 2 באוגוסט 2015 (IDT)

תודה

תודה על התמיכה ותודה על המילה הטובה. נטעדי - שיחה 19:45, 3 באוגוסט 2015 (IDT)

הזמנה אישית לסקר העורכים של ויקיפדיה העברית

שלום יעל,
עמותת ויקימדיה ישראל מקיימת לראשונה סקר בקרב עורכי ויקיפדיה העברית. הסקר נועד לקבל תובנות בנוגע לחוויית העריכה במיזם, מתוך כוונה לעזור לקהילת העורכים להמשיך לשפר את גרסתה העברית של האנציקלופדיה החופשית וכן, את תהליך יצירתה. נודה לך מאוד אם, כמי שפעילה בוויקיפדיה העברית מזה זמן רב, תסכימי לענות על השאלון, באמצעות הקשה על הקישור הבא:

הקישור שלך לסקר.
הקישור המופיע פה לשאלון הוא אישי והודעה זו הושארה עבורך באופן ספציפי.


לתשומת לבך, הסקר אינו מתבצע על גבי שרתי קרן ויקימדיה, אלא באמצעות מערכת "Qualtrics", אשר אושרה לשימוש על ידי הקרן. למען הסר ספק, גם אם ההזמנה אישית, כל המידע בסקר נאסף בצורה אנונימית, כך שלא ניתן לקשר בין עורך מסוים לתשובות שמסר. בנתונים שייאספו לא יעשה כל שימוש מעבר למחקר עצמו, אשר ניתוח תוצאותיו יהיה זמין לקהילת העורכים לאחר סיום איסוף המידע.

הסקר נבחן ונמצא נגיש לאנשים עם מוגבלויות. הוא זמין למענה גם דרך מכשירים ניידים.


בכל שאלה או בעיה, לפני המענה על הסקר או במהלכו, הנך מוזמנת ליצור קשר עמי, לירון דורפמן, בכתובת המייל Liron wikimedia.org.il או בטלפון 050-5453913 .

.בשם ויקימדיה ישראל, תודה לך מראש

Ldorfmanשיחה 18:41, 19 באוגוסט 2015 (IDT)

תודה --יעלי 1 - שיחה 19:18, 19 באוגוסט 2015 (IDT)
אני מקווה שענית. אם כן, מקווה שנהנית. אם לא, אשמח אם תמלאי את הסקר בהקדם. להשתמע, Ldorfmanשיחה 23:36, 19 באוגוסט 2015 (IDT)
תודה לירון, עניתי, אני אשמח לראות מה ייצא בסוף.--יעלי 1 - שיחה 02:52, 21 באוגוסט 2015 (IDT)
שמחתי לקרוא שענית. יקח עוד זמן עד לסיום איסוף הנתונים וניתוח המידע. אני בטוח שיהיה מעניין. כמובן שנעדכן. להשתמע, Ldorfmanשיחה 03:20, 25 באוגוסט 2015 (IDT)

לגבי תקציר העריכה הזה

אנא ראי שיחת משתמש:ביקורת/ארכיון 3#השחתת קישורים. יזהר ברקשיחה • י"א באלול ה'תשע"ה • 01:15, 26 באוגוסט 2015 (IDT)

יזהר, אם אני מבינה נכון ההוא בכלל לא התכוון להסיר קישורים. אלא בגלל שגולש דרך רימון החוסם חלק מהקישורים ומוריד אותם אוטומטי, כן ? אם כן אסביר לו את זה בדף שיחתו, ואבהיר שהוא אינו משחית.--יעלי 1 - שיחה 01:24, 26 באוגוסט 2015 (IDT)
אכן. יש כאן בעיה כללית שנוצרת משילוב של העורך החזותי ואינטרנט רימון, ועוד לא נמצא לה פיתרון. יזהר ברקשיחה • י"א באלול ה'תשע"ה • 01:58, 26 באוגוסט 2015 (IDT)

עריכה מחודשת במקרה של מחיקה בגלל כשל טכני

ידוע לי שהמדיניות של וויקיפדיה לא מאפשרת חזרה על עריכה במידה והיא שוחזרה על ידי משתמש אחר ועריכה מחודשת תיחשב למלחמת עריכה. שאלתי היא, מה הדין במקרה שעריכות שלי נמחקו על ידך בגלל כשל טכני שגרם למחיקת קישורים וכעת סודרה התקלה. האם באפשרותי לחזור על עריכות שנמחקו?--Motyshif - שיחה 12:30, 6 בספטמבר 2015 (IDT)

בשמחה רבה מוטי, אם יהיו לי הערות אני אתקן.--יעלי 1 - שיחה 14:50, 7 בספטמבר 2015 (IDT)

ביטול מחיקה בדף אהרון יהודה לייב שטיינמן

שלום רב. קראתי את תגובתך בדף הנאמר למעלה, ולמען האמת הופתעתי משום שכשאני כתבתי בערך יונתן שינפלד פסקה שעוסקת באוהדים של יונתן אז פשוט מחקו לי אותה בגלל עודף סופרלטיבים, אני עצמי עדיין טוען בתוקף כמו שאת טענת בדף של אהרון יהודה לייב שטיינמן שיש בדבר זה נתון יבש, ופה אציג לצורך המחשה תגובה שאת כתבת והיא אקטואלית גם בערך של יונתן שינפלד: "אנחנו לא מחביאים את האמת, וגם לו רצינו לא יכולנו. המידע הלא נגיש לעין כל אם לא פה אז בפלטפורמות אחרות. אנחנו מביאים את התמונה כראות עינינו אם היא כעורה או יפהפייה לא עלינו לשפוט...". הרבה הצלחה בכל התחומיםאלי גודין - שיחה 22:41, 12 באוקטובר 2015 (IDT)

שלום אלי, ראשית אני רוצה להבהיר אף אחד לא נגדך. אני בטוחה שאחרי שתלמד את הכללים טוב יותר - נוכל ליהנות מתרומותיך. אני חושבת שלגבי אוהדיו של שיינפלד ראוי שיהיה אזכור. ובהמשך אטפל בזה. ממליצה להימנע מהודעות תוקפניות כמו שהשארת בדף שיחה ההוא. בהצלחה יעלי 1 - שיחה 00:09, 13 באוקטובר 2015 (IDT)

הצבעתך בוטלה - הודעה טכנית

הצבעתך בוטלה מסיבות טכניות, אם תרצה תוכל לשוב ולהצביע ביקורת - שיחה 11:04, 28 באוקטובר 2015 (IST)

בס"ד משתמש:ביקורת, משתמשת:יעלי 1, היא אישה, לתשומת ליבך. ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 23:37, 4 בנובמבר 2015 (IST)
תודה רבה ליאת על תשומת הלב. מסתבר שמבטלים טכנית גם עריכות של נשים, אין בושה לגברים של היום. ביקורת - שיחה 23:41, 4 בנובמבר 2015 (IST)

לעלוב

אני שמחה שאת מסכימה עמי שצריך להוריד את השם פיטריקוב והפורמים של בידי חרדים לא יכתיבו שם של אדמור מלבד זאת שרוב יתר האתרים שם הם ציטוטים של ויקפדי' מקווה שתסדרי זאת בהקדם האפשרי תוכלו לכתוב איך שני לכם רק את המילה פיטריקוב הנועדה ללעוג תמחקו.תודה רבה רבי רבי - שיחה 23:31, 4 בנובמבר 2015 (IST)

למה את לא מגיבה למה שכתבתי
אני חשבתי כי אכן יש למחוק. אחרים התנגדו. תנסה לשכנע אותם לא אותי. איך למשל כותבים עליו בעלוני התמונות למיניהם. יעלי 1 - שיחה 23:00, 7 בנובמבר 2015 (IST)

בעלוני התמונות כותבים מהריד מלעלוב או לעלוב לבד

זכרני נא

שלום, שימי לב בבקשה למעט ביקורת בונה שהוספתי בדף השיחה של הערך. לשירותך, ‏DGtal‏ - שיחה 14:31, 10 בינואר 2016 (IST)

פרקי אבות

שלום רב, לידיעתך בפרקי אבות נאמר גם "יָפֶה תַלְמוּד תּוֹרָה עִם דֶּרֶךְ אֶרֶץ", וראי גם הערך דרך ארץ קדמה לתורה. דוד שי - שיחה 11:13, 2 במרץ 2016 (IST)

ועם זאת יש מקום להבנה כלפיו, כמו שכתבתי אין דנים אדם בשעת כעסו \ צערו. יעלי 1 - שיחה 20:54, 2 במרץ 2016 (IST)

דוד שי, אם חשבת שזה מפרקי אבות, זאת טעות קטנה. לאחר גיגול פשוט מצאתי את זה בגמרא בבא בתרא "אָמַר רַבָּא: מִכָּאן, שֶׁאֵין אָדָם נִתְפַּס בִּשְׁעַת צַעֲרוֹ". יעלי 1 - שיחה 21:01, 2 במרץ 2016 (IST)

התייחסתי לציטוט שהבאת מפרקי אבות, אבל טוב לדעת שהציטוט האחר שהבאת הוא מבבא בתרא. דוד שי - שיחה 21:24, 2 במרץ 2016 (IST)
שוב אני נאלצת לתקן אותך. לא הבאתי כל ציטוט מפרקי אבות, זה היה משתמש אחר, ראה פה [1]. יעלי 1 - שיחה 21:44, 2 במרץ 2016 (IST)
סליחה. דוד שי - שיחה 22:22, 2 במרץ 2016 (IST)
מה סליחה ?? אין על מה. בזכותך העשרנו את ידיעותינו מאוצרות הרוח האלמותיים של עמנו, אז לא סליחה מתאים כאן אלא תודה. יעלי 1 - שיחה 22:37, 2 במרץ 2016 (IST)

הערה שלילית תתקבל בשמחה?

מחקת את ההערה לפני שהפסקתי לראות ולהגיב. אז רק שתדעי כל הערה בונה, ואני מדגיש בונה, מתקבלת אצלי בשמחה כי אני מאמין שהערות בונות, כולן חיוביות. ולכן אם כבר למחוק מילה ממה שכתבתי אז הייתי מוחק את המילה "שלילית" אלא שאז היו אומרים שאני לא מוכן לקבל ביקורת. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 20:17, 4 באפריל 2016 (IDT)

יונה אנשים לא מבינים הומור ברשת, לכן מחקתי. אני לכשעצמי הבנתי מצויין למה התכוונת. יעלי 1 - שיחה 20:27, 4 באפריל 2016 (IDT)

יורופסקי וזה

אהלן יעל.

אם זה נראה שאני נהנה מפתיחת הבירורים והוויכוחים אז שתדעי שאני ממש סובל מכול זה. לא רק בגלל שזה גוזל זמן, גם כי אני ממש לא אוהב להאשים מישהו במשהו.

העניין הוא שאני באמת מעדיף להגיע לפשרה, מאשר לכפייה של עריכה אחת על אחרת. אני בטוח שגם את כבר היית במצב הזה, משני הכיוונים. בגלל שבסופו של דבר מדובר בעריכה שלך מול עריכה שלי, מה דעתך שמתוך רצון טוב להסכים זה עם זו, נפנה לבורר לפי הדף ויקיפדיה:מנגנונים ליישוב מחלוקת? הבנתי מאריה ענבר (ליש) שהוא יסכים לשמש בורר אם שני הצדדים מסכימים. (את יכולה לקרוא את השיחה ביננו בדף השיחה שלי). אני אסיר את הבירור בעניינו של גילגמש, כמובן.

Mateo - שיחה 14:40, 28 באפריל 2016 (IDT)

איני רואה כל צורך בפעולה נוספת או בהזמנת בורר. הטענה שהעריכה של יעל שגויה ואילו העריכה שלך היא הנכונה לא זכתה לתמיכה כלשהי בדיון. אין סיבה לשנות את הערך בהתאם להצעתך. הצעת את ההצעה שלך והיא לא התקבלה. הסתפק בכך ואל תטריח אותנו בפניות נוספות. את הבירור שפתחת, אתה יכול להשאיר ולמעשה לפתוח עוד אחד על העריכה הזאת בדף שיחתה של יעל. גילגמש שיחה 14:42, 28 באפריל 2016 (IDT)
מה שיפה זה שאתה ויעל אנשים שונים מאוד. רואים את זה מעצם סגנון הכתיבה. אני בטוח שיעל בוגרת ממך, ותבין שעדיף לפתור מחלוקות ולגשר עליהן במקום לכפות ניצחון. אתה מוזמן להתאמץ לשכנע אותה אחרת אבל הרי אם לא היית מתערב מלכחילה, שעות ארוכות היו נחסכות מאיתנו. בכול אופן הפנייה שלי אלייך, יעל, נותרה פתוחה. כבר אמרתי לאריה שאני מוכן לקבל כול הכרעה של בורר מוסכם, כך שההחלטה היא שלך. Mateo - שיחה 15:06, 28 באפריל 2016 (IDT)
ההכרעה (המנוגדת לעמדתך) כבר התקבלה כך שהג'סטה היפה שלך איננה נחוצה. גילגמש שיחה 18:48, 28 באפריל 2016 (IDT)
הלוואי וידעתי מה מניע אותך להתעקש כול כך שלא לפתור את הסוגיה הזוטרה הזו בנעימים. הלא ציינת שאתה עוקב אחרי 10,000 דפים במיזם, למה שלא תיתן לבורר כמו אריה ענבר להיכנס לעובי הקורה? הערך בטוח ישתפר, אתה תוכל לתרום לויקי עם ערך קלאסי חשוב ואני ויעל ונרו יאיר נצא החברים הכי טובים. אני מבטיח בהן צדק לקבל כול מה שאריה ענבר יפסוק, ואף להודות לכול הצדדים על המאמץ.
נ.ב. (אתה מוזמן מצידי לבחור מגשר אחר, אם זה עניין) Mateo - שיחה 13:45, 29 באפריל 2016 (IDT)

ליש או כל אחד אחר יכול לקרוא את ההיסטוריה ודף השיחה ולראות, שיפרנו את הערך, כעת מצבו טוב יותר. נגמר הנושא. ואני ממליצה למתיאו עבור לדברים אחרים אין שום טעם בעוד בירורים ודיונים ארוכים ועקרים. יעלי 1 - שיחה 23:43, 30 באפריל 2016 (IDT)

הערך שופר קלות אחרי מאבק ארוך, אך הנושא לא נגמר כי הערך במצב גרוע. לפנינו לקבוע עוד מספר סוגיות בערך עצמו, שלא נדבר על הערך המקביל שבו המידע עוד כלל לא מעודכן. אמנם נכון שרבים אחרים אף הם במצב דומה, אך זה לא פוטר אותנו לשפר גם ערכים אלה. האופן שבו נהגנו בהדרכת גילגמש לא הביא לדרך יעילה ונעימה לכתוב ערכים, ולכן אני חוזר ומציע בוררות בנושא. למעשה, לפי הפשט הכתוב במדיניות הרשמית כך היינו אמורים לנהוג מלכתחילה. Mateo - שיחה 03:32, 3 במאי 2016 (IDT)

רוב תודות על פעילותך הויקיפדית!

תודה רבה על פעילותך המגוונת למען ויקיפדיה בכלל, וקהילת ברסלב בצפת בכלל.יש לי מעט תמונות שקשורות לערך זה, ואשמח לשלוח לך למייל על מנת שתקשרי אותם. שלומי ורותי ברלב - שיחה 14:54, 15 במאי 2016 (IDT)

תודה רבה! ולענין התמונות, אתם צילמתם את התמונות ? כי אם לא הם יימחקו. יעלי 1 - שיחה 19:45, 15 במאי 2016 (IDT)

זה תמונות בלי זכויות יוצרים שלומי ורותי ברלב - שיחה 07:51, 16 במאי 2016 (IDT)

זה מהרשת? מי שצילם הוא בעל זכויות היוצרים. וצריך שהוא יאשר. יעלי 1 - שיחה 08:03, 16 במאי 2016 (IDT)

זה לא מהרשת, זה בלי זכויות יוצרים. שלומי ורותי ברלב - שיחה 09:48, 16 במאי 2016 (IDT)

תסביר, מי צילם? למה זה בלי זכויות יוצרים? יעלי 1 - שיחה 14:47, 16 במאי 2016 (IDT)

בידי מספר תמונות.אשמח לשלוח לך אותם עם פירוט באופן שלא כל משתמש או קורא יוכל לקוראם אחר כך. שלומי ורותי ברלב - שיחה 18:51, 16 במאי 2016 (IDT)

יעלי, לתשומת ליבך, ההגדרה "כי אם לא הם יימחקו" אינה מדוייקת. חוקי זכויות היוצרים מתייחסים גם למועד בו צולמה/פורסמה תמונה, כך שיתכן מאוד שהתמונות חופשיות מתוקף החוק. כל מקרה יש לבחון לגופו. אשמח לסייע בעת הצורך. Ldorfmanשיחה 18:59, 16 במאי 2016 (IDT)

שלום רב,שלחתי לך למייל מספר תמונות. אשמח שתשלבי אותם כפי ראות עינייך שלומי ורותי ברלב - שיחה 00:16, 19 במאי 2016 (IDT)

רבי משה בורשטיין, זקן חסידי ברסלב

שלום רב,

ברצוני לכתוב ערך חדש על רבי משה בורשטיין, זקן חסידי ברסלב שנפטר לפני כ-5 שנים.דא עקא, שכיום ישנו ערך בשם זה על אדם שונה (הפניה לדף אחר).איני מכיר את כללי ויקיפדיה, ואת הכללים במקרים כאלו. ככל הידוע לי הרב אברהם שטרנהרץ היה גר בביתו מאז שעלה לארץ, ואף נפטר שם.אין בידי מספיק מידע בעל ערך היסטורי מספיק, כדי לכתוב ערך על שמו, אמנם מאז פטירתו יצא לאור ספר בשם "כיסופים" שמקיף את ימי חייו בשני כרכים.נוכחתי לראות את החשיבות הרבה שאת מייחסת לחסידות ברסלב ומסתעפיה, וחושבני שמן הראוי היה לתת מקום של כבוד לזקן הרבנים בחסידות.(הרב בורשטיין היה ידוע במנהגו לחלק מידי ערב ראש השנה באומן מאות כיפות לבנות ["יארמולקא"] לחסידי ברסלב, לפי המסורת ה"מירונית" של הרב שטרנהרץ ללכת בימי הדין בכיפות לבנות)

אשמח לעזרתך בעניין, רוב תודות.

אני לא כל כך יודעת האם יש לו חשיבות אנציקלופדית. סתם להיות זקן החסידים זה לא מספיק. השאלה האם היה לו מעמד או השפעה. איני מכירה מספיק את נבכי ברסלב ועל כן איני יודעת. דבר נוסף שיהיה לך ממש קל ללמוד הוא בדפי שיחה נהוג להזיח תגובה באמצעות סימן נקודתיים (:) בתחילת התגובה. אם כבר יש נקודתיים בתגובה שאליה מתייחסים (כלומר נכתבה כבר שורת תגובה מעל לזאת שמתווספת כעת), נהוג להוסיף זוג נוסף של נקודתיים. באופן זה, נשמר הסדר בדיון ויודעים אילו דברים נכתבו כתגובה לדברים שהופיעו קודם.. בהצלחה. יעלי 1 - שיחה 01:26, 26 במאי 2016 (IDT)
אני כבר למדתי, ככה... תודה! שלומי ורותי ברלב - שיחה 19:45, 26 במאי 2016 (IDT)
לא בדיוק היית צריך לעשות שניים, ועם כבר יש שניים, שלושה. וממשיך וממשיך. יעלי 1 - שיחה 19:48, 26 במאי 2016 (IDT)
הא, אוקיי...

ואגב היום בצהרים יוכרע גורל הערך של קהילת ברסלב בצפת. נקווה שהעמל לא ירד לטמיון. בהצלחה! שלומי ורותי ברלב - שיחה 05:11, 29 במאי 2016 (IDT)

שמחתי לראות שהערך על הקהילה הצפתית נותר במקומו, לאחר מאמץ די גדול מצידך.

ולגבי הרב משה בורשטיין: אכן היה לו מקום מכובד בין חסידי ברסלב, לאחר פטירת רבו הרב שטרנהרץ הוא המשיך להנהיג את מקצת התלמידים כמו הרב צבי אריה רוזנפלד ועוד.בין היתר העתיק את בית הכנסת "אור אברהם" של הרב שטרנהרץ מקטמון למשכנו הנוכחי בגעת משה בירושלים.התקרב לחסידות ברסלב בפולין לפני המלחמה בגיל 17, והשתתף בקיבוץ בלובלין.נפטר בגיל 97 בשנת תשע"א כשהתמוטט לפתע אחר תפילת ערבית בבית מדרשו.התבלט בצניעותו הרבה ובפשטותו. הרחיק ממנו את הבריות ולא התכבד באיצטלא רבנית.למרות זאת היה מוערך בקרב החסידים, ורבני ברסלב בכללם.אלו קורות חייו בתמצות, איני יודע אם הם חשובים מספיק ליצירת ערך, אבל ברור שישנה חשיבות היסטורית הן לרב בורשטיין בעצמו, והן למסכת חייו המפעימה.כאמור לאחר פטירתו משפחתו הוציאה לאור ספר ערך היסטורי המקיף את קורות חייו בשני כרכים, בשם "כיסופים". שלומי ורותי ברלב - שיחה 15:14, 29 במאי 2016 (IDT)

תודה שלומי ורותי ברלב. עדיין איני יודעת האם יש חשיבות אנציקלופדית. אקרא ברשותך לעורכים מנוסים ממני שיחוו את דעתם. משתמש:ביקורת משתמש:יזהרברק משתמש:DGtal ואם ישנם עוד שעוקבים אחר דף שיחה זה, הצטרפו גם. מה דעתכם? והאם יש ערך אחר שבו רצוי לשלב מידע זה. הנה כתבה עליו [2]. הוא היה תלמידו של ר' יצחק ברייטער, ראיתי בגוגל. יעלי 1 - שיחה 22:41, 30 במאי 2016 (IDT)
האינסטינקט הראשוני שלי היה לומר אוטומטית שלהיות מ"זקני החסידות" זו לא סיבה לערך. בכל חסידות ובכל דור יש את זקני נכבדי העדה וזו לא סיבה מספקת לערך. מצד שני ברסלב חריגה בזה שאין לה אדמו"רים ממשיכים וההנהגה מתפזרת בפועל בין כמה רבנים חשובים שיוצרים בפועל מעין חצרות עצמאיים שכולם תחת המעטפת של ברסלב, אז במצבים מסוימים ראש הקהילה יהיה מספיק בולט כדי להצדיק ערך. למרות זאת, לא ניכר בשלב זה מהתיאור שמדובר במישהו שמקביל בחשיבותו לרב ארוש לדוגמה. ‏DGtal‏ - שיחה 14:25, 31 במאי 2016 (IDT)

בית חלקיה

שלום יעלי 1הוספתי עוד משהו על בית חלקיה. פשוט אני עובד (גם) עם ספרי היסטוריה עתיקים אשר נותנים מידע שהוא גם רלוונטי היום, ובגוגל המידע לא קיים. הספר (אנציקלופדיה) הנ"ל יצא לאור בשנת 1956.בברכה סטבוסטבו - שיחה 09:44, 27 ביוני 2016 (IDT)

חווי דעתך

בדיון חשיבות על הערך על דוד פדידה. חושבת שיש לו חשיבות? • צִבְיָהשיחה • ח' בתמוז ה'תשע"ו 16:09, 14 ביולי 2016 (IDT)

במחיצתם של גדולי התורה

יש לך גישה לספר "במחיצתם של גדולי התורה", ספרו של ח"כ שלמה לורנץ ? נתי 770 - שיחה 18:22, 24 ביולי 2016 (IDT)

לי יש. גם לספרים עצמם, וגם למהדורה סרוקה באוצר החכמה. יזהר ברקשיחה • י"ט בתמוז ה'תשע"ו • 21:21, 24 ביולי 2016 (IDT)
יזהר, תפנה לדף שיחה על הרב שך, שם עלתה השאלה. יעלי 1 - שיחה 22:22, 24 ביולי 2016 (IDT)

איך לא כתבת עדיין את הערך על מוטי שטיינמץ?

צִבְיָהשיחה • כ"ג בתמוז ה'תשע"ו 14:58, 29 ביולי 2016 (IDT)

חשבתי על זה. הוא ראוי לערך. רק לדעתי לא הוציא דיסק, שלפי הכללים פה זה נחוץ. עם זאת כתופעה ובפופולריות מתאים ערך. יעלי 1 - שיחה 15:56, 29 ביולי 2016 (IDT)
עכשיו חידה עבורך צִבְיָה. בנושא בו כתבתי אודות זמרים שעדיין לא הוציאו אלבום, כתבת בעבר משהו על פדופיליה. האם את זוכרת איפה?? יעלי 1 - שיחה 16:02, 29 ביולי 2016 (IDT)
אני כמובן חושבת גם שמגיע לו ערך. לשאלתך, נועה קירל כמובן, ועודני עומדת מאחוריי דבריי.. אגם בוחבוט היא תמונת המראה שלה שמראה שאפשר גם אחרת. • צִבְיָהשיחה • כ"ג בתמוז ה'תשע"ו 16:44, 29 ביולי 2016 (IDT)
. יעלי 1 - שיחה 16:46, 29 ביולי 2016 (IDT)
אם ממש משעמם לך בחיים, תוסיפי לרשימת הערכים המבוקשת את חבורת מצוות. ניסיתי לחפש עליהם מידע באינטרנט, לא כל כך מצאתי. • צִבְיָהשיחה • י"ג בחשוון ה'תשע"ז 13:24, 14 בנובמבר 2016 (IST)
"חבורת מצוות לשמור ולעשות" מרגישה נוסטלגית יעלי - שיחה 13:57, 14 בנובמבר 2016 (IST)
צִבְיָה, המו"ל של חבורת מצוות הוא עודד דוד. היום הוא מתפרנס כ"רב מזמר" תראי בסרטון הזה[3] איך הוא עושה בושות לעצמו. יעלי - שיחה 14:16, 14 בנובמבר 2016 (IST)
יעל וצביה, תוכלו להתבסס על הטיוטה הזו כשלד לערך על מוטי. הוא הוציא אלבום אישי בשם הלהיטים ב-29/9/2015. מלבד זאת עומדת הזכות בהיותו ידוע בציבור בחסידי ובמספר הצפיות הרב להם זוכים שירים ברשת. איש השלג - שיחה 11:01, 21 באפריל 2017 (IDT)

הערכים על ישיבת פוניבז' וראשיה

כאחד שמתמצא היטב בהיסטוריה של הישיבה ובהווה שלה, מצאתי אי דיוקים רבים (בכלל לא פוליטיים) הן בהצגת הדברים והן ברלוונטיות שלהם בחלוף הזמן.שינויים שבצעתי בוטלו על ידך, עם חלק מהביטולים אני מסכים בדיעבד, אולם ישנם כמה וכמה שינויים שביטולם חוטא באי דיוק.דוגמא: 1) עמותת "מסורת התורה" אינה מנהלת את הישיבה, אלא משמשת כ"צינור" פורמלי לחלוטין להסדרת תקציבי הממשלה. ובשל כך הוספתי את המילה פורמלית.2) ישיבת פוניבז' בע"מ אין חברה כזו, החברה היא: ישיבת פוניבז' חל"צ.3) גם ביקורת שהעיר על הביטול, הסכים עם כך שפירוט מועדי מינויי הרמ"ים נצרך, בייחוד כאשר נותר רושם שרוב הר"מים הצטרפו לישיבה לאחר הפילוג (כפי שמנוסח בערך במתכונתו הנוכחית) בו בשעה שרובם שימשו בישיבה כבר מאז שנות המ' המאוחרות.בערך על הרב שמואל מרקוביץ.לטעמי, ישנה חשיבות בהצגת ספריו וחיבוריו התורניים והמוסריים, עמדותיו, בני משפחתו ועוד, [לכל הפחות כפי שנעשה בערכים על ראשי ישיבת פוניבז' האחרים], כמו גם פירוט על משנתו והשקפתו החינוכית בישיבת פוניבז' (נושא שלדעת רבים הוא אחד הגורמים המרכזיים לקרע בינו לבין הרב אידלשטיין ראו כאן: http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000972403 וכאן: http://www.bhol.co.il/58643/%D7%A0%D7%95%D7%A8%D7%90-%D7%92%D7%90%D7%99%D7%9D-%D7%91%D7%A2%D7%A6%D7%9E%D7%9D-%D7%94%D7%9D-%D7%A4%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%91%D7%96-%D7%A9%D7%99%D7%94%D7%99%D7%94-%D7%91%D7%A8%D7%95%D7%A8-%D7%9B%D7%9C-%D7%94%D7%A9%D7%90%D7%A8-%D7%96%D7%94-%D7%A1%D7%AA%D7%9D.html).ישנם עוד חסרים רבים בשני הערכים הנ"ל, ונכון לשנת 2016 הם לא משקפים שינויים רבים שאירעו במרוצת השנים האחרונות.פליטה - שיחה 12:16, 31 ביולי 2016 (IDT)

אני מסכים. כל מה שלא מוטה פוליטית צריך להיכנס, נודה לך על כך מאד. אנא קרא את ויקיפדיה:צעד-צעד, והשתדל להימנע מכתיבה הגיוגרפית (כלומר - על שחר טל ילדותו של פלוני המדהים והחתיך) - אין לזה מקום באנציקלופדיה, כאן כותבים אובייקטיבית (כלומר - לגופו של אובייקט, למד אצל פלוני התמנה בשנה Y לתפקיד Z וכאלה). אגב, כל מנהל הוא פורמלי, לזה הכוונה כשכותבים שעמותת "עוז וידידות" מנהלת את מוסדות אחימלך בשפרעם, למרות שהיא רק צינור פורמלי להעברת תקציבים ותרומות. לכן אין צורך בתוספת המבהירה. ביקורת - שיחה 12:25, 31 ביולי 2016 (IDT)

הבנתי, תודה על ההדרכה כמשתמש טרי.בנוגע לעמותות אתה צודק, אולם ישנם מוסדות שמנוהלים לחלוטין ע"י העמותה, וישנם מוסדות שהעמותה אינה "תופסת" כל מעמד במוסד, אף אחד אינו יודע על קיומה או על שמה והיא מקסימום "ניק" של המוסד מול הגורמים הממשלתיים (במקרים בהם שמו של המוסד נתפס כבר לשימוש עמותות אחרות).מה בענין שאר התיקונים, יש לי אור ירוק לתיקונים אובייקטיביים? ―פליטה (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

בוודאי, אבל שיהיו רק אובייקטיביים, כי אני לא רואה שאמצא זמן לנכש אחריך. חייב לגמור את הערך על יואן קמרון. סומך עליך שלא תרצה להסתכן בשחזור גורף, אז במלוא הריכוז, וקדימה לעבודה. ברוך הבא. ואל תשכח- כדי שהמשתתפים בדיון יוכלו לתקשר בקלות ולהבין מי כתב כל משפט, נהוג לחתום בדפי שיחה באמצעות הקלדת ~~~~ (ארבעה סימני ~) שהופכים לחתימה עם שמירת הדף. לחלופין, ניתן להשתמש בכפתור חתימה: .
נוסף על כך, נהוג להזיח תגובה באמצעות נקודתיים (הסימן :) בתחילת התגובה. כך נשמר הסדר בשיחה. אם כבר יש נקודתיים בתגובה שאליה אתם מתייחסים – נהוג להוסיף זוג אחד נוסף. באופן זה, נשמר הסדר בדיון ויודעים אילו דברים נכתבו כתגובה לדברים שהופיעו קודם. בברכה, ביקורת - שיחה 12:36, 31 ביולי 2016 (IDT)
פליטה אוסיף עוד, לדוגמה טקסט שהוספת, "למד אצל מרן הרב שך" לא מקובל אצלנו. "היה מבכירי תלמידיו" זקוק למקור רציני. גם אם אתה שייך לצד מסוים, בכתיבה אצלנו הקפד לשמור על ניטרליות ככל האפשר ותיעזר בסימוכין. אחרת זה לא ייכנס. להבא ניתן ואף רצוי יותר לפתוח דיון בדף שיחה של הערך הספציפי. ועצה קטנה לסיום, אל תירתע מהשחזורים הם נובעים מהיותך חדש, אם תלמד את העבודה אני בטוחה שתוכל לתרום. בהצלחה יעלי 1 - שיחה 12:42, 31 ביולי 2016 (IDT)

תודה על ההזמנה לויקי'

הוחלפה לי כתובת IP, שמת לב להערה בערך הכל כך חשוב של נכס צאן הברזל התרבותי זאק אפרון? ואת מוזמנת לחוות דעתך כאן, דב.31.154.81.45 05:04, 2 באוגוסט 2016 (IDT)

הקישור לא טוב. אם אני זוכרת נכון מישהו כתב לגבי אפרון שהוא חתיךךך. זה כמובן נכון אך לא מתאים לנו לכן שחזרתי. איך אתה הגעת לערך הזה ?? יעלי 1 - שיחה 12:05, 2 באוגוסט 2016 (IDT)

תיקון קישור. ראי זאק אפרון גרסא 1904667 (שבוטלה ב04:47 1 באוגוסט). הגעתי לערך הכל כך חשוב על אפרון בניטור שיעמום, חיכתי למשהו במחשב אז בדקתי עריכות אנונימיות (שבלילה הן לרוב השחתות ולא תרומות...הטיפוסיים של הלילה, כאלה קשוחים ואפלים!(:31.154.81.45 15:32, 2 באוגוסט 2016 (IDT)

דונלד טראמפ ג'וניור

שלום. לידיעתך פתחתי דיון חשיבות אנציקלופדית על ערך זה. יואב ר. - שיחה 09:39, 10 בנובמבר 2016 (IST)

שלמה קרליבך

א. כוונתי הייתה לעובדה שהרבי מלובביץ' אינו מוזכר ברשימת רבותיו (שבראש הערך). ב. ביקורתי כוונה בעיקר לההמעטה בקשריו עם הרבי-שמתוארים במספר שורות בערך. לדעתי יש להעניק לכך יותר כפי שהסברתי מדוע בתגובתי הקודמת.שלומי בלום - שיחה 18:18, 13 בנובמבר 2016 (IST)

היי יעלי

היי יעלי,

ראיתי שהצבעת בעד השארת הערך איסור הרשות הפלסטינית על מכירת קרקעות ליהודים. האם צפית בערך דיני קרקעות ברשות הפלסטינית לפני כן? גילוי נאות: אני כתבתי אותו לאחר שלא מצאתי את מידע בנושא בויקיפדיה העברית, בין היתר בערך המדובר. בר - שיחה 21:43, 14 בנובמבר 2016 (IST)

יעלי, זוהי הטרדה של מי שהצביעו בניגוד לדעתו של בר. לא משנה מה תעני, זה לא יספק אותו, ולכן עדיף פשוט לא לענות. נרו יאירשיחה • י"ד בחשוון ה'תשע"ז • 11:08, 15 בנובמבר 2016 (IST)

יום-טוב ליפמן הלר

כאשר אנו מציינים מקור, לא צריך להסתייג ב"ככל הנראה". אנו רק מצטטים את דעתם, והם לא כתבו "ככל הנראה". בפרט כאן שהטעות נגלית, שהרי כ"ו באלול אינו יום ד' (מה שאין כן ו' באלול). מבחינת ניסוח הייתי מעדיף קצת את הקודם, אולי כדאי קצת לאזן. תודה (ובהזדמנות זו, שוב תודה על ההערה אודות התבנית בדף המשתמש של תורה ודעת). קובץ על ידשיחהוִיקִיפֶּד מְנַקֵּדהצטרפו לרשימת בעלי הידע 18:49, 28 בנובמבר 2016 (IST)

אפשר לדון על זה בשיחת הערך, אך הניסוח הקודם היה "מדובר בטעות" זה לא מתאים לנו, אנחנו לא שופטים הקובעים כי מדובר בטעות. אין לנו ידע אבסולוטי. מה שכן ראוי לציין שהתאריך המקובל על ידי החוקרים הוא ו' באלול ומשום כך מדובר "ככל הנראה" בטעות. אפשר לרשום את שמות החוקרים אם זה חשוב. יעלי - שיחה 18:54, 28 בנובמבר 2016 (IST)

לשאלתך

אני ממתין לתשובתה של דוג'רית על מנת לקבל החלטה אם להתחיל בהצבעת מחיקה או שיש פשרה אפשרית. עמית - שיחה 19:08, 28 בנובמבר 2016 (IST)

לא נראה לי שתהיה פשרה. אולי כדאי לפני שפותחים את הצבעת המחיקה. ליצור: [[קטגוריה:צער בעלי חיים]] [[קטגוריה:שימוש בבעלי חיים]]. לשייך את הנמצא בקטגוריה השיפוטית לאחת משתי קטגוריות אלו. צריך לברר האם זה בסדר. הרי מדובר פה בקטגוריה חדשה שמישהו שייך אליה פריטים. יעלי - שיחה 19:16, 28 בנובמבר 2016 (IST)

בוקר טוב.

בוקר טוב יעל. בשיחת ערך התאחדות ההנהגה הדרומית-נוצרית הכתרת אותי כבר סמכא. לצערי אני רחחק מלהיות בר סמכא בעניין זה או בכל עניין. במידה ועשיתי משהו ממנו ניתן היה להבין אחרת אני מתנצל על ההתעיה. נטעדי - שיחה 07:02, 13 בדצמבר 2016 (IST)

הי יעל

מציע לך לשקול להחליף את חתימתך, היתה פה טרולית בשם הזה ואני מניח שאני לא היחיד שהופתע מאד לראות את השם הזה פה שוב. חצי חציל 22:00, 9 בינואר 2017 (IST)

כבר הרבה זמן פה והכל בסדר ככה שאין צורך. תודה בכל אופן. יעלי - שיחה 10:36, 10 בינואר 2017 (IST)
מעיון זריז בדף שיחתך עולה שהחלפת את החתימה ממש לא מזמן, אבל כרצונך. חצי חציל 11:34, 10 בינואר 2017 (IST)
לא החלפתי אך הסרתי מספר. בכל מקרה שמי יעלי ולא יעל. אם מישהו צריך להחליף זה חצי חציל, חצי חציל חצי קישוא, זה רעיון טוב? . יעלי - שיחה 11:48, 10 בינואר 2017 (IST)
הסרת מספר = החלפת. החתימה של הטרולית היתה יעל י, ומכאן הבלבול האפשרי. אשקול את החלפת החתימה שלי כפי שהצעת. חצי חציל חצי קישוא 15:09, 10 בינואר 2017 (IST)

האם תוכלי לסייע לי בבקשה מי הגורם המוסמך שקובע

ב"ה

שלום לך יעלי

שמי עמוס ברכה

אני כותב בהקשר לערך כיסוי ראש לנשים (הלכה)

לפני כמה שנים הוספתי שם קישור למאמר ששלחתי לאתר כיפה בשם מנהג של קישוט

מאז המאמר עבר עריכות ואת העדכני העלתי לאתר

צרפתי קישור איליו בערך כיסוי ראש לנשים (הלכה)

אך משתמש בשם חיים 7 כל פעם מחק לי אותו וכל פעם בנימוק חדש

אני ממש לא בתוך הענינים של וויקי אך האם תוכלי לסייע לי

מי הגורם המוסמך לפנות איליו בנושא ?

Amosbracha - שיחה 08:07, 10 בינואר 2017 (IST)

Amosbracha תתחיל בדיון בדף השיחה של הערך. בו אתה מסביר למה אתה חושב שהקישור שהוספת חשוב לערך. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 08:47, 10 בינואר 2017 (IST)
אני מהנייד, כך שאני מוגבלת. אתעמק בזה בלילה. יעלי - שיחה 10:38, 10 בינואר 2017 (IST)

מאת: עמוס ברכה , יעלי שלום לך אני מודה לבורא עולם ולך על הסיוע בקשר ל כיסוי ראש לנשים (הלכה), אוליי תוכלי בבקשה לסייע לי עוד קצת , עכשיו אחרי הדיון היו כל מיני דעות , השאלה איך ניתנת ההכרעה , ואם הדבר יוכרע לעידכון הקישור מי אמור לערוך את העידכון ? Amosbracha - שיחה 19:40, 15 בינואר 2017 (IST)

ב"ה תודה

ב"ה

יעלי אני מודה לה' וגם לך על כל הסיוע

רב תודות

עמוס ברכה Amosbracha - שיחה 09:42, 16 בינואר 2017 (IST)

משתמשת:יעלי 1 שלום 

(אני מתנצל לא מצאתי איך לשלוח לכתובת דא"ל אז אני עונה כאן

אני לא מכיר אישית בנות שמתסמכות בדווקא על הפסק אני כן מכיר נשים רבות דתיות שהולכות ללא כיסוי ראש

מתוך אי ידיעת ההלכה שהם נוהגות כראוי 

כפי שכתבתי בדף השיחה אם תסתכלי בעמוד 44 במאמר https://sites.google.com/view/minagshelkishotאת תוכלי לראות כיצד נהגה הרבנית מרגלית יוסף במצרים וגם בדף האחרון אחרון

הצרה הכי גדולה בדורינו היא כפולה ומכופלת ,מצד אחד ישנה ההתפקרות מהדת וכמו כן מהערכים הטוביםומצד שני יצירת אווירה של הלכה מחמירה כאילו הייתה עיקר הדין

נוצרו כאן קבוצות קבובצות ונוצרים קרעים וחוסר ידע של המתינות המקורית של הדרך האמצע

אם היינו נמצאים 40 שנה לפני

היו מתייחסים לפרסום ההלכה הזאת בצורה הרבה יותר טובה 

חשוב לי להדגיש , לא מדובר בפסק שהוא שנוי במחלוקת

אלא שהאוירה המחמירה מנסה לטשטש את הפסק מתוך ניסיון ליצור חברה קיצונית

שוב תודה לה' ולך

בתודה עמוס ברכה amosbracha.ab@gmail.com

Amosbracha - שיחה 14:59, 16 בינואר 2017 (IST)

כוס קפה בשבילך!

יש גם בשבילך! • צִבְיָהשיחה • כ"ה בטבת ה'תשע"ז 23:07, 23 בינואר 2017 (IST)
תודה . צביה, כוס קפה בשבילך, זה דרכך לרמוז, תירגעי מותק..?? יעלי - שיחה 23:13, 23 בינואר 2017 (IST)
או, לחילופין, שאני צריכה כבר ללכת לישון. זה היה בתכנון, אבל טבעתי בתהומות היוטיוב. כשאת שותה קפה, תראי את המערכון הלא רע בכלל הזה. • צִבְיָהשיחה • כ"ה בטבת ה'תשע"ז 23:17, 23 בינואר 2017 (IST)
אני עכשיו על מיוט, אחרת יהיה פה צרחות. אז יכולה לראות רק מערכונים של השמן והרזה פנטומימה בשחור לבן. יעלי - שיחה 23:21, 23 בינואר 2017 (IST)

רשימת בוגרים

שלום לך

אנא ראי את הכתוב בשיחת משתמשת:Hanay#בוגרי בתי ספר. זה היה הבסיס למחיקת רשימת הבוגרים, ולכן בכוונתי למחוק אותה פעם נוספת. • איקס איקס - שיחה 10:30, 27 במרץ 2017 (IDT)

קראתי. מענין האם החלטת המזנון התקבלה פה אחד? לדעתי יש מקום לרשימת בוגרים בולטים זה מוסיף לערכים מן הסוג הזה. זה לא תחליף לקטגוריה\רשימת בוגרים אלא רק בוגרים בולטים במיוחד. נרו יאיר זכור לי שאתה עובר על רשימות ומסיר את הפחות בולטים, חווה דעתך. יעלי - שיחה 23:36, 27 במרץ 2017 (IDT)
אכן עשיתי זאת פעמים רבות, וזו עבודה מסובכת, כי פעמים רבות קשה להחליט מי כן ומי לא, וגם אי אפשר שזה יהיה תחליף לקטגוריה, במיוחד כשהרשימה ארוכה ומפוארת. לכן תמכתי, למיטב זיכרוני, בדיון בזמנו במזנון, להגביל את זה ל-3-4 שמות. נרו יאירשיחה • א' בניסן ה'תשע"ז • 00:50, 28 במרץ 2017 (IDT)
נרו, 3 או 4 שמות זה יותר מסובך, להחליט אלו שמות. אני תומכת בבוגרים בולטים. איקס, ראיתי שגם שינית בישיבת סלבודקה. הייתי רוצה לראות את הדיון במזנון ולראות האם התקבלה כזאת החלטה. יעלי - שיחה 12:21, 28 במרץ 2017 (IDT)
מהניסיון שלי ברור לי שכאשר מוסכם שלוקחים שלושה או ארבעה בלבד - קל להחליט הרבה יותר מאשר "בוגרים בולטים" באופן כללי, ללא מספר. נרו יאירשיחה • א' בניסן ה'תשע"ז • 12:54, 28 במרץ 2017 (IDT)
שלום פעם נוספת
אני אישית לא מכיר את ההחלטות במזנון, אבל אני סומך ב-100% על משתמש:Shannen שדבריו מהימנים. • איקס איקס - שיחה 22:05, 28 במרץ 2017 (IDT)
יעלי - בולט זה עניין של השקפה. בתיכון חוגים הייתה איזו שחקנית שאני מודה שאני לא מכיר אבל מישהו חשב שהיא בולטת. אין לזה סוף. כאן הדיון. הוסכם על רשימות בי"ס. בשאר הרשימות היו חילוקי דעות. Shannen - שיחה 22:26, 28 במרץ 2017 (IDT)

קראתי את הדיון נראה שהוא לא התקבל, היו הרבה חילוקי דעות. בכלל לגבי ישיבות רשימת בוגרים היא לטעמי עוד יותר רלוונטית מאשר מוסדות אחרים שגם לגבם הובעה התנגדות. יעלי - שיחה 00:40, 30 במרץ 2017 (IDT)

אני בהחלט מסכים, לדעתי רשימת בוגרים בכלל ובישיבות בפרט חשובה מאד לערך, אבל לדעתי לרשימות ארוכות מעל כ-10 בוגרים (להערכתי יש פחות מ10 ישיבות כאלו: חברון, פונוביז' , פורת יוסף, היישוב ועוד כמה), אפשר להפנות לקטגוריה, ולהשאיר בערך 10 בוגרים חשובים(כמובן במקרה של מחל' אפשר להשאיר גם 8 או 12).העורך היהודישיחה • כ"ה בניסן ה'תשע"ז • ה' הוא הא-להים

ישיבת הקיבוץ הדתי עין צורים

שלום לך

צריך לצמצם את רשימת הרבנים/מורים בערך ישיבת הקיבוץ הדתי עין צורים לחשובים שבהם. האם את יכולה לעזור?--• איקס איקס - שיחה 02:07, 14 באפריל 2017 (IDT)

פחות התחום שלי, מלמעלה, את כל האדומים. יעלי - שיחה 02:10, 14 באפריל 2017 (IDT)

שיעורי ר' מיכל זילבר

האם את או חמיך יודעת כיצד ניתן להשיג שיעורים של ר' מיכל זילבר, אני רוצה קבצים להורדה לא לשמוע דרך קול הדף בפלאפון. העורך היהודישיחה • כ"ה בניסן ה'תשע"ז • ה' הוא הא-להים

אני אברר. --יעלי - שיחה 15:36, 21 באפריל 2017 (IDT)
מה נסגר? יש לך דרך? העורך היהודישיחה • ט"ז באייר ה'תשע"ז • ה' הוא הא-להים
חמי שומע בעיקר דרך הטלפון. יש אפשרות להטעין בדיסק אונקי בעמדות הטענה, יש במרכזי הערים החרדיות, אתה מכיר? אגב חמי סיפר לי שהרב זילבר לא מוסר על כל השס. בכמה מסכתות יש שיעורים שפיספס והם נמסרים על ידי רבנים אחרים כמו הרב ברגמן והרב גליס, והוא טוען שהם גם מצויינים. יעלי - שיחה 17:38, 12 במאי 2017 (IDT)

משתמש:Istorymaker"

שלום לך יעלי,אשמח לדעת מדוע את מוחקת דברים שכתבתי, האם יש בהם משהו לא נכון? א"כ אשמח לדעת מהו?

שלום לך וסליחה, השארתי לך הודעה בדף השיחה שלך ראה שם. הסרתי בגלל שזה היה כתוב בצורה לא אנציקלופדית, לא איך שנהוג לכתוב פה ערכים אלא בצורה של כתבה בשבועון חרדי. ראה איך עורכים פה ופעל לפי זה והתרומות שלך יתקבלו בברכה. --יעלי - שיחה 21:58, 27 באפריל 2017 (IDT)

לי נראה

שהוא מדבר על סדר הישיבה בכינוס היסוד של דגל התורה. • צִבְיָהשיחה • כ"ג באייר ה'תשע"ז 01:02, 19 במאי 2017 (IDT)

אהה. יעלי - שיחה 01:12, 19 במאי 2017 (IDT)

המרכז החרדי להכשרה מקצועית בישראל

שלום רב, יש בידי תצלום של מכתב התמיכה. אני לא יודע באיזה אופן להעלות אותו לויקיפדיה. בברכה.Israel w - שיחה 23:43, 5 ביוני 2017 (IDT)

אם יש לו איזה מקור ברשת נוכל לקשר אל המקור. בנוסף ניתן להעלות כמדומני שמוישימי יוכל לסייע לך בזה. יעלי - שיחה 23:52, 5 ביוני 2017 (IDT)
המכתב ישנו בדף שיחה:יחזקאל פוגל.-מוישימישיחה • י"ב בסיוון ה'תשע"ז • 23:54, 5 ביוני 2017 (IDT)
אני רואה שנמחק. חבל. המכתב פה.-מוישימישיחה • י"ב בסיוון ה'תשע"ז • 23:58, 5 ביוני 2017 (IDT)
למכתב שאתה מציין יש מכתב שקדם לו. שמופיע באתר המרכז החרדי. אבל הנושא הוא מכתב של הרב עובדיה.Israel w - שיחה 00:07, 6 ביוני 2017 (IDT)
אנחנו מדברים על מכתב הסכמה של הרב עובדיה יוסף. לא ראיתי את זה שם. יש שם קובץ הסכמת הרבנים, קובץ אדום ולא תקין. יעלי - שיחה 23:59, 5 ביוני 2017 (IDT)
העלתי לויקישיתוף, והוספתי קישור בערך. תודה.Israel w - שיחה 00:51, 6 ביוני 2017 (IDT)

דבר אחר: יעלי בענין ההסתיייגות שהוספת אני חושב שהיא לא במקומה, משום שעצם קבלת המכתב מרבנים המקורבים למקבלי ההחלטות, כמוה כהסכמה. (בדף שיחה של המרכז החרדי יש שם משתמש אחר שבעבר הרחיב על כך.)Israel w - שיחה 01:00, 6 ביוני 2017 (IDT)

עדיין אני חושבת שראוי לסייג שהמידע מגיע מהם, ולא ממקורביו או תמיכה רשמית. יעלי - שיחה 22:33, 6 ביוני 2017 (IDT)


בת חן סבג

את לא תמחקי לי עובדות שהתפרסמו בעיתון. יש לך השגה על מה שכתוב ואיך, תנהלי דיון מסודר בדף הערך כמקובל. BAswim - שיחה 14:33, 6 ביולי 2017 (IDT)

נמשיך את השיחה איפה שהיא התחילה. יעלי - שיחה 14:34, 6 ביולי 2017 (IDT)

סלבה קורילוב

שלום. בערך זה יש פרמטרים מיותרים (5 ו-6) בציטוט {{הערה|{{ynet||רוחות הרפאים של ישראל|2403576|29 בינואר 2003||1}}}}. מעניין אותי איך הכנסת את ההערה הזו לערך כי חשבתי שסגרנו את כל הפינות שזה לא יקרה. בתבנית:ynet הם לא קיימים וגם בכלי העזר השונים הורדנו אותם. בורה בורה - שיחה 22:59, 7 ביולי 2017 (IDT)

עשיתי הכל כרגיל. הגעתי לקישור מגוגל, הוספתי דרך "תבנית לויקיפדיה" הרגילה. אין לי שמץ מה השתבש. יעלי - שיחה 02:40, 9 ביולי 2017 (IDT)
משתמש:1Or, תוכל לבדוק את זה בבקשה? אני לא מבין איך הם עדיין מסתננים. בורה בורה - שיחה 05:20, 9 ביולי 2017 (IDT)
הפעלתי עכשיו ויצא לי בסדר (רוחות הרפאים של ישראל, באתר ynet, 29 בינואר 2003). את יכולה לנסות שוב? אורשיחה07:27, 9 ביולי 2017 (IDT)
בסדר. רוחות הרפאים של ישראל, באתר ynet, 29 בינואר 2003. העתקתי פה כעת באותה דרך שהעתקתי אז. יעלי - שיחה 08:22, 9 ביולי 2017 (IDT)
הממ... מקווה שזה לא יחזור. תודה לשניכם. בורה בורה - שיחה 09:18, 9 ביולי 2017 (IDT)

בוני עולם

מדוע כתיבת העלונים ומי שכותב אותם היא מידע רלוונטי לאנציקלופדיה? בברכה הלל יערישיחה • ט"ו בתמוז ה'תשע"ז • 03:47, 9 ביולי 2017 (IDT)

מאוד רלוונטי. העלונים זה הקשר שלהם עם הציבור, רלוונטי מי מביא אותו. יעלי - שיחה 03:58, 9 ביולי 2017 (IDT)
אז אולי תתחיל לכתוב כל מי שכותב את העלונים של כל ארגון. מה שבודאי לא קורה בויקיפדיה. אולי תבדקי איזה חברת פירסום כותבת את הדפים של עזר מציון או יד ושם [או שתראי לי עוד ערכים בויקיפדיה שכתוב מי כותב את עלוני הפירסום שלהם] בברכה הלל יערישיחה • ט"ו בתמוז ה'תשע"ז • 04:29, 9 ביולי 2017 (IDT)
זה רלוונטי. ראיתי שפתחת דיון בדף השיחה של הערך, טוב שעשית את זה, אגיב שם. יעלי - שיחה 04:33, 9 ביולי 2017 (IDT)

עריכה - אמריקן ביוטי

מאיזו סיבה לא מתאים?

בסוף קטע שנכתב בדפי שיחה, נהוג "לחתום" באמצעות הקלדת ~~~~ (ארבעה סימני טילדה), שהופכים ל"חתימה" עם שמירת הדף. לחלופין, ניתן להשתמש בכפתור חתימה: . הוספת החתימה נדרשת כדי שנבין בקלות מיהו הכותב של כל קטע בדף, ולכן חשוב להקפיד עליה..
לשאלתך, קישור חיצוני צריך ללמד ישירות על הערך, זה היה יותר טור דעה מענין ופילוסופי, שפחות מתאים. יעלי - שיחה 12:23, 28 באוגוסט 2017 (IDT)
יעל, הסרט הוא סרט פילוסופי, ויש לומר גם מעניין. אנשים מחפשים נואשות ברשת אחר פרשנויות רציניות לסרטים מורכבים בעלי מסרים עמוקים, ולא קל למצוא. אם בא אדם ועושה סוג של שירות כזה לעולם, יש לדבר מקום. אין תרבות ללא מה שמכונה 'בקורת התרבות', ואמנות רצינית מלווה תמיד בבקורת האמנות, שמסייעת להבהירה. זה התפקיד של המבקר, ששונה מתפקידו של האמן. אם את רואה לעצמך צורך סמכותי למחוק הפניה לרפרנט תרבותי, הייתי שמח לדעת מתוקף מה - האם את עובדת במשרד התרבות? או האם את פרופסור לקולנוע? גם במקרים כאלה, לא בטוח שקיימת הסמכות. כשליבוביץ' ערך את האנציקלופדיה העברית, הוא השתמש לדבריו בשכל הישר, בקומון סנס בבואו לערוך ערכים רבים ולהשמיט עניינים; אבל הוא גם נתן יד חפשית למומחים מתוך כבוד למומחיותם. אולי תעשי גם את כמעשה החכם הזה. דניאל תמנה - שיחה 01:57, 30 באוגוסט 2017 (IDT)
אומר לך בכנות, שאדם מוסיף רפרנסים שהוא כתב זה מעורר קצת חשד,שהרפרנס לא כל כך חשוב אלא שהאיש רוצה להוסיף קוראים ליצירותיו ואני מתנצלת על הישירות. אולי עוד עוקבים של דף זה יביעו עמדה. יעלי - שיחה 02:03, 30 באוגוסט 2017 (IDT)
את זה אני מבין, שבן אדם יכול להיראות כמי שמנסה 'לדחוף את עצמו' שלא ביושר. אבל מה אם אדם חי מתוך סנטימנט של שירות לעולם, עושה מה שהוא טוב בו, וכשעמל וראה כי טוב, הוא מבקש לקדם את השירות שעשה בתחום ההשכלה והרחבת הדעת, לטובת המטרה הזו עצמה? האם כשכתבתי ערכים על סזאן ורילקה בויקיפדיה, עשיתי את זה כדי לפאר ולההדיר את עצמי, או כדי לשתף ידע מעמיק עם עוד בני אדם, שמחפשים ידע כזה ולכן פונים לאנציקלופדיה ברשת? הרי כותבים כל כך הרבה הבלים, והנה, אני עושה מאמץ לחקור דברים לעומק, ולכתוב דברים מעמיקים ומבוססים. הייתי עורך את הערך אמריקן ביוטי בעצמי כולו, אבל כמובן שרוב מה שכתבתי במאמר שלי שנוגע לסרט, אין לו מקום בגוף הטקסט בויקי, אלא רק כהפניה וקישור. וזה בא ממקום נקי. דניאל תמנה - שיחה 11:05, 30 באוגוסט 2017 (IDT)

1 בינואר

1 בינואר הוא תאריך חשוד. תוכלי לאמת אותו? (מול מקורותייך האנושיים). ביקורת - שיחה 18:34, 25 בספטמבר 2017 (IDT)

כן. אאמת בעזרת ה'. יעלי - שיחה 18:35, 25 בספטמבר 2017 (IDT)

מאורות נתן

היי יעלי, חג שמח ! תודה על הבקשה עבורי, זה משמח ומעודד, רציתי לדעת מה יוצא עם זה הלאה - אני מקבל הודעה או מה ?...כמו כן אני מזמין אותך לדף השיחה ביששכר מאיר יש לי שם ויכוח, לדעתי קצת מטופש, עם נרו יאיר, אני מאוד מכבד אותו על פעילותו באופן כללי, אבל לדעתי בעניין שם הוא מתעקש למרות חוסר הידע שלו בעניין, ראיתי שאת יצרת את ישיבת הנגב שהוספתי לשפץ, ומן הסתם יש לך דעה בעניין הרב מאיר ואת מכירה. מאורות נתן - שיחה 22:00, 8 באוקטובר 2017 (IDT)

מועדים לשמחה! רק עכשיו קראתי בגלל חול המועד אין לי כמעט זמן פנוי. לגבר ר' יששכר מאיר אגיב שם. לגבי הבקשה, מפעילה הציעה לחכות עוד מעט זמן, ואז כמובן אכתוב לך הודעה. יעלי - שיחה 15:35, 9 באוקטובר 2017 (IDT)
תודה רבה ! מאורות נתן - שיחה 16:20, 9 באוקטובר 2017 (IDT)

"בתי אבות"

אולי כדאי לכתוב ערך על בתי אבות, מדובר בהרבה מבנים, חלקם לבנים וחלקם לבנות. "בתי אבות" לוס אנג'לס מושכרים מזה כמה שנים לתלמוד תורה חסידי. מבנה אחר מושכר לפנימיית סמינר וולף (לבנות "חוצניקיות" - מחוצלעיר). המוסד שנסגר למחצה לשליש ולרביע הוא מתחם בתי אבות ברחוב מלצר, המוסד ממשיך להתקיים בפורמט שונה, וחלק ממנו הוא תלמוד תורה שעדיין מתנהל במתחם ברחוב הירש לצד תלמוד תורה חדש שבא למקום. ביקורת - שיחה 00:45, 22 באוקטובר 2017 (IDT)

לא יאומן, בדיוק חשבתי לכתוב ערך על בתי אבות. יעלי - שיחה 00:54, 22 באוקטובר 2017 (IDT)
אני עוברת בהירש לעתים, אוכל גם לצלם. התכוונתי על בתי אבות בהירש שמושכרים לתלמוד תורה פרטי ספרדי. לדעתי הם אינם חלק מבתי אבות. יעלי - שיחה 00:56, 22 באוקטובר 2017 (IDT)
צירפתי כעת הפניה לכתבה על חנוכת הפנימייה עם תמונה, תוכלי לזהות בקלות את שני המבנים. "ישיבת באר יעקב" ע"ש הרב יעקב עדס התקיימה במקום וחלק ממנה היו כיתות לילדים בני 12 בערך שבאו כל בוקר מהמתחם ברחוב הרב מלצר ללמוד בהירש, אם את עוברת שם הרבה יכלת להיתקל בשיירת הילדים הזו (נכון ללפני שנה-שנתיים ודאי). לאחרונה הושכר המתחם לתלמוד תורה פרטי ספרדי ושינה את שמו אולי ל"אהלי יוסף" או משהו דומה, על שם הרב כהנמן. ת"ת זה אכן אינו חלק מבתי אבות. (אני מופתע מעצמי שזכרתי את כל הפרטים האלה, אבל זה מה יש). ביקורת - שיחה 01:04, 22 באוקטובר 2017 (IDT)
ביקורת ראיתי כעת את התקציר שלך. באר יעקב לא הייתה קשורה לקרויזהאר? זה ממש אותו מתחם. זוכרת שהייתי שם בשמחות כילדה וזכור לי שם גם בתי אבות. די בוודאות בכניסה לאולם מצד שמאל היה בתי אבות. במתחם במלצר "בית שרנסקי" קיים היום תלמוד תורה בשיטת זכרו. יעלי - שיחה 01:07, 22 באוקטובר 2017 (IDT)
אגב הפנימיה של וולף, למדתי שם די הרבה למבחנים, מכירה. לא היה לי מושג שזה מושכר מפונביץ, חשבתי שזה של הרב וולף. יעלי - שיחה 01:10, 22 באוקטובר 2017 (IDT)
א. באר יעקב במתחם נפרד (היום יש מדרגות חירום שמחברות בין המבנים מעל לגדר המפרידה בין החצרות. ב. בכניסה לאולם בצד שמאל היה "בתי אבות", שזו הפנימייה המדוברת שנקראה כך למרות שלפחות משנות ה-90 היא שימשה כפנימייה לתלמידי הישיבה (כפי ייעודה המקורי) ולא לבתי אבות (לילדים פליטי גולה). במתחם מלצר יש כמה וכמה דברים מלבד הת"ת של זכרו, גם שאריות של בתי אבות, גם פנימייה של הישיבה הגדולה (עד לאחרונה הייתה שם ישיבה של בעלז) וגם חדר אוכל של הישיבה הקטנה. ביקורת - שיחה 01:15, 22 באוקטובר 2017 (IDT)
הוספתי לאחר התנגשות עריכה: מושכר מפוניבז'. האולם בתחתית המבנה שימש את אנשי כהנמן למסיבות בכמה הזדמנויות, ואם אינני טועה יש שילוט ברור על המבנה בחזיתו הפונה לרחוב וסרמן (אבל אולי הצמחייה העבותה מסתירה אותו בעשר-עשרים שנה האחרונות). ביקורת - שיחה 01:15, 22 באוקטובר 2017 (IDT)
התערבתי למעלה, זה שם מעולה לערך, לא כך? יעלי - שיחה 01:23, 22 באוקטובר 2017 (IDT)
לא. זה ציטוט לקוי של חתימת הרב כהנמן. שם הערך צרך להיות כנראה בתי אבות (ישיבת פוניבז'), לא? ביקורת - שיחה 01:30, 22 באוקטובר 2017 (IDT)
אולי בתי אבות (פוניבז'), יותר טוב. כי הרי זה לא היה קשור בהכרח לישיבה אלא לרב כהנמן. יעלי - שיחה 01:33, 22 באוקטובר 2017 (IDT)
אפשרי, אבל: "פוניבז'" קשור לרב כהנמן בדיוק כמו "ישיבת פוניבז'", ובהבדל הזה אנו משתמשים להבדיל בין הישיבה לעיר הליטאית. בנוסף, למען האמת פרויקט בתי אבות כן מסונף ל"ישיבת פוניבז'" שהיא בעצם שם כולל לכל מוסדות הישיבה (בתי אבות רשומים על נייר המכתבים של הישיבה לצד הספריות ובתי המדרש השונים, ומשרדי בתי אבות שוכנים בבניין הישיבה). ביקורת - שיחה 01:43, 22 באוקטובר 2017 (IDT)

ישיבת אוהל יוסף אזהרת סרקזם

מה לומר? לראות תיבת משתמש 'לא אוכל לא שותה' מתחת לדיון המחיקה של אוהל יוסף שנפתחה על ידך... סוג של פרדוקס לא? ולמען הסר ספק: כפי שכתבתי בד"ש שם - דעתי כדעתך. אני שוקל להצביע בעד המחיקה. יוני - שיחה 23:02, 26 באוקטובר 2017 (IDT)

היה מובן יוני. הכל טוב :-). יעלי - שיחה 21:52, 30 באוקטובר 2017 (IST)

מוטי שטיינמץ

שלום רב, ראיי שכתבת מחדש את ההערך לאחר שערן העביר אותו למרחב טיוטה. הטיוטה עדין קיימת בטיוטה:מוטי שטיינמץ. האם תוכלי להוסיף מידע מהקיים במרחב טיוטה? לאחר מכן אני אמזג את הטיוטה לתוך הערך). אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 11:32, 30 באוקטובר 2017 (IST)

אין שם מידע שניתן למזג. כל מה שראוי ויש שם כתוב בערך. יעלי - שיחה 14:21, 30 באוקטובר 2017 (IST)

ב"ה בחיפה

מה שידוע לי: מחפוד שוחט באדום אדום (תנובה). בית יוסף בדבאח, בית המטבחיים בחיפה הוא רבנות כל השנה תחת המותג "בקרנה" בשופרסל, לעתים רחוקות שוחטים שם לנדאו והעדה החרדית. אולם ראי כאן, צריך רק לדעת שכשיש שחיטה מהודרת הכל משתנה לגמרי, אין מצב שבן מיעוטים יעשה מה שהוא רוצה.אבי84 - שיחה 17:13, 6 בנובמבר 2017 (IST)

תודה אבי, אגב בעבר היה כאן עוד משתמש שוחט, קראו לו השוחט. יעלי - שיחה 22:42, 6 בנובמבר 2017 (IST)
אני לא עובד כשוחט, בין היתר הוסמכתי לשחיטה.אבי84 - שיחה 23:01, 6 בנובמבר 2017 (IST)
כן, ראיתי בדף, גם רב וכן סופר וכו׳ איש רב פעלים. יעלי - שיחה 23:04, 6 בנובמבר 2017 (IST)

תודה, מבחינה הלכתית: מותר לפרק את הבהמה בעודה מפרכסת: משנה תורה לרמב"ם, הלכות חמץ ומצה, פרק שחיט"ה, הלכות א'ב'. אולם אסור לחתוך שוב בצוואר מהחיתוך הראשוני, לא התעמקתי בסרטון כמה זמן אחרי השחיטה הוא שוב חתך (זה משנה) . כמו כן אם הוא חתך שלא במקום הסימנים (קנה וושט), וככל הנראה זה מה שהיה שם שהוא חתך רק בוורידים שממוקמים מהצדדים הבהמה מותרת. אבי84 - שיחה 23:27, 6 בנובמבר 2017 (IST)

תבנית עבודה

היי יעלי. הסרתי מהערך מרטין לותר קינג האב את תבנית העבודה שהוצבה בו לפני זמן רב, ומאז העבודה עליו הוזנחה. דוג'רית - שיחה 00:05, 16 בנובמבר 2017 (IST)

טוב עשית. תודה על העדכון. יעלי - שיחה 02:25, 16 בנובמבר 2017 (IST)

שמיעתנות

אני באמת אשמח אם תיקחי חלק רצוף בדיון כדי שנוכל לתקן את המעוות שם. בברכה אגלי טל - שיחה 21:56, 22 בינואר 2018 (IST)

לא רוצה לפתוח עוד פיסקה, אז אשתמש בפיסקה זו: את ממש חייבת לגלות באיזו הפגנה השתתפת יחד עם ליהיא גרינר.. בברכה אגלי טל - שיחה 14:02, 23 בינואר 2018 (IST)

חני וינרוט

תודה. ערך חשוב. בברכה אגלי טל - שיחה 21:57, 22 בינואר 2018 (IST)

@

שלחתי • בקרה וייעוץשיחה • ח' בשבט ה'תשע"ח • 12:00, 24 בינואר 2018 (IST)

יואלי דיקמן

שבוע טוב!
הערך צריך שכתוב. כתוב בסגנון גרוע. הייתי מעדיף שהורדת התבנית השכתוב תהיה בהידברות, ולא בפעולה חד צדדית. תודה. ושוב, שבוע טוב.• בקרה וייעוץשיחה • י"ט בשבט ה'תשע"ח • 20:18, 3 בפברואר 2018 (IST)

היי בקרה. התבנית שהוספת הייתה ממש לאחר הוספה של מידע טפל על ידי אנונימי. ביטלתי את הטפל, ולכן פחות היה צורך בזה, הערך לא גרוע, אם כי חסר מידע. עקרונית לא מתלהבת מתבניות שכתוב שנשארות לנצח נצחים. זה כמובן בהידברות והערכה, שבוע נפלא! יעלי - שיחה 21:52, 3 בפברואר 2018 (IST)

היי

ממצב. רק בבקשה שימי לב שעריכה זו שסמנת גרמה לשגיאה בתבנית. eli - שיחה 09:57, 26 בפברואר 2018 (IST)

טוב תודה. יעלי - שיחה 10:01, 26 בפברואר 2018 (IST)

@

שלחתי אתמול דואר. יש מצב לתשובה ? • בקרה וייעוץשיחה • י"ח באדר ה'תשע"ח • 10:25, 5 במרץ 2018 (IST)

כוס שוקו חם בשבילך!

לא נרדמת?

רגע, אולי את בשרית מהטשולנט? • בקרה וייעוץשיחה • כ"ב באדר ה'תשע"ח • 02:14, 9 במרץ 2018 (IST)

הבהרה

אין לי כרגע גישה לאתרים האלו, ובכל מקרה זה צריך להיות מובהר בערך. • בקרה וייעוץשיחה • ז' בניסן ה'תשע"ח • 04:07, 23 במרץ 2018 (IDT)

זה מובהר היטב בערך, היה אנאלפבית רוב שנותיו רק בכלא החל ללמוד קרוא וכתוב. אתה יודע שאני מחבבת אותך בקרה, אך ההבהרות האלה מיותרות לחלוטין, עדיף כבר שתיכנס לדף שיחה שם ותביע את דעתך על השימוש ב"קהילה" במקום "כת", רצוי כמובן שתסכים איתי . לעוקביי הרבים, אנו משוחחים על הערך גואל רצון. יעלי - שיחה 04:13, 23 במרץ 2018 (IDT)

בקשונת

היי יעלי, מה נשמע ? התוכלי לכתוב את הערך משולש הדרמה ? צחי לרנר - שיחה 21:45, 24 באפריל 2018 (IDT)

לא חושבת שאני מתמצאת בנושא מספיק. למה חשבת עליי? יעלי - שיחה 23:37, 24 באפריל 2018 (IDT)

פאודה

שלום.

השקעתי רבות בהרחבת הערך של פאודה - בתיאור הדמויות, שלעתים קרובות היה חסר או לא ברור, הניסוח היה לא מוצלח, הסדר לא היה הגיוני (דמויות מהעונה השניה לפני דמויות מהראשונה) ועוד (ראיתי שבויקיפדיה האנגלית הוא ארוך משמעותית, עם תקצירים ארוכים של העלילה; שם היה נראה לי ארוך מדי, אבל בהחלט ראיתי שיש מקום לשיפור); בהוספת דמות אחת וגם קצת בתאור העלילה.

שחזרת לי את כל העריכה וכתבת שזה לא מדויק ועודף פירוט. על חלק אפשר להתווכח, אבל בהרבה מקומות (לדוגמא, הסדר) אני לא רואה מה הסיבה לכך.

את יכולה להשתף אותי בשיקולים? עברת על הכל והחלטת שכל שינוי ושינוי לא רלוונטי, או שהיו כמה ניסוחים שלא אהבת ולכן פסלת הכל? אברהם אליצור - שיחה 23:15, 7 במאי 2018 (IDT)

ואני רואה שבמקביל כתבת לי את זה בדף שלי. אעביר את הדיון לשם. אברהם אליצור - שיחה 23:17, 7 במאי 2018 (IDT)
אכן מיד אחרי הביטול השארתי לך הודעה בדף שיחתך. מצטערת על עגמת הנפש. יעלי - שיחה 23:18, 7 במאי 2018 (IDT)

סתם חפירה...

זו עריכה? כולה הזזת מקף, אפילו לא הגהה... • דגש חזקשיחה • י' בסיוון ה'תשע"ח • 02:24, 24 במאי 2018 (IDT)

אכן חפירה 😄😄 יעלי - שיחה 09:04, 24 במאי 2018 (IDT)

בכל הכבוד הראוי

אם הסכמנו על כמה שינויים ועל חֵלֶק חָלַקְנוּ, לא נראה לי שיש סיבה הגיונית "להעניש" את הערך (או אולי את העורך) ולהחזיר למה שפורמלית נקרא גרסה יציבה (עם ניסוחים משובשים גם לטעמך). זה דפוס התנהלות יותר מלחמתי, ופחות ענייני (וחברי). דגש - שיחה 13:50, 12 בספטמבר 2018 (IDT)

בדיוק הפוך. מההתחלה ניסיתי להבין את ההערות שלך ולא לבטל ישר, אבל כשראיתי שעל כל תיקון שאני עושה אתה מוסיף או מסיר שניים והייתה גם תגובה צינית לא נעימה, בחרתי בדרך הזאת. מהיכרותי את העניין יש משמעות גדולה אצלו לזה שהוא מתחמחה\הוכר\התמקצע\התפרסם בביצוע שירי רגש, שירי נשמה , שירי התעוררות ופחות מוזיקה חסידית קצבית. אנו לא צריכים להתבייש בזה או להחביא את זה. בעריכות רצוי להיות אמיצים ואם יש משהו שעלינו להעביר שמגובה במקורות כמו כאן בהמשך הערך (הוא כונה בפרסומים לא מעטים "אמן הרגש" ועוד ועוד) עלינו להעביר את זה לקורא ולהבהיר לו. כישורי הניסוח שלך מצויינים, אתה יכול כמובן לשפר את הניסוח אך מבלי לרוקן את התוכן. יעלי - שיחה 14:03, 12 בספטמבר 2018 (IDT)
שאלה: מה ההבדל בין שירי רגש חסידיים לבין שירי נשמה חסידיים? דגש - שיחה 14:04, 12 בספטמבר 2018 (IDT)
שאלה טובה. ההבדלים לא ברורים דיים ויכול להיות שזה עוד מאותו הדבר. יעלי - שיחה 14:11, 12 בספטמבר 2018 (IDT)
אז לְמַה פירוט היתר הזה נצרך ועוד בפתיח? דגש - שיחה 14:14, 12 בספטמבר 2018 (IDT)
לאיודעת. לי זה ברור יותר ככה. ברור יותר מה הוא ומה הוא שר. לפעמים עודף פירוט הוא פשוט מסביר יותר. יעלי - שיחה 14:18, 12 בספטמבר 2018 (IDT)

הרב עובדיה

היי יעלי, מהיכן לקוח הסיפור הנ״ל? דגש - שיחה 00:00, 14 בספטמבר 2018 (IDT)

מה העניין

אני לא מבין למה למנוע ממני לערוך את הדף שלי. זה הדף שלי. זה לא שאני משחית דפים של אחרים (כן כן, העצבים הוצאתי על הדףשיחה של דגשחזק בתגובה לפעולות שלו נגדי וביודעין שזה ישוחזר ללא נזק). אז מה העניין? מה הקטע? למה אתם דוחפים את האף שלכם לדף השיחה הפרטי שלי? אתם באמת רוצים יעל ויילר 2? כי ככה מקבלים יעל ויילר 2. עזבו את הדף שלי בשקט

דגש ניסה לומר לך, לא מוחקים מדף שיחה, זה הכללים לכולם. גם אני כעת לא אמחק את מה שכתבת. אם לא חפצים במשהו מותר לארכב, תסתכל בדף שיחה שלי ושל אחרים יש ארכיון ולשם מעבירים שיחות ישנות. ואסור לך כמובן בשום אופן להשחית דפים אחרים כמו שעשית לדף שלו. יעלי - שיחה 03:59, 14 בספטמבר 2018 (IDT)

הופה...

אחרי כל מאבקי יענקוש-מנחם שפירא-גפני-גוטרמן את עדיין בטוחה שר' גרשון מנהיג לצידו של ר' חיים??? 00:18, 5 באוקטובר 2018 (IDT)

לא בטוחה. אבל דון שם בכייף, היה על זה נושא ער. יעלי - שיחה 00:03, 7 באוקטובר 2018 (IDT)

באג רימון

תודה יעלי,אשמח אם תסבירי עוד קצת, לא הבנתי מספיק את הפתרון שהצעת לי לבאג רימון, ואיך משתמשים בו.--גדלות האדם - שיחה 11:56, 11 באוקטובר 2018 (IDT)

גדלות האדם: יעלי לא הציעה לך מאומה, אני הסברתי לך את העניין. אם תרצה, נוכל להמשיך בדף השיחה שלי/שלך. דגש - שיחה 11:59, 11 באוקטובר 2018 (IDT)

רופאייזן

שלום. בעקבות ניסיון תיוג בתקציר עריכה שנעשה על ידך כאן:

תקציר עריכה לא תומך בתבניות, ולכן התיוג שלך לא עבד. תיוג בתקצירי עריכה יכול לעבוד רק באחת מארבע הצורות:

  1. משתמש:דגש חזק
  2. מש:דגש חזק
  3. User:דגש חזק
  4. u:דגש חזק.

בברכה, דגש - שיחה 12:55, 3 בדצמבר 2018 (IST)

תודה. אקווה לזכור את זה (מקווה שגם ראית את התקציר עצמו :-)). יעלי - שיחה 16:15, 3 בדצמבר 2018 (IST)

היי!

ביטלתי את העריכה שלך משום שההצבעה כבר נגמרה. אף אחד לא ארכב אותה עדיין, אבל היא נגמרה כבר בצהרי היום. סורי... התו השמיניהבה נשוחחתובנות 03:47, 18 בפברואר 2019 (IST)

לא יודעת מה קורה לי. מצביעה כל פעם אחרי הזמן :) --יעלי - שיחה 04:03, 18 בפברואר 2019 (IST)

אברהם ישעיהו קרליץ

שלום יעלי. בערך צבי ישראל טאו שחזרת את כל העריכה שלי, למרות שבסך הכול הוספתי שלוש מילים. בכך, שברת קישור שתיקנתי למרות שציינתי זאת מפורש בתקציר העריכה. בערך אברהם ישעיהו קרליץ עשיתי הגהות רבות בעריכה אחת, ובאותה עריכה השמטתי קטע אחד. גם כאן, שוב בחרת לשחזר את כל העריכה במקום להחזיר ידנית את הקטע האחד שהסרתי. זו לא התנהגות מצופה ממשתמשת ותיקה באתר שיתופי. היות שהעריכות שלך החזירו שגיאות ברורות לערך אשיב את הגירסה שלי בתום דבריי אלו. אם תרצי לבטל שינויים מסוימים, התכבדי נא ועשי זאת ידנית תוך שמירה על התיקונים האחרים שנעשו בערך. תודה, בררה - שיחה 09:16, 27 בפברואר 2019 (IST)

מכיוון שבחרת לשחזר את עריכתי שוב, והגדלת לעשות בכך שעשית זאת תוך שימוש בלחצן השחזור השמור למשחיתים – נאלצתי לבקש סעד ממפעילי המערכת באתר. בררה - שיחה 16:02, 27 בפברואר 2019 (IST)
אין מקום לחסימת יעלי. בהתאם לנוהל, אם עריכתך משוחזרת, יש באפשרותך לפתוח דיון ולנמק את השינוי שביצעת. עד אז, יש להשאיר בערך את הגרסה היציבה. ‏Lionster‏ • שיחה 16:04, 27 בפברואר 2019 (IST)
זה היה שחזור ראוי בהחלט. הסרת מעל 1300 בתים בערכו של החזון איש בטענה שהסיפור משונה. נזהרתי בכבודך ולכן כתבתי לך שחלק מהגהות הלשון היו טובות. בערך של הרב טאו כתבת על בן אדם שרצח את ילדיו שלמעשה לא רצח אותם בכלל לפי המקור. אל תחזיר לעולם עריכות שלך בלי דיון בדף שיחה. אני יודעת שכוונתך טובה אך חוסר הניסיון שלך גם לך לטעויות קריטיות. יעלי - שיחה 16:05, 27 בפברואר 2019 (IST)
Lionster, ענה לי על השאלה: אם אני לא מסכים על פרט אחד מתוך עריכה כוללת, מותר לי לשחזר הכול רק כי ככה נוח לי בלחצן השחזור? למה יעלי לא יכלה להחזיר את הקטע שהיא רצתה להחזיר ולהשאיר את כל ההגהות שלי? הנוהל הוא שאסור לשחזר גורף – מדוע אתה מתעלם מכך? בררה - שיחה 16:10, 27 בפברואר 2019 (IST)
העריכה שלך לא טובה. ואתה עוד מנסה לנהל מלחמת עריכה עליה. אם יש לך הגהות ספציפיות איני לא צריכה לברור את האוכל מתוך הרבה פסולת. יעלי - שיחה 16:12, 27 בפברואר 2019 (IST)
אנא הימנעו מהפינג-פונג המיותר הזה. יעלי - העניין הובהר בדף השיחה של בררה, אין מקום לשתי תבניות אזהרה. בררה - כפי שהוסבר, יעלי פעלה בהתאם לנהלים. אם רצונך, אתה רשאי לפתוח דיון בדף השיחה של הערך. הדיון הענייני צריך להתקיים שם, ולא בדפי השיחה שלכם. ‏Lionster‏ • שיחה 16:14, 27 בפברואר 2019 (IST)
משתמש:Lionster, היא לא פעלה בהתאם לנהלים. היה עליה להשיב את הקטע ששנוי במחלוקת ולהניח לכל העריכה. אין שום סיבה בעולם להחזיר גירסה לנוסח עם שגיאות לשוניות רק כי אתה מתנגד לפרט אחד בעריכה, וודאי לא לכנות את העריכה שלי פסולת. זה מעבר גס על כללי ההתנהגות וראוי שתטפל בזה. בררה - שיחה 16:24, 27 בפברואר 2019 (IST)
אוקיי. מבחינתי העניין מוצה. בררה, אם אתה רוצה להסיר את האזהרה השניה מדף שיחתך, אתה יכול. רק אומר בקצרה מה שהפריע לי, שנכתב פה"עצלות" ו"בריונות" ואני הכי סולדת מזה. פשוט חלק גדול מהעריכה הייתה לא טובה. יתירה מזאת אתמול בלילה אחרי שנאלצתי לשחזר עקבתי אחרי עוד שני עריכות שלך בערכים אחרים שהיו טובות והשארתי תבנית "תודה" כדי שתבין שזה לא משהו אישי ואני מעריכה את תרומותיך. סליחה על עוגמת הנפש בתקווה להמשך עבודה פוריה יעלי - שיחה 16:27, 27 בפברואר 2019 (IST)
בררה - הנוהל מאוד ברור. אם יש התנגדות לעריכה שלך - היא תשוחזר. חבל על הזמן שאתה מבזבז בניסיון "לעקוף" את הנוהל. כמו שכתבתי בדף שיחתך, עד שלא תתקבל הסכמה בדף השיחה - הגרסה היציבה תישאר. עכשיו, לאחר התייחסותה האחרונה והמכובדת בהחלט של יעלי, אני מניח שניתן לחזור לדיון ענייני על תוכן הערך - בדף השיחה? ‏Lionster‏ • שיחה 16:32, 27 בפברואר 2019 (IST)

סורי

טעות שלי... בדקתי בטעות את יוני במקום אותך... התו השמיניהבה נשוחחתובנות 22:12, 3 במרץ 2019 (IST)

קורה (שאין לי ז"ה...). אבל חשוב לי להדגיש שלא חזרתי בי כלל וכלל. אמת כי בנקודה המדוברת שם נרו צדק וכך כתבתי שם. אך נשוא הערך נשאר רב פעלים גם ללא התואר מייסד, וחבל מאוד שערך זה יימחק. יוני - שיחה 22:15, 3 במרץ 2019 (IST)

היי, תגידי

את שיכתבת פעמיים את הערך "מקווה", או שהוספת אותו שוב בשביל הסימטריה בין שני הטורים ?

(הכוונה למשתמשת:יעלי_1#ערכים_ששיכתבתי_או_תרמתי_להם_משמעותית) דתי לאומי - שיחה 18:25, 11 במרץ 2019 (IST)

סודר. יש מצב לא רע שתיכף כל הרשימה הזאת תעוף. יעלי - שיחה 19:40, 11 במרץ 2019 (IST)
למה? זה דוקא יפה (ב"תרומות" לפעמים הכל זה רק "תרומות" לויקיפדיה בויכוחים עם משתמשים אחרים למה הערך לא נחשב השחתה) ואני רואה שגם את הסימטריה לא פיספסת... או שזה אוטומטי דתי לאומי - שיחה 19:48, 11 במרץ 2019 (IST)

עמלק

שלום וברכה!

בעניין "עמלק כסמל" - דבירותם הפנה אותי לדף השיחה שלו שם הערת על העניין; אז ככלל, אין ספק שהערך החשוב הזה אינו מפותח מספיק, בעיקר עקב חוסר בהיסטוריוגרפיה מקראית ובמחקרים מודרניים (אם כי יצויין שההודעה בתחילת הערך מחטיאה לטעמי את העיקר: תקופת ההתנחלות ולאחריה מגובה מספיק בערך, ו"עמלק האישיות (כבנו של אליפז)" הוא דמות שפשוט אין עליה מידע בנמצא), אבל ברור שהצורה בה נתפס עמלק בעיני היהודים לדורותיהם אינה פחות חשובה. הדגשת סמליותו הנצחית של עמלק והפיכתו לאויב האולטימטיבי של היהדות מתחילות כבר במקרא וממשיכות גם כיום, והמידע הוא חלק בלתי נפרד מדמותו של עמלק. יכול להיות שצריך ליצור דף חדש תחת כותרת זו, או להעביר את העניין כולו למצוות זכירת מעשי עמלק, או לשפר ולשנות את התוכן - אך לעת עתה נראה לי שהבעיה היא פחות באריכות הדברים שבקטע זה ויותר בקיצור הדברים שבקטעים שלפניו. כמובן שאשמח לכל הערה או הצעה. אבי גדור - שיחה 21:59, 4 באפריל 2019 (IDT)

זה ארוך מאוד. ואכן עדיף יותר בערך על הזכירה. אך גם שם לקצץ ממש. לא חושבת שכדאי להביא ציטוטים כל כך ארוכים, מהנציב מהרשר הירש וכו. יעלי - שיחה 02:56, 5 באפריל 2019 (IDT)
טוב, אולי, לעצם העניין; אבל העריכה שעשית שם ממש לא משפרת את המצב - את בעצם השארת את הפירות אבל מחקת את כל השורשים, כי מי שעתיד לקרוא את הערך עכשיו יהיה בטוח שרבנים מאוחרים כמו הנצי"ב, רשר"ה והרב ווסרמן המציאו יש מאין את השימוש בעמלק כסמל לכל מי שאליו התנגדו וביצעו השלכה פזיזה של המושג על הנאצים, הקומוניסטים וכו'. ולמעשה מונחת מאחוריהם תשתית רחבה של ראשונים ואחרונים חשובים המתבססים על דברי חז"ל עצמם, אך כל זה לא נמצא כעת בערך. אי אפשר להזכיר שמועות וסיפורים בני דורנו בלי להתייחס למקורות ההגותיים. ובאופן כללי - אני לא רואה למה "תוכן עמוס" אינו נכלל במידע שוויקיפדיה אמורה לספק, עד כמה שהוא מהימן ומועיל; גם המהפכה הצרפתית ועמנואל קאנט עמוסים מאוד, אבל זה בדיוק מה שהופך אותם לערכים טובים ומלאי מידע. אבי גדור - שיחה 13:27, 5 באפריל 2019 (IDT)
וכן הרעיון לפיו עמלק הוא סמל הרוע העולמי ביהדות, כמו שסבורים רבים וטובים, אמור להיות חיוני להבנת 'עמלק' לפחות כמו השאלה האם עמלקי יכול להתגייר. אז לא שיניתי בינתיים את מה שערכת (כמו לתקן את המשפט השגוי "הנצי"ב והרש"ר הירש סבורים", בעוד שכך סבורים רוב ההוגים היהודיים, והנצי"ב ורשר"ה אינם אלא דוגמאות), ואני מחכה לתגובתך. בברכה, אבי גדור - שיחה 13:33, 5 באפריל 2019 (IDT)
רק להזכיר שוב... אבי גדור - שיחה 17:15, 8 באפריל 2019 (IDT)
הרב אביגדור היקר. ניכר שאתה מבין בנושא הרבה יותר ממני וזה תוכן באמת טוב אך זה נראה יותר מתאים לאיזה קובץ או מאסף תורני לא לערך. אני לא חושבת ששייך להחזיר את התוכן שהיה. אולי ביקורת שידיו רב לו בעריכות יפנה מזמנו היקר ויסור לערך הזה ויסייע בעדינו. כל טוב, פסח כשר ושמח!! יעלי - שיחה 17:51, 8 באפריל 2019 (IDT)
המצב הנוכחי לא הגיוני. לא הוצג כאן שום נימוק מדוע יש למחוק את התוכן הרלוונטי, ואין סיבה שלא יימצא בוויקיפדיה. לא רואה מניעה לשחזר אותו, אלא אם תנסי להסביר לי (גם אם באמצע הנקיונות... :) למה נמחק התוכן הזה, ומדוע בחרת דווקא בו ולא בקטעים אחרים. אבי גדור - שיחה 14:06, 9 באפריל 2019 (IDT)
לא חושבת שההוספה טובה. תוכל לפתוח דיון בדף השיחה ולצרף עורכים נוספים. יעלי - שיחה 17:57, 11 באפריל 2019 (IDT)
נראה לי שעכשיו זה בסדר. אם יש לך השגה על התוכן, פשוט תסבירי אותה בצורה ממוקדת. בברכה, אבי גדור - שיחה 01:53, 12 באפריל 2019 (IDT)
לא איתי אתמול את השחזור שלך, משכך אני פותח דיון בדף השיחה. אבי גדור - שיחה 13:19, 12 באפריל 2019 (IDT)

הכוכב המקורי

הכוכב המקורי
שלחתי בקשה כללית למתנדב/ת, ולא ציפיתי לקבל כל כך מהר היענות - ועוד בכזו חריצות. ישר כוח! איש השום (Theshumai) - שיחה 08:16, 14 באפריל 2019 (IDT)

הזמנה להשתתפות במיזם "ספרות במסך"

היי יעלי, מה שלומך? אני יותר מאשמח אם תצטרפי למיזם "ספרות במסך" ותתרמי את הידע שלך בכתיבת ערכים על יצירות ספרותיות, סופרים, סרטים וסדרות.
בברכה, GUNR7229 - שיחה 15:46, 11 ביולי 2019 (IDT)

שיחה:פרשת מלכה לייפר

שלום,

בדף שיחה:פרשת מלכה לייפר כתבת: "הערך נכתב בצורה חובבנית. ככל הנראה על ידי קריאה של כמה כתבות עיתונות ללא התמצאות אמיתית במקרה הנורא הזה."

שאלתי שם מה זאת "התמצאות אמיתית" ולא ענית... בבקשה תסבירי לי למה התכוונת. תודה, -- ‏גבי‏ • שיח 18:09, 11 בנובמבר 2019 (IST)

הקרן החדשה

חזור בי לגבי תקציר העריכה, ראיתי שיש בעוד מקומות בצורה כזו או אחרת. יחד עם זאת נראה שהפסקה הזאת מנופחת מאוד, במיוחד לאור העובדה שלפחות חצי ממנה כבר כתובה בערכים של מי שהעביר את הביקורת. קיצצתי חלק נכבד, אני מזמין אותך לעבור עליו. בר 👻 שיחה 14:56, 13 במאי 2020 (IDT)

כוכב ניטור!

כוכב המנטרים
על תרומתיך לויקיפדיה בניטור! Neriahלפניה בדף השיחהאו במייל כ"א באדר ה'תשפ"א • 20:28, 4 במרץ 2021 (IST)

חן־חן

טוב לראות אותך מדי פעם. חבל שלא רואים אותך לעתים קרובות יותר... דגש - שיחה 12:58, 10 באוגוסט 2021 (IDT)

אהלן דגש, האם אתה אותו 'דגש חזק' שבעבר שוחחנו לא מעט? קיבלתי איזשהי התראה במייל ששינית לי הגדרות חסום IP או ניטור. לא מבינה גדולה בנושא אך הייתי מעדיפה לשמור על ההגדרות הללו. דגש. תודה, שוקלת באמת להגביר את תדירות הביקורים שלי פה. יעלי - שיחה 13:01, 10 באוגוסט 2021 (IDT)
אכן, ללא שינוי – רק הכינוי...
הסרתי את ההרשאה הזאת ממשתמשים רבים, משום שהיא ניתנה ללא צורך נכון. האם את נתקלת לעתים קרובות בחסימות שמפריעות לך לערוך כאשר את עורכת מחשבון המשתמש שלך? דגש - שיחה 13:08, 10 באוגוסט 2021 (IDT)
לאחרונה ערכתי לעיתים רחוקות מאוד אז כמובן שלא נתקלתי. בכל מקרה אם אצטרך אבקש שוב. יעלי - שיחה 13:15, 10 באוגוסט 2021 (IDT)
בהמשך לשיחתכם, כדאי מדי פעם להיכנס לדף התרומות האישי ולבדוק האם בתחתיתו מופיעה עריכה מהחודש הנוכחי או לפחות מהשנה הנוכחית... אם זה לא כך סימן ששכחנו את אחת המיומנויות המועילות שרכשנו בשנים האחרונות. ביקורת - שיחה 16:30, 10 באוגוסט 2021 (IDT)

כוכב כתיבה!

כוכב הכותבים
בהערכה רבה על תרומתך הגדולה לויקיפדיה בעיקר בנושאי מוזיקה חרדית וסמינר הרב וולף. Estyxxxx - שיחה 01:32, 12 בפברואר 2023 (IST)
תודה רבה יעלי - שיחה 06:03, 16 בפברואר 2023 (IST)

תמונת יגאל כהן

לקוחה מהמכלול, לא? אם כך זה הפרת זכויות יוצרים. איילשיחה 14:53, 1 במאי 2023 (IDT)

בוודאי שלא. התמונות שונות. יעלי - שיחה 14:57, 1 במאי 2023 (IDT)
לא בדיוק שונות, איפה התמונה צולמה? איילשיחה 15:00, 1 במאי 2023 (IDT)
תודה על הדאגה אך זו תמונה שצולמה באירוע ולא התמונה של המכלול. דבר נוסף, ראיתי שהסרת את כינויה של אשתו כ'רבנית' ליאת. לפי הזכור לי מדיונים רבים שנערכו פה בעבר אכן לא כל אשתו של רב מכונה אצלנו אוטומטית רבנית אלא תלוי האם היא באמת רבנית. אני מודה ומתוודה שאיני מכירה מספיק את פעילותה. אולי נכתוב דיון בדף השיחה כדי שכותבי הערך יספרו לנו? יעלי - שיחה 15:10, 1 במאי 2023 (IDT)
להבנתי מדובר בתמונה שצולמה בחתונתו של שמואל קורייב, אני צודק?
לגבי הרבנית, זה נראה לי מיותר אין פיפס של מידע עליה ברשת אפ' לא שמה איילשיחה 15:12, 1 במאי 2023 (IDT)