שיחת משתמש:טישיו/ארכיון14

תגובה אחרונה: לפני 12 שנים מאת דרך בנושא ניטור

פתיחת דף עמוד

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A9%D7%99%D7%97%D7%AA_%D7%9E%D7%A9%D7%AA%D7%9E%D7%A9:109.160.227.70בדף זה מפורט דף השיחה בעקבות מקרה עם דורית, שאמנם נעלה אותי בשוגג, אך עדיין נמצאת השאלה מהי הבעיה בדף שכזה?הערך (או קטגוריה) אותו אני מעוניין להוסיף: רשימת אישים בישראל בעלי השקפה להפרדה בין גברים לנשיםזוהי אידיאולוגיה ככל אידיאולוגיה. דוגמאות מויקיפדיה לדפים דומים:עוד דוגמא לדף של אישים בעלי אידיאולוגיה משותפת: קטגוריה:פציפיסטים http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%98%D7%92%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%94:%D7%A4%D7%A6%D7%99%D7%A4%D7%99%D7%A1%D7%98%D7%99%D7%9D"פעילי שמאל רדיקלי ישראלים" http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%98%D7%92%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%94:%D7%A4%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%99_%D7%A9%D7%9E%D7%90%D7%9C_%D7%A8%D7%93%D7%99%D7%A7%D7%9C%D7%99_%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%9Dקטגוריה:פילוסופים יהודים http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%98%D7%92%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%94:%D7%A4%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%A1%D7%95%D7%A4%D7%99%D7%9D_%D7%99%D7%94%D7%95%D7%93%D7%99%D7%9D

בכל המקרים מדובר בקבוצת אנשים בעלי אידאולוגיה משותפת. ישנה גם קבוצה נוספת של אנשי ציבור שמאמינים ופועלים בגלוי באידאולוגיה שיש להפריד בין נשים לגברים. לא נדרש גם להם ערך לכבדם? ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי ‌ 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

אין בידי זמן להתעמק במקרה. כתבתי לך כבר בדף שיחתך מה לעשות. טישיו - שיחה 03:08, 19 בפברואר 2012 (IST)

צר לי, אך לא קיבלתי ממך הנחיה בדף השיחה, או שאני לא יודע על איזה דף מדובר
כתבתי לך לפנות לויקיפדיה:דלפק יעוץ. טישיו - שיחה 17:20, 26 בפברואר 2012 (IST)

התנצלות

התעצלתי לפרט, כי חשבתי שתבין דבר מתוך דבר - my bad. הכוונה הייתה שיש להוסיף זאת בתוך "importScript" כמו כל הסקריפטים האחרים. שיניתי ב-common.js שלך - נסה שוב (רענון וכן הלאה). קיפודנחש - שיחה 19:28, 29 בדצמבר 2011 (IST)

אהה. תודה רבה! טישיו - שיחה 21:35, 29 בדצמבר 2011 (IST)

רב הונא

בערך הנ"ל ישנם 3 פיסקאות ארוכות מדי (לטעמי) שמלאות את הקורא, וכדאי לחלק אותם או לצמצם אותם איכשהוא; הפיסקה - "סמכותו התורנית", הפיסקה - "היחס לראש הגולה", והפיסקה - "במשפט העברי". בברכה. יוסי2 - שיחה 09:16, 30 בדצמבר 2011 (IST)

צדיק, הפסקאות מחולקות לתת-פסקאות רבות, והערך נוח מאוד לקריאה, לדעתי, מסיבה זו. טישיו - שיחה 09:27, 30 בדצמבר 2011 (IST)
אסביר את דברי. "היחס לראש הגולה" - זה תת פיסקה, וזה קטע ארוך מדי. "סמכותו התורנית" - לפני שמתחיל התת פיסקה הראשונה - גם ארוך מדי, וכנ"ל "במשפט העברי". יוסי2 - שיחה 09:37, 30 בדצמבר 2011 (IST)

קח לדוגמא את הערך ספק (הלכה) שכתבת (ערך מצוין ומרשים), שם אין כזה גודל של פיסקאות, אין שם פיסקה אחת שאורכה משתרע על כל מסך המחשב (כמו בערך זה). לדעתי, כך זה צריך להיות. אמחיש לך את דברי; הפיסקה הכי ארוכה בערך "ספק" היא 13 שורות (הפיסקה "טומטום ואנדרוגינוס") ועוד יש תמונה בצד (כך שהשורות קצרות), ברב הונא, הפיסקה "היחס לראש הגולה" משתרעת על פני כ-35 שורות!! יוסי2 - שיחה 09:42, 30 בדצמבר 2011 (IST)

אז זהו, שאני אכן כתבתי חלק גדול או אפילו את רוב הטקסט שם, אך העורך בפועל היה ישרון (שיחה | תרומות | מונה) ולכן הוא ערך את הערך בצורה כזו, ובעקבות כך מספר משתמשים התנגדו להעלאת הערך למומלצות. ראה שני ציטוטים לדוגמא מהחברה בדף ההצבעה למומלצות: ” נמנע ואולי אפילו נגד. יש יותר מידי פסקאות שמפריעות לשטף הקריאה, אבל לא רק זה.... Nachy (גוונא) • שיחה 06:42, 26 באוגוסט 2011 (IDT). נגד - בין היתר, מהנימוקים הבאים: החלוקה הקיימת לפרקים ולתתי-פרקים מורכבת ואף מסורבלת מדי; פירוט יתר בחלק מן הפרקים; דוגמאות פשטניות (כמו בתת-הפרק "ספק ספיקא"). באופן כללי, לטעמי יש לשאוף לצמצום רשימת הערכים המומלצים, כדי להימנע מזילות של הרשימה, בדרך של הקפדה יתירה באשר להוספת ערכים חדשים לרשימה. Amir37 - שיחה 16:16, 27 באוגוסט 2011 (IDT)”. טישיו - שיחה 19:29, 30 בדצמבר 2011 (IST)

רב הונא - המשך מספר 3

  • "רב הונא נודע בזכות ידיעותיו המקיפות במשפט העברי ובהלכה, ובזכות בית הדין שעמד בראשו" – אין התייחסות בהמשך הערך לבית הדין שעמד בראשו.
  • "ר' אברהם זכות, ספר יוחסין, מהדורת פיליפאווסקי, עמ' 125 קובע שהתגורר בסורא, רב שרירא גאון באגרתו." – לא הבנתי את הסיפא, מה יש באיגרת של רב שרירא גאון?
  • "במרכבה של זהב" – מה משמעות הביטוי? ברור שאין הכוונה מילולית. כמה שהיה רב הונא עשיר לא היה בעושרו כדי לממן מרכבה עשויה מזהב, וחוץ מזה אין סוסים שיכולים לסחוב משקלה של מרכבה כזו.
  • "בתקופה שבה כיהן כראש ישיבת סורא, התגורר, לפי סברה הרווחת בראשונים" – צריך לתקן את הקישור לראשונים. אגב, היית צריך לדעת שהקישור שגוי. אתה עצמך משתמש בקישור נכון לראשונים בערך על רב הונא.
  • "בתולעת שפירשה ממקום היווצרה ולא כאשר היא עדיין בתוך מאכל שבו נוצרה" – הסבר בבקשה.

שבת שלום, אביהושיחה 15:39, 30 בדצמבר 2011 (IST)

תיקנתי את כל הבעיות. סידרתי את הערך באופן שיש קטע מיוחד לבית הדין, תיקנתי את ההערת השוליים, לא מדובר במרכבת זהב אלא בכסא של זהב - תיקנתי, הקישור לראשונים - לא הבנתי מה הבעיה בו, הוא נכון, ואת המשפט השני סידרתי למרות שלא הבנתי מה לא מובן. תודה. טישיו - שיחה 06:58, 1 בינואר 2012 (IST)
האם הסתיים המעבר והתיקונים של הערך? האם להעבירו לשלב הבא בדיון ההמלצה? בברכה, ערן - שיחה 07:53, 4 בינואר 2012 (IST)
טרם סיימתי. המשך ביום שישי. אביהושיחה 19:46, 4 בינואר 2012 (IST)

המלצות לערכים חדשים לקריאה

ערב טוב, לבקשתך נוצרה המלצה לערכים חדשים שעשויים לעניין אותך. את הההמלצה ניתן למצוא במשתמש:ערן בוט/ביקורת עמיתים/טישיו. בהנאה, ערן בוט - שיחה 18:35, 31 בדצמבר 2011 (IST)

ערב טוב, במשתמש:ערן בוט/ביקורת עמיתים/טישיו יש כמה ערכים שאולי ימצאו חן בעינייך. קריאה מהנה, ערן בוט - שיחה 18:38, 7 בינואר 2012 (IST)
ערב טוב, במשתמש:ערן בוט/ביקורת עמיתים/טישיו יש כמה ערכים שאולי ימצאו חן בעינייך. קריאה מהנה, ערן בוט - שיחה 18:37, 4 בפברואר 2012 (IST)
ערב טוב, לבקשתך נוצרה המלצה לערכים חדשים שעשויים לעניין אותך. את הההמלצה ניתן למצוא במשתמש:ערן בוט/ביקורת עמיתים/טישיו. בהנאה, ערן בוט - שיחה 18:37, 3 במרץ 2012 (IST)


מנשה לוסטיג

שלום רב. נותרת למעשה יחיד בדף השיחה התומך בחשיבות, מול משהו כמו שמונה מתנגדים. האם עלינו ללכת להצבעה? נרו יאירשיחה • ז' בטבת ה'תשע"ב • 22:25, 2 בינואר 2012 (IST)

לא. אני את דעתי הבעתי, ואם אני וג'יס היחידים שהתומכים בחשיבות ואין לנו מקורות ראויים, אכן יש לקבל את דעת הרוב. טישיו - שיחה 01:46, 3 בינואר 2012 (IST)
אני מודה לך. כפי שאני מניח שאתה יודע תמכתי פעמים רבות בערכים של דמויות חרדיות, גם כשאחרים לא מבינים בקלות את החשיבות, אבל יש גבול. היכולת להציב גבולות ולהכיר בכך כאשר אין חשיבות מקנה אמינות במקרים שבהם טוענים שיש חשיבות. נרו יאירשיחה • ח' בטבת ה'תשע"ב • 12:37, 3 בינואר 2012 (IST)
כפי שידוע ממקרים קודמים, יש להתייחס ביתר חשדנות למקרים בהם נשוא הערך מתגורר בארץ זרה, ובמקרים כאלו יש לדקדק יותר אחרי אמיתות חשיבות נשוא הערך ולא לפסלו בקלות, גם אם תושבי ויקיפדיה העברית אינם מכירים את העניין. ובכל זאת, במקרה זה זה גבולי מאוד, ולא ברור מאיזה צד. טישיו - שיחה 16:41, 3 בינואר 2012 (IST)
אני לא מוצא דמיון. מעמדו של ר' פישלה ברור, אני הייתי הראשון שתמך בהצבעה חוזרת עבורו בדף של פרשת בובות הקש. כאן מדובר במי שהקריירה שלו היא סרטונים ביוטיוב ותפקיד כלשהו (לא ראשי) בסרט חרדי. גם אם היה מדובר בחילוני בישראל הוא לא היה מקבל ערך. יותר מזה: יש לו אצלנו יחצ"ן נמרץ שלא מפסיק לדחוף אותו במשך זמן רב, וממילא לא מסתבר שיש לו עוד הרבה מעלות שהיחצ"ן אינו מכיר. נרו יאירשיחה • ח' בטבת ה'תשע"ב • 16:52, 3 בינואר 2012 (IST)
אוקיי. טישיו - שיחה 21:11, 3 בינואר 2012 (IST)

הערך יולקה

התחלתי לכתוב את הערך יולקה מכיוון שהשם יולקה שונה מעץ חג מולד -גם מבחינה סמנטית :יש יולקה שהיא קשורה לחגי מולד (נוצרי ושני הסלאבים) ויש יולקה שקושרה לנובי גוד (שני משמעויות שונות).כמו כן השם "יולקה" הוא תיאור לעץ אותו מציבים בחגים נובי גוד , חג מולד ישן , חג מולד חדש chrismas , בחגיגות השנה הטורקית החדשה בחגים הפגאנים בטייגה - ההפרדה קיימת בשפה הרוסית לדוגמה - מדוע אם כן יצרת הפנייה ?

מדובר בשימושים שונים אולם איחדת את הערכים - אנא החזר. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי ‌ 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

החזרתי. טישיו - שיחה 01:44, 5 בינואר 2012 (IST)

הסתכלות ונשיקה באו"מ

בערך יחסי אישות (יהדות), מובאת דעתו של בעל האגודה, לאסור הסתכלות ונשיקה באו"מ. לא מצאתי אותו במקום שמצויין שם. ידוע לך על מישהו שמצטט זאת בשמו? האם אתה זה שכתבת את זה בערך? בברכה. יוסי2 - שיחה 08:24, 5 בינואר 2012 (IST)

מי כתב מה ניתן לראות ע"י לחיצה על לשונית "גרסאות קודמות". באו"מ אסור להביט ולנשק וזו גמרא מפורשת. (נדרים כ א)- בכבוד רב - רבנן • מבטוורטמרגיזים בקדושיםמה מברכים על סופגניה? •י' בטבת ה'תשע"ב • 17:53, 5 בינואר 2012 (IST)
כנראה שכתבתי זאת בערך, וכנראה שראיתי מישהו מצטט משמו. אני מאמין שלא יקשה למצוא זאת בחיפוש קל בספר הנ"ל, למרות שלא מדובר בחידוש גדול, שהרי השולחן ערוך עצמו פוסק כך. אגב האם יש מקור לזמן קיום המצווה אחר חצות, מלבד הזוהר הקדוש? טישיו - שיחה 20:50, 5 בינואר 2012 (IST)
חיפשתי בספר הנ"ל (באוצר החכמה) ולא מצאתי. יש קצת משמעות שהוא סובר שרבנן חלוקים על ר' יוחנן בן דהבאי רק בשלא כדרכה - אך זה לא מוכרח בדבריו. אשמח אם תמצא לי מי מצטט זאת בשמו. יוסי2 - שיחה 07:28, 6 בינואר 2012 (IST)
נסה בגוגל. אם אינך מוצא תמחוק. טישיו - שיחה 07:37, 6 בינואר 2012 (IST)

רב הונא - המשך מספר 4

שלום טישיו

סיפור הכיסא של ראש הגולה עדיין לא ברור. אני מנחש (כי זה ממש לא כתוב בערך) שהשאלה הייתה האם מותר לשאת את ריש הגולה על כיסא בשבת ובחג. רב הונא התיר ורב חסדא אסר, והביא כסימוכין את הברייתא שגם זקנים וחולים אסור לשאת בכיסא בשבת ובחג משום שזו עבודת חולין. ואז הוזכר הסייג לכלל זה "אם רבים צריכים לו מותר", ומכאן הוויכוח האם הסייג חל על ראש הגולה. אם צדקתי, תתקן את הערך כך שתתחיל מהמחלוקת (מותר או אסור לשאת את ריש הגולה על כיסא בשבת ובחג?) ואחר כך את הנימוקים. שבת שלום, אביהושיחה 15:30, 6 בינואר 2012 (IST)

אנא בדוק אם עכשיו זה בסדר. -- טישיו - שיחה 05:35, 10 בינואר 2012 (IST)
עכשיו זה עוד פחות ברור ממקודם. גם עכשיו לא כתוב בערך שהמחלוקת הייתה האם מותר לשאת את ראש הגולה על כיסא בשבת ובחג. אביהושיחה 06:44, 15 בינואר 2012 (IST)
שופר. טישיו - שיחה 09:51, 15 בינואר 2012 (IST)

חיפוש מידע

ראיתי שכתבת ערכים על משפחת איגר. אני מחפש פרטים על יעקוב איגר שהתחתן במלחמת העולם הראשונה (1816-7?) עם בינה שפירו מאוסטרובייץ קילצקי. בני הזוג התגרשו ועיקוב איגר עבר לברזיל.... אין לי פרטים נוספים על המשפחה..

פנה למשתמש:גרש, יכול להיות שהוא יכול לעזור לך. טישיו - שיחה 03:34, 8 בינואר 2012 (IST)

אתה עושה צחוק?

למה דף המשתמש שלך מופיע בקטגוריה:ביטול ברוב?- בכבוד רב - רבנן • מבטוורטמרגיזים בקדושיםמה מברכים על סופגניה? •י"ד בטבת ה'תשע"ב • 18:20, 8 בינואר 2012 (IST)

ראה עריכתו של ששדדכ. טישיו - שיחה 21:18, 8 בינואר 2012 (IST)

שלום

אשמח אם תחווה דעתך כאן. בברכה. יוסי2 - שיחה

תודה רבה. יוסי2 - שיחה

טישיו

אתה יודע שאין ערך בעברית על טישיו? אולי תכתוב אותו, כיאה לשם משתמשך? אורח פורח - שיחה 23:20, 10 בינואר 2012 (IST)

ביטול, אכתוב אותו בעצמי. אורח פורח - שיחה 23:23, 10 בינואר 2012 (IST)

שלא תגיד שאני לא דואגת לך

משתמשת:קלאופטרה/תמונות להסתרה. קלאו - שיחה. ♀♂. ויקיפדיה אינה מצונזרת. 01:42, 12 בינואר 2012 (IST)

תודה, כשיהיה מוכן תודיעי לי. טישיו - שיחה 05:26, 12 בינואר 2012 (IST)
מוכן. שמירת העיניים תמיד היתה בראש מעייניי. קלאו - שיחה. ♀♂. 05:28, 12 בינואר 2012 (IST)
אכן כיצד עובד הסקריפט? טישיו - שיחה 05:37, 12 בינואר 2012 (IST)
לא הבנתי את השאלה. כה אמר קיפודנחש: תעתיק את שורת הקוד והתמונות יוסתרו כבמטה קסם. נסה ותהנה. אפילו רשימת התמונות המוסתרות תוסתר. אני מאוד מחמירה כשזה מגיע להסתרת תמונות. קלאו - שיחה. ♀♂. 05:39, 12 בינואר 2012 (IST)
נשלח מייל. טישיו - שיחה 05:49, 12 בינואר 2012 (IST)

שיחת משתמש:כיכר השבת#קברים

עניתי לך שם. כיכר השבתשיחהשָׁמוֹר וְזָכוֹר 18:25, 12 בינואר 2012 (IST)

אך מה ההבדל בין הפורטל הזה לבין פורטל גרמניה? כיכר השבתשיחהשָׁמוֹר וְזָכוֹר 21:06, 12 בינואר 2012 (IST)
כי שם התמונות מסודרות באופן מדהים ומדוייק, בניגוד לתמונות שמחקתי, שם הפער בין רוחב התמונות השונות גדול באופן חריג ובולט, וגם ההבדל בין הגדלים אינו שווה בשונה מפורטל:גרמניה. טישיו - שיחה 21:09, 12 בינואר 2012 (IST)
התוכל לסדר זאת כך שיהיה כמו פורטל גרמניה? כיכר השבתשיחהשָׁמוֹר וְזָכוֹר 21:23, 12 בינואר 2012 (IST)
זה לא עניין של לסדר. צריך פשוט, לחפש מלכתחילה לחפש תמונות שהן בגודל שווה - כמו שנעשה שם, ואז כאשר יופעל עליהם הההקטנה ההדרגתית, זה יראה כמו שם. התמונות שם, כתמונות של פורטל העוסק בחבל - ארץ, רבות ויפות יותר, דבר שאני מתקשה להאמין שנוכל לעשות זאת כאן. בנוסף, אני חושב שלא ממש חסר לנו עוד תמונות בפורטל הזה. הוא יפה מאוד גם כך, והכול (הרבה גם) בזכות המשתמש שנושא את שם הפורטל טישיו - שיחה 21:33, 12 בינואר 2012 (IST)
יש לי חיבה רבה לתמונות, אך אם זה לא משנה בגודל התמונה כי הגודל שנקבע לה הוא המשנה (אם אם התמונה קטנה מדי ואין אפשרות להגדילה). כיכר השבתשיחהשָׁמוֹר וְזָכוֹר 21:36, 12 בינואר 2012 (IST)
טישיו - שיחה 21:38, 12 בינואר 2012 (IST)
התכוונתי שאם אני קבעתי שתמונה תהיה בגודל 100 פיקסל היא לא תהיה בגודל אחר, וכך ניתן לשמור על שתי תמונות 'סמטריות' באותו הגודל משני הצדדים כמו בפורטל של גרמניה. כיכר השבתשיחהשָׁמוֹר וְזָכוֹר 21:40, 12 בינואר 2012 (IST)
הגודל לא יכול לצמצם את ההפרשים ברוחב התמונות, מכיוון שהוא מצמצם את הגודל והרוחב במידה שווה. טישיו - שיחה 21:44, 12 בינואר 2012 (IST)
אז כיצד מצמצמים רוחב? אפשר פשוט להעתיק את החלק של התמונות מהפורטל של גרמניה לפורטל שלנו ולשנות תמונות בסה"כ, לא? כיכר השבתשיחהשָׁמוֹר וְזָכוֹר 22:07, 12 בינואר 2012 (IST)
אין דרך לשנות רוחב, אלא אם כן הם היו ברוחב שווה מלכתחילה, כמו שם. טישיו - שיחה 22:08, 12 בינואר 2012 (IST)
אתייעץ עם אמיר על כך מחר. שבת שלום וליל"ט :) כיכר השבתשיחהשָׁמוֹר וְזָכוֹר 22:09, 12 בינואר 2012 (IST)

שיחה:האחווה הלבנה האוניברסלית

בוקר אור! אנא היכנס לכאן ותן חוות דעת בבקשה, בברכה ושבת שלום! Rafael Guri שיחה 06:00, 13 בינואר 2012 (IST)

לפני שאשיב שם, שלחתי לך מייל. טישיו - שיחה 06:19, 13 בינואר 2012 (IST)
בוקר אור! אין טעם לשלוח לי מייל, אני פותח שם לעיתים רחוקות. מכל מקום לשאלתך על אגודת הצמחונים, לדעתי, בוודאי שכן. מדוע תוקם אגודה לצמחונות מבלי שהמקימים יתרגלו צמחונות? זה יהיה מוזר בעיני המתבונן. בברכה Rafael Guri שיחה 07:13, 13 בינואר 2012 (IST)
לדעתי כדאי למצוא ערכים נוספים המתאימים לקטגוריה "אגודות צמחוניות" או משהו כזה. בנתיים ורק בלית ברירה, נשאיר זאת בקטגוריה:צמחונים. טישיו - שיחה 07:20, 13 בינואר 2012 (IST)

שבת שלום!

שבת פרשת שמות
"ואלה שמות בני ישראל הבאים מצרימה את יעקב איש וביתו באו" שבת שלום ומבורך!' • 'כיכר השבתשיחהשָׁמוֹר וְזָכוֹר 15:01, 13 בינואר 2012 (IST)

רב הונא

שלום טישיו, האם ניתן להעביר את הערך מרשימת ההמתנה לדיון? שבוע טוב, ערן - שיחה 00:11, 15 בינואר 2012 (IST)

אביהו אומר שעדיין לא גמר. הכול תלוי בו. טישיו - שיחה 02:30, 15 בינואר 2012 (IST)
לפי הערכת אביהו יש עוד כשלושה שבועות. טישיו - שיחה 21:40, 16 בינואר 2012 (IST)

משקל החסידות

ערך שעומד בפני מחיקה, זקוק להרחבה ולהשקעה. אני לא מבין גדול בנושא אף הסקתי מדברי ויקיפדים שלנושא חשיבות רבה, חבל שהוא יימחק רק בגלל מצבו כעת. רציתי לדעת האם תרצה לתרום לערך? כיכר השבתשיחהשָׁמוֹר וְזָכוֹר 19:42, 16 בינואר 2012 (IST)

אני לא מבין. מה בוער עכשיו? שימחקו, וכשמישהו ירצה להשקיע בזה - ישחזרו את הערך. טישיו - שיחה 21:42, 16 בינואר 2012 (IST)
שום דבר לא בוער, פשוט הבנתי מדברי נרו יאיר שלערך חשיבות אך במצבו עדיף שיימחק וחשבתי שאולי יש לך ידע בנושא. כיכר השבתשיחהשָׁמוֹר וְזָכוֹר 13:34, 17 בינואר 2012 (IST)

עדכון אהבה

יש לנו כבר גירסה חדשה, נוספו שינויים רבים, שודרגו תמונות, ואפילו כוכב חדש יש לנו, כוכב השלום. (תודה לעיצובית על העיצובים, ולקלאופטרה על הכוכב) תהנו. להבעת דעות הארות והערות לחצו כאןחיים 7 • (שיחה) • כ"ד בטבת ה'תשע"ב • 11:51, 19 בינואר 2012 (IST)

רב הונא - המשך מספר 5

  • " מיראי הוראה" – מה פירוש הביטוי?
  • "הוא חשש מעונש" – מידי מי?
  • סיפור פסק הדין בנוגע לבעלות על הספינה – הרמתי ידיים. זה קטע בלתי קריא בעליל. שים לב שמדובר בקטע ארוך שבמקור היו בו 3 משפטים בלבד! אולי מישהו אחר שמכיר את הנושא יוכל להבהיר במה מדובר. דרך אגב הקטע מדבר על מחלוקת, אבל (ממה שהצלחתי להבין) מביא רק את דעתו של רב הונא.
  • "כלומר רב הונא התיר לאשת ראש הגולה לצאת עם תכשיט עיר של זהב על ראשה, וזאת כפסיקה האומרת שאשת הריש גלותא היא "אישה חשובה" שעליה מובא שאין חשש שתוציא את התכשיט מראשה". גם פה היה הקטע הנ"ל סתום בעיני לחלוטין. ממתי צריך רב על מנת להרשות לאישה לענוד תכשיט? ומה פירוש "שתוציא את התכשיט מראשה"? עד שהגעתי לקרוא את ירושלים של זהב (אגדה והלכה)#בהלכה והבנתי שמדובר בהלכות הוצאת תכשיט לרשות הרבים בשבת. אתה חייב להרחיב עבור הבורים שבינינו (קרי החילונים) קודם כל שמדובר בשבת, מה האיסור המקורי, מדוע הוא חל, ומדוע הוא אינו חל על "אישה חשובה".

שבת שלום, אביהושיחה 15:25, 20 בינואר 2012 (IST)

הקטעים שעליהם ציינת היו באמת לא מובנים (גם לדתיים, למרבה הפלא). תוקנו, וכן שאר הבעיות. טישיו - שיחה 19:26, 20 בינואר 2012 (IST)

חנן המצרי ו-שמעון התימני

פתחתי שני ערכים חדשים על הללו (בד"כ עושה הפוך, מתרגמת מעברית לאנגלית). אשמח אם תסקור את אלו (קצרים) ותגיד לי מה דעתך עליהם. --Midrashah - שיחה 19:10, 20 בינואר 2012 (IST)

וכן להציץ בידוע הבבלי. --109.186.33.13 15:59, 21 בינואר 2012 (IST)

מצויין. אודה לך אם תשלחי לי מייל. טישיו - שיחה 02:50, 22 בינואר 2012 (IST)
מייל ? הכוונה שבפעם הבאה לפנות אליך במייל ולא כאן? --109.186.33.13 18:28, 22 בינואר 2012 (IST)
לא. אני מעוניין להגיד לך משהו, שעדיף שיאמר במייל ולא כאן. טישיו - שיחה 18:33, 22 בינואר 2012 (IST)
תרשום לי שוב את המייל שלך, לא שמרתי --Midrashah - שיחה 19:23, 8 בפברואר 2012 (IST)
בבקשה. טישיו - שיחה 19:52, 8 בפברואר 2012 (IST)
לא יודעת למה ההפניה אבל הנה כתובת אימייל חדשה ןמעודכנת שלי, שלח לשם הודעה jbentabbai gmail.com --Midrashah - שיחה 20:29, 8 בפברואר 2012 (IST)

פורטל:שבת ומועדי ישראל/מושגים

חשבתי שסכם משהו? כיכר השבתשיחהשָׁמוֹר וְזָכוֹר 18:22, 22 בינואר 2012 (IST)

סוכם שאסף יגיה את זה, ואז יועבר לפורטל עצמו. בנתיים הוא לקח לצערינו, חופשת ויקי למשך שבועיים. טישיו - שיחה 18:24, 22 בינואר 2012 (IST)
זה מה שסוכם? לא ידעתי והגיתי רעיון אחר. כיכר השבתשיחהשָׁמוֹר וְזָכוֹר 18:40, 22 בינואר 2012 (IST)
בהחלט. מה הרעיון? טישיו - שיחה 22:00, 22 בינואר 2012 (IST)
אהה טוב לזה גם אני התכוונתי, הרעיון שלי הוא שאני אכתוב בחלונית את כל הערכים אשר ציונו וניתן להם קישור בערך שבת ובערכים הקשורים בשב. אחרי שאכתוב את כולם אסף יוריד את המיותר וישאיר את מה שצריך, לדוגמה גם כתבתי שמות של ספרים העוסקים בהלכות שבת שכנראה לאחר ההגה אסף יוריד אותם. כיכר השבתשיחהשָׁמוֹר וְזָכוֹר 22:04, 22 בינואר 2012 (IST)
לא הבנתי את המילים "וניתן להם קישור בערך שבת ובערכים הקשורים בשב". טישיו - שיחה 22:05, 22 בינואר 2012 (IST)
איפה הבינה יתירה? אל תקרי בשב כי אם בשבת. אני הייתי מתעכבת על המילה "ציונו". ציון? ציון? ציון? ואולי צוין? TZivyAאהמ?22:12, 22 בינואר 2012 (IST)
יש המון בינה, (יותר מהנשים אפילו; הכוונה היא ל"צויינו" ככל הנראה). ובכל זאת המשפט לא מובן. טישיו - שיחה 22:13, 22 בינואר 2012 (IST)
אבל לא יתירה. אל תיקח את הפלוס האחרון שעוד נותר למין הנשי בעולם הזה. לכיכר יש נטייה מסוימת לניסוחים קצרים שהם ארוכים. TZivyAאהמ?22:15, 22 בינואר 2012 (IST)
עוד לא הבנתי. אני סוגר איתך עסק. כיכר יתכתב איתך ואת תודיעי לי מה הוא בדיוק רוצה. אודות תשלומים במזומן נא ליצור עימי קשר במייל. טישיו - שיחה 22:16, 22 בינואר 2012 (IST)
אני רואה שמליאת הכנסת התקיימה בלעדיי, התכוונתי לכך שלמשל הערך עובדיה יוסף מופיע בערך חשמל בשבת כמי שפסק הלכות בדברים הללו, לכן כתבתי חלונית את הערך עובדיה יוסף אך כנראה שלאחר ההגה של אסף הוא יוסר. כיכר השבתשיחהשָׁמוֹר וְזָכוֹר 22:19, 22 בינואר 2012 (IST)
בטח שזה יוסר. הרי זו הבעיה. ואולי תתחיל לעשות זאת בעצמך ותחסוך לכולנו עבודה? אגב צביה, אולי את מצטרפת לקריאתי לכיכרוש לזנוח את הפרוייקט הקצת מיותר הזה? טישיו - שיחה 22:21, 22 בינואר 2012 (IST)
ראש הממשלה כיכר, תוכל לשלוח לי מייל? טישיו אמר שאם תשלח לי מייל הוא יביא לי כסף. TZivyAאהמ?22:22, 22 בינואר 2012 (IST)
גם בכנסת וירטואלית יש שוחד ??!! בכל אופן, לשוח לך מייל בקשר למה, ואשמח לחסוך לכם את העבודה. כיכר השבתשיחהשָׁמוֹר וְזָכוֹר 22:32, 22 בינואר 2012 (IST)

דעתך

אשמח לשמוע את דעתך כאן. ערב טוב. כיכר השבתשיחהשָׁמוֹר וְזָכוֹר 18:50, 22 בינואר 2012 (IST)

אופס

חשבתי ששחזרתי. תסלח לי? Ofekalefשיחההצטרפו למיזם המקורי!21:07, 23 בינואר 2012 (IST)

לא זוכר על מה. טישיו - שיחה 21:09, 23 בינואר 2012 (IST)

בקשת מקור

נא תשומת ליבך לתקציר העריכה שלי. תודה, יוסאריאןשיחה 09:23, 25 בינואר 2012 (IST)

קיבלתי, ידיד. טישיו - שיחה 09:23, 25 בינואר 2012 (IST)

הוקשו ריבים לנגעים

אנא הבט בערך החדש הזה. פרשנותו של פותח הערך (שהוא לא במקרה גם כהן) היא שיש עדיפות (גם בימינו ! ) לכהנים בתפקידי דיינות. למיטב ידיעתי כבר בתחילת תקופת חז"ל, תפקיד הכהן כדיין נעלם מן העולם. --שפ2000 - שיחה 09:35, 25 בינואר 2012 (IST)

הגבתי בדף השיחה של הערך. טישיו - שיחה 09:49, 25 בינואר 2012 (IST)

רב הונא - המשך מספר 6

  • "בכך שהיא תראה אותה לחברתה ברשות הרבים ותבוא לטלטלם ארבע אמות ברשות הרבים. היתרו של רב הונא, התבסס על דעתו שאשת הראש הגולה היא "אישה חשובה" שעליה מובא שאין חשש שתוציא את התכשיט מראשה." לא הבנתי את החלק "ותבוא לטלטלם ארבע אמות ברשות הרבים", ועדיין לא הסברת את המונח "תוציא את התכשיט מראשה".
  • ", וזאת - מפני כבוד הראש הגולה" – מה שייך ראש הגולה לדין תורה בין רב יהודה לרב נחמן?
  • ""חייב להקביל אדם פני רבו ברגל" – מה פירוש? ומה הקשר בין ביקור בביתו של אדם לבין משפט זה?
  • " המתבסס על דעתו שהמצווה לקבל פני רב ברגל קיימת גם בזמן הזה, שהיא בניגוד לדעה המקובלת" - ?????
  • " ראש הגולה עצמו לא היה תלמיד חכם ולא היה דורש ברבים" – אבל בהמשך כתוב כי " ושמעו תורה מפיו".
  • " אודות ה"שבתא דריגלא" עליה מדובר," – מה זה שבתא דריגלא? מלבד זאת, היא מוזכרת כאן לראשונה כך שוודאי שלא דובר עליה קודם.
  • " במעמד ה"רגל" של בית הראש הגולה"- ????
  • "- כאשר יש רק שלושה אנשים, שמתוכם רק שניים מכירים את חתימת העדים" – איפה יש רק שלושה אנשים? אתה מתכוון שיש מצב כאשר יש רק שלושה אנשים שמתוכם אפשר לבחור דיינים?
  • " ה"אשרתא דדייני"" – תרגום בבקשה.

אביהושיחה 20:57, 30 בינואר 2012 (IST)

בינתיים הגיע יוסי חן ומחק כ-8K מהערך (כולל קטעים שערכתי). מכיוון שאני לא מעוניין לעבוד, על מנת שלבסוף עבודתי תימחק, פניתי אליו בבקשה שישלים לבצע את העריכה כפי הבנתו בחלק שבו טרם טיפלתי (החל מ"איסורים"). אני אחזור לערך רק לאחר שישלים את חלקו. אביהושיחה 19:42, 2 בפברואר 2012 (IST)
גם אותי מעציב שהוא מחק קטעים שהשקעתי בהם הרבה עבודה, אבל כוונתו טובה ואני מקווה שזה אכן יעזור לשיפור הערך, וכמובן שאני מבין אותך. טישיו - שיחה 11:42, 7 בפברואר 2012 (IST)
  • ותבוא לטלטלם = מלאכת הוצאה מרשות לרשות, שמשמעותה - הוצאת חפץ או משא מרשות היחיד לרשות הרבים או להפך, או העברתו ד' אמות (כ- 180 ס"מ) בתוך רשות הרבים. מה לא מובן במונח "תוציא את התכשיט מהראש שלה"?
  • רב נחמן היה חתנו של ראש הגולה, וזה מכבד את ראש הגולה.
  • שמעו תורה מפיו - לא ברבים - אלא באופן פרטי. (אולי אפילו בקבוצה קטנה).
  • ברגל = שלוש רגלים. וזה כמו ביקור של אדם רגיל, לדבר איתו קצת ולשאול בשלומו.
  • שבת שנמצאת תוך שלוש רגלים, למשל שבת חול המועד.
  • הכוונה שראש הגולה נמצא ברגל בביתו ויש (כנראה) מספר גדול של תלמידים שבאו לבקרו. מסתבר שהוא מציג בפניהם דברי תורה - וזהו המעמד.
  • הכוונה לשלושה דיינים שכבר יושבים לדון, ששניים מתוכם מכירים...
  • אישור של דיינים בכתב שהשטר אינו מזוייף.

עזרה זו על פי בקשתו של טישיו. בברכה. יוסי2 - שיחה 07:35, 28 בפברואר 2012 (IST)

ביקשתי ממך שתעשה זאת בערך עצמו. האם כך עשית? פשוט אין לי כוח לבדוק. אני מותש. טישיו - שיחה 05:43, 1 במרץ 2012 (IST)

צור קשר

- בכבוד רב - רבנן • מבטוורטמרגיזים בקדושיםמה מברכים על סופגניה? •י' בשבט ה'תשע"ב • 00:12, 3 בפברואר 2012 (IST)

שבת שלום!

שבת שירה
שבת פרשת בשלח בה קוראים את שירת הים. שתהיה שבת מוזיקלית. • כיכר השבתשיחהשָׁמוֹר וְזָכוֹר 15:31, 3 בפברואר 2012 (IST)

בירור דעתך

ראה נא כאן--פרץ הכהןשיחהבשר גלאטט• י"ז בשבט ה'תשע"ב • 19:23, 9 בפברואר 2012 (IST)

ט"ו בשבט שמח !

שבוע ט"ו בשבט
שבוע ט"ו בשבט שמח כיכר השבתשיחהשָׁמוֹר וְזָכוֹר 15:32, 10 בפברואר 2012 (IST)
מצטרף לברכה! וגם רוצה להודות לך, על תבנית הזמנה, שלימדת אותי להשתמש בה בלחיצת כפתור אחת. בכבוד, בהוקרה ! Rafael Guri שיחה 06:22, 15 בפברואר 2012 (IST)
אין בעד מה :) טישיו - שיחה 06:55, 15 בפברואר 2012 (IST)

רב הונא

שלום טישיו, הערך מופיע ברשימת ההמתנה של המומלצים מאז אוקטובר. רציתי לדעת האם ניתן להעביר אותו לדיון המלצה, או אם העבודה עליו לא תסתיים בקרוב, האם לארכב את הדיון ותפתח אותו מחדש כשעבודה תסתיים? בברכה, ערן - שיחה 19:59, 16 בפברואר 2012 (IST)

השני (לארכב בנתיים) טישיו - שיחה 21:10, 16 בפברואר 2012 (IST)

משוב

אין צורך למחוק משוב חיובי על הערך, בדקתי במזנון. בר הראל - שיחה - תרומות 21:46, 20 בפברואר 2012 (IST)

אני יודע (רק שהיה נראה שהמשוב ההוא לא ענייני). אגב, ישך הרשאות ניטור? אתה משתמש בסקריפט 63? טישיו - שיחה 21:48, 20 בפברואר 2012 (IST)
אין לי הרשאות ניטור ואני ממש מבואס בגלל זה (היה מקל עלי, אין לי בגלל שלא ביצעתי 1500 עריכות במרחב ראשי) ואני משתמש בהרבה סקריפטים לניטור, אך לא 63 (שוב, אין הרשאות) בר הראל - שיחה - תרומות 22:09, 20 בפברואר 2012 (IST)
מצטער, אני עדיין מנטר ללא הרשאות מנטר. ביקשתי כאן הרשאות, ואני מחכה לתשובה בר הראל - שיחה - תרומות 17:15, 9 במרץ 2012 (IST)
ראיתי שנויקלן דחה את בקשתך. אני לא כ"כ מבין למה, אבל אני מאמין שהוא כן מבין. בכולופן, הכל לטובה! טישיו - שיחה 17:19, 9 במרץ 2012 (IST)
יתרה מזאת, אני לא בטוח אם הוא דחה, או דחתה (הוא/היא משתמש בשני הלשונות התיקניים) בר הראל - שיחה - תרומות 17:24, 9 במרץ 2012 (IST)
לכן ביקשתי בקשה נוספת לשקול את הדחייה שוב. גם אם הוא דחה, היא יכולה לשקול שוב, וההפך. (אגב, הוא גבר). טישיו - שיחה 17:28, 9 במרץ 2012 (IST)
הוא גבר? אבל הוא משתמש בתבנית משתמשת, וגם בהגדרות החשבון הוא מוגדר כמשתמשת בר הראל - שיחה - תרומות 17:31, 9 במרץ 2012 (IST)
וקיפוד נחש לא מסקרן/נת אותך? טישיו - שיחה 17:32, 9 במרץ 2012 (IST)
אני כמעט בטוח שהוא גבר. בר הראל - שיחה - תרומות 17:33, 9 במרץ 2012 (IST)

קיבלתי סוף-סוף הרשאות מנטר. עכשיו אני רק צריך לדעת איך משתמשים בדבר לפני שאגרום נזק בר הראל - שיחה - תרומות 19:09, 9 במרץ 2012 (IST)

אקטואלי עוד? טישיו - שיחה 06:38, 11 במרץ 2012 (IST)
לא, הכול מעולה בר הראל - שיחה - תרומות 11:00, 11 במרץ 2012 (IST)

משנכנס אדר

חודש אדר !
משנכנס אדר מרבין בשמחה חודש טוב ושמח כיכר השבתשיחהשָׁמוֹר וְזָכוֹר

ת'אר-תאר

תודה לך טישיו על העברת שם הערך :-). ערב חמים, Tomn - שיחה 20:53, 27 בפברואר 2012 (IST)

אין בעד מה. להבא אם אתה רואה שאין התנגדויות להעברת שם הערך תוכל לעשות זאת בעצמך. טישיו - שיחה 20:54, 27 בפברואר 2012 (IST)
כן, תודה, אשתדל. Tomn - שיחה 20:58, 27 בפברואר 2012 (IST)

מוצר חדש לגמרי, עידכון מכוכב אחר

הפעם בגירסה החדשה הכל שונה וחדש, נוספו שינויים רבים, שודרגו תמונות, המסגרת עוצבה מחדש. נוספו שלל כוכבים חדשים בנושאים כללים, נושאי מדע, ונושאים קיפוח תודה לכיכר על הרעיון תהנו. אשמח מאד אם תלחצו כאן ותביעו דעה, האם עמוס מידי בכוכבים? האם ישנם כוכבים מקבילים? או טעות הקלדה? האם ישנם כוכבים מיותרים? האם יש כוכב שחסר? זאת ועוד.

חיים 7 • (שיחה) • ה' באדר ה'תשע"ב • 04:13, 28 בפברואר 2012 (IST)

ערכי תנאי הזוהר

מה איתם? ר"ה סבא? ר"י סבא? כל משתתפי האדרא? --Akkk - שיחה 20:14, 28 בפברואר 2012 (IST)

נראה. באופן כללי ניתן לומר שאיני מרבה לעסוק בזוהר הק'.. טישיו - שיחה 21:59, 28 בפברואר 2012 (IST)

מה זה "בצפיתר"?

בבור? כבוד - קיפודנחש - שיחה 02:45, 29 בפברואר 2012 (IST)

תיקנתי. תודה טישיו - שיחה 03:00, 29 בפברואר 2012 (IST)

שינה

אני חושב שכדאי לך להמשיך לישון במקום לערוך את ויקיפדיה היום בר הראל - שיחה - תרומות 08:16, 4 במרץ 2012 (IST)

גם אני חושב כך.. :) טישיו - שיחה 08:17, 4 במרץ 2012 (IST)

רואה מחמת תשמיש

היי טיש, תתחדש על הערך. הנוסח הנוכחי הוא שובינסטי משהו. אנא לטיפולך, ואם לא, אז לטיפולי... • ♀♂קלאושיחה09:23, 4 במרץ 2012 (IST)

ראיתי שתיקנת חלקית תודה. בעיה נוספת בערך היא חוסר הבנה באנטומיה הנשית, שנאמר "אם על ראשו יש דם, האשה נשארת באיסורה שהרי הוכח שהדם מן המקור". לנוחיותך, תרשים המדגים שצוואר הרחם אינו בהכרח ב"ראש" הנרתיק

. • ♀♂קלאושיחה20:31, 4 במרץ 2012 (IST)

הסבר קצר אודות מהותן של הקוים הכחולים והאדומים לא יזיק. טישיו - שיחה 20:33, 4 במרץ 2012 (IST)
הכחול זה הנרתיק. הסגול זה הטמפון או השפורפרת במקרה זה, הירוק זה הרחם. • ♀♂קלאושיחה20:38, 4 במרץ 2012 (IST)
אבדוק את העניין. טישיו - שיחה 20:46, 4 במרץ 2012 (IST)
למה לשים תמונה של עינוי וגינלי כשיש גביעונית? בתמונה, מיקום שגוי של גביעונית (המיקום הנכון הוא קרוב יותר לפתח הנרתיק)
והנה הבירור:

במשנה מובא:

משל משלו חכמים באשה: החדר והפרוזדור, והעלייה. דם החדר טמא, דם העלייה טהור. נמצא בפרוזדור, ספקו טמא לפי שחזקתו מן המקור

רש"י:

  • דם החדר טמא - והיינו מקור:
  • ספקו טמא - מספק - טמא טומאה ודאית:
  • שחזקתו כו' - במקור מחזקינן ליה, ולא אמרינן מעלייה אתא, ודמים דעלייה טהורין, דמפרוזדור לא אתי דם, אלא דמי חדר ודמי עלייה פעמים שהן נכנסין לפרוזדור:

בגמרא מובא:

החדר מבפנים, והפרוזדור מבחוץ, ועלייה בנויה על שתיהן. ולול פתוח בין עלייה לפרוזדור נמצא מן הלול ולפנים ספקו טמא מן הלול ולחוץ ספקו טהור

רש"י:

  • חדר מבפנים ופרוזדור מבחוץ - שניהם זה אצל זה בעובי גופה חדר לצד אחוריה ופרוזדור לפניה וכותלי רחם למטה באמצע פרוזדור ודרך שם דמים יוצאים:

ולול פתוח כו' - ודמי עלייה באין לפרוזדור דרך הלול:

  • נמצא בפרוזדור - מן הלול ולפנים לצד החדר:
  • ספקו טמא - דאי מעלייה אתא מן הלול ולחוץ איבעי ליה לאשתכוחי דהא כי נחית מן הלול לפרוזדור כלפי חוץ הוא יורד ויוצא דרך יציאה ואינו חוזר לצד אחוריה ולקמן פריך ודאי טמא הוי ואמאי קתני ספקו טמא:

אני באמצע העבודה. [1]. טישיו - שיחה 21:33, 4 במרץ 2012 (IST)


[דרוש מקור]

ועוד בעינייני אנטומיה נשית. צרפתי תמונה של מקור. לאישה אין מקור. נא לתקן את הערך בהתאם. • ♀♂קלאושיחה02:43, 5 במרץ 2012 (IST)

בוצע טישיו - שיחה 03:20, 5 במרץ 2012 (IST)
תודה על הביצוע החלקי. מזה "ברור שהמכחול יכנס בצורה מדוייקת וישירה למקום המקור בלבד ולא לצדדים"? • ♀♂קלאושיחה03:27, 5 במרץ 2012 (IST)
תיקנתי. טישיו - שיחה 05:32, 5 במרץ 2012 (IST)
תודה. יותר טוב מקודם אבל זה לא "ברור שהמכחול יגע בצורה מדוייקת וישירה בצוואר הרחם בלבד ולא לצדדים". יש נשים שעשויות לפספס את צוואר הרחם ולגעת בכיפת הנרתיק במקום. • ♀♂קלאושיחה05:37, 5 במרץ 2012 (IST)
זה מה שאני מנסה להבין כעת. האם ברור שהתרשים ההוא מדוייק. האם אין תרשימים נוספים / שונים של הנרתיק? טישיו - שיחה 05:40, 5 במרץ 2012 (IST)
יש הרבה תרשימים. אבל מיקום צוואר הרחם משתנה מאישה לאישה וגם במהלך המחזור החודשי. הוא נמוך ביותר בזמן הווסת. ואצלי הוא פונה הצידה שבוע אחר כך. לדעתי, בדיקה טובה יותר תהיה להשתמש בסופטאקפ או בדיאפרגמה. אז אפשר לראות בדיוק מה יצא מהרחם. • ♀♂קלאושיחה05:45, 5 במרץ 2012 (IST)
הוספתי האחרונה לערך אמורה לענות על שאלתך. ובקשר להערתך על השתמשות באמצעים מתקדמים לבדיקת מקור הדם, מובן שניתן לעשות זאת שהרי ברא"ש הוזכר שניתן לסמוך בעניין זה על רופאים. כנראה שכיום אכן משתמשים בבדיקות אלו. טישיו - שיחה 04:40, 11 במרץ 2012 (IST)
לא יודעת לאיזו תוספת אתה מתכוון. הערך עדיין שגוי. ואגב, לא צריך רופאה בשביל להשתמש בסופטקאפ. • ♀♂קלאושיחה02:45, 20 במרץ 2012 (IST)
ראי בקטע "מחלוקת האחרונים". לא הבנתי על מה מתייחסת הערתך האחרונה. אם הוזכר בערך שימוש ברופאים ניתן לשער שמדובר במומחה היכול לשער האם מקור הדם הוא במכה או בצוואר הרחם. אגב יש לי שאלה: האם על פי מומחי הרפואה, ייתכן שיצא דם מצוואר הרחם בעקבות המחזור החודשי, בעת יציאת שתן, והאם התאפקות מהטלת שתן עלולה להביא ליציאת דם מצוואר הרחם או משהו כזה? טישיו - שיחה 05:20, 20 במרץ 2012 (IST)
טישיו, המצב בערך קשה. אני מניפה לבנתיים. לידע כללי, פין שנוגע בצוואר הרחם נשמע לי מכאיב. זה לא צריך לקרות כאשר האשה מעוררת מינית. הרכב הדם ורידי שיוצא מהנרתיק הוא אותו הרכב שיוצא מצוואר הרחם או מכל מקום אחר בגוף. אי אפשר להבדיל. בווסת הדימום יוצא מצוואר הרחם. לא ידוע לי על התאפקות שתגרום לדימום מצוואר הרחם. • ♀♂קלאושיחה05:26, 20 במרץ 2012 (IST)
במחילה, איני מבין. אז מה אם זה מכאיב? ומי אמר שמדובר באשה שמעוררת מינית? למה את רומזת? והאם מומחה לא יכול להבחין האם הדם מצוואר הרחם או ממכה? ההרכב אכן שווה (דם הוא דם), אבל סביר להניח שישנם שינויים מסויימים, שמומחה יכול להבחין בהם, ואם לא על פי הרכב הדם - על פי סימנים אחרים (תשאלי את הרופאות) טישיו - שיחה 05:30, 20 במרץ 2012 (IST)
לא רומזת. התיחסתי לזה שכתוב בערך שהפין נוגע בצוואר הרחם. רציתי להסביר לך שזה לא מצב שכיח כאשר האישה מעוררת מינית כי צוואר הרחם זז (ואם זו הסיבה לדימום, הפתרון הוא להמתין שהאשה תהיה מעוררת מינית ולא לחדור אליה מוקדם מידי. ככה היא גם תהנה וגם לא יגזרו עליה חיים עריריים). אם מדובר בטיפת דם קטנה, אני אשמח לראות בערך כיצד רופאות יודעת לקבוע מניין היא באה. לי זה לא ברור. • ♀♂קלאושיחה05:41, 20 במרץ 2012 (IST)
כמו שכתוב בתחילת הערך, רואה מחמת תשמיש היא בעיה נדירה, ולכן אין סתירה לדברייך. בקשר לחלק השני, אשמח לדבר עם מומחים/יות בנושא (אולי נשאל בהכה) טישיו - שיחה 05:47, 20 במרץ 2012 (IST)

מכשפות

יש לי אפילו מטאטא מעופף. נורא נוח בזמן הפקקים. דורית 20:43, 4 במרץ 2012 (IST)

זה בסדר יש תיעוד מדוייק. טישיו - שיחה 20:49, 4 במרץ 2012 (IST)

כהן בהוראה הלכתית

מה נסגר עם כל פרשות פרץ הכהן? היה ערך ונמחק? אולי היה באיסור ההוראה בשכרות? --Akkk - שיחה 22:52, 4 במרץ 2012 (IST)

היו הרבה ערכים שלו שנמחקו, אך לא כולן מאותן סיבות: אחד מהם, למשל, נמחק בגלל שמו - שהיווה מחקר מקורי, (תורתם של כהנים), אחרים נמחקו בגלל תוכן שלא הצדיק ערך אנציקלופדי. הערך הזה, לדעתי נכתב בצורה טובה, אובייקטיבית וממצה, אם כי יש עדיין מה להרחיב בו. טישיו - שיחה 02:14, 5 במרץ 2012 (IST)
תודה. --Akkk - שיחה 02:32, 6 במרץ 2012 (IST)

רבה בר אבוה

ברבה_בר_אבוה שיניתי את הניסוח בדבר גילוי אליהו לניסוח מאד אובייקטיבי, והסברתי בדף השיחה מדוע עשיתי זאת. אפקטיבית שחזרת את עריכתי ל"זכה לגילוי אליהו". אינני סבור שניסוח עובדתי זה מתאים לויקיפדיה, ויותר מכך, לא ברור לי מדוע בצעת את השחזור האפקטיבי מבלי להתייחס להערתי בדף השיחה. Atavory - שיחה 22:04, 5 במרץ 2012 (IST)

חשבתי שהתיקון שלך נסוב על העובדה שהוא נתפס כירא שמים (שלא ממש הבנתי כיצד היא קשורה לגילוי אליהו, שמורה אמנם על מעלות נשגבות, אבל לא במיוחד על מעלה זו), שהרי לא תיקנת את המילים "זכה לגילוי אליהו", אלא "נתפס" כתבת על המילים "ירא שמים". בכל אופן, איני חושב שיש פסול בכך שכתוב "זכה לגילוי אליהו", מכיוון שיש קישור פנימי למושג הזה. אלו שלא מאמינים בגילוי אליהו לא חלוקים דווקא על הכתוב בערך הזה. ולכן אם הערך מקושר לערך גילוי אליהו ברור שמי שלא מאמין בגילוי אליהו חולק על מה שכתוב בערך רבה. טישיו - שיחה 22:08, 5 במרץ 2012 (IST)

שטריימל בפורים

רציתי לדעת ולהיות בטוח, האם בשושן פורים נוהגים בערים (שלא מוקפות חומה) בני ברק, אלעד עמנואל וכ'... לחבוש שטריימל ולהתחפש? ומדוע לאורך כל היום (היום בפורים) חבשו בירושלים שטריימל על אף שרק ביום שישי זה שושן פורים? כיכר השבתשיחהשָׁמוֹר וְזָכוֹר 02:14, 9 במרץ 2012 (IST)

על פי ההלכה, פורים נחשב ליום חגיגי במקצת גם בערים האחרום שבהם לא נחגג החג (שהרי לא אומרים תחנון, אסורים בהספד ובתענית) ובמיוחד על פי תורת הקבלה, ולכן לובשים שטריימל בכל המקומות בשני הימים. להתחפש - אולי תלמידי בית ספר שיש להם מסיבות (וזה יכול להיות גם בתענית אסתר) טישיו - שיחה 07:33, 9 במרץ 2012 (IST)
אוקיי קיבלתי. כיכר השבתשיחהשָׁמוֹר וְזָכוֹר 11:12, 9 במרץ 2012 (IST)

זכות הצבעה

לבחירת בירוקרט בשונה מבחירת מפעיל, אכן זקוקים לזכות הצבעה, ראה וק:מנ#דיוןחיים 7 • (שיחה) • י"ז באדר ה'תשע"ב • 05:44, 11 במרץ 2012 (IST)

שרת ישראלי

כעת זה שרת אחר, האם הוא מהיר יותר? האם אתה מרגיש שינוי? כתוב לי שם, (שים לב שהקידומת שך הדומיין (he.) מבוטלת כעת, הזן את שם הדומיין) • חיים 7 • (שיחה) • י"ט באדר ה'תשע"ב • 03:40, 13 במרץ 2012 (IST)

המחשב שלי איטי מאוד לאחרונה (לא רק האתר ההוא), ועכשיו אני לא מצליח להכנס לשם כלל. טישיו - שיחה 04:28, 13 במרץ 2012 (IST)
מוזר, בכל אופן כרגע זה רץ מהר, אשמח לשמוע מה דעתך • חיים 7 • (שיחה) • כ' באדר ה'תשע"ב • 01:49, 14 במרץ 2012 (IST)
על הפנים. איום ונורא. טישיו - שיחה 05:29, 14 במרץ 2012 (IST)

אלייז'ה ווד

אם אתה סופר בדף השיחה (לא כולל אנונימיים כפי שציינת) מהדיון האחרון זה אתה ואלדד מול קולנואני ואורח, זה 2 מול 2, לא רוב. אם אתה סופר את גם את אלה שהשתתפו בדיון הקודם זה 5 מול 3 בעד אלייז'ה, אנא החזר את לשם הקודם והפנה מלוח המודעות לדיון ראוי. ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 02:41, 14 במרץ 2012 (IST)

ספרתי את המשתתפים החל מהשמעת ההקלטה (אני מניח שאף אחד לא מתנגד שהשם צריך להיות כמו בהקלטה), ובטעות ספרתי את עודד. הוחזר. טישיו - שיחה 04:32, 14 במרץ 2012 (IST)

לך לישון!

קצב העלאות הערכים שלך מחשיד חיילך לאורייתא! TZivyAאהמ?20:17, 20 במרץ 2012 (IST)

ויהי ערב (שם) ויהי בוקר (כאן) וד"ל. טישיו - שיחה 20:18, 20 במרץ 2012 (IST)
דתי לאומי?... ויהי ערב, ולא לילה, בכל מקרה. אבל לא לזאת התכוון המשורר... TZivyAאהמ?20:23, 20 במרץ 2012 (IST)

שאלה

היי,
עניתי לך בבקשות מפעילים, אבל הקטע נמחק משם בינתיים. בכבוד רב, יניב שיחה 20:37, 20 במרץ 2012 (IST)

ראיתי (אך אני סובר אחרת) טישיו - שיחה 01:31, 21 במרץ 2012 (IST)
ערב טוב. כי? יניב שיחה 17:59, 21 במרץ 2012 (IST)
לפי דעתי חסימה קשורה בהכרח באחד משני הסיבות: 1. "הסברה" באופן שאי אפשר להתעלם ממנו - לאחר שהמשחית לא מבין דרך תבנית רגילה המסבירה לו מה הנזק שנגרם. 2. הגנה על ויקיפדיה. אך חסימה אינה קשורה לעונש, ולכן לא תקף בו הכלל אין עונשין אלא אם כן מזהירין. ולכן לפי כל אחד משני הסיבות הנ"ל, אין כל הבדל האם ניתנה אזהרה לחסימה או לא, העיקר הוא שהסבירו למשתמש את הנזק שנגרם על ידי עריכותיו, והוא המשיך במזיד ב"ניסויים" שלו, מתוך כוונה "לנסות" או "להשחית", אין כל סיבה שלא לחסום אותו. הסבירו לו והוא המשיך - יחסם. טישיו - שיחה 18:11, 21 במרץ 2012 (IST)
הבנתי, תודה רבה על התשובה. אבל כמדומני שהדעה הזו לא כל כך מקובלת (מספר דפי מדיניות קובעים במפורש, אם אינני טועה, שיש להזהיר). ותבנית "ניסויים" לא ממש מסבירה או אומרת למשתמש שהוא עשה נזק כלשהו (כפי שאמרתי בבקשות ממפעילים - מפנה אל ברוכים הבאים, ארגז החול, הכה את המומחה; אומרים למשתמש "תודה" ו"ברוך בואך") ובכל מקרה אני חושב שנכון יותר להקביל את זה, נניח, למכתב התראה של ההוצאה לפועל - כאשר יש מדרג מסוים: מכתב ראשון - רך יותר, מכתב שני - נוקשה ואולי "מאיים" יותר ולבסוף עיקול (אני מקווה שאני מדייק כאן במינוח, אבל גם אם לא, אני מקווה שירדת לסוף דעתי). הכול נאמר כמובן ברוח טובה ובידידות. בכבוד ובהערכה רבה, יניב שיחה 18:27, 21 במרץ 2012 (IST)
שלום. דף המדיניות קובע בבירור שניתן לחסום משתמש לאחר השחתה ללא אזהרה (ראה בקישור שם בין "חסימה רגילה" ל"חסימה מיוחדת"). הנוהל לא לחסום משתמש לאחר תבנית ניסויים, אם הוא קיים, שגוי. מלבד זאת, כמדומני שתבנית הניסויים מסבירה בבירור ”כפי ששמת לב בניסוי שעשית, יש באפשרותך לערוך כמעט כל דף באתר. זה עובד. גם אם התכוונת רק לבדוק את אפשרויות העריכה, השינוי שביצעת מוצג למשתמשים אחרים שצופים באותו דף, וחבל”. טישיו - שיחה 18:32, 21 במרץ 2012 (IST)
אמרתי גם בבקשות ממפעילים שיש מקרים שבהם לא צריך בכלל להזהיר, אלא אפשר לחסום מיד. אין ספק. בסך הכול טענתי שניסוי שולי, שלאחריו בא תבנית "ניסויים", ושלאחריו בא ניסוי שולי נוסף ומבלי שהונחה תבנית נוספת - אי אפשר לבוא עם זה, לעניות דעתי, לבקשות ממפעילים ולבקש חסימה בנימוק "לאחר אזהרה". כך גם מקובל, דומני. יניב שיחה 18:49, 21 במרץ 2012 (IST)
האם כדאי להעביר את הדיון למזנון? כי אני ממש לא מבין אותך. טישיו - שיחה 18:49, 21 במרץ 2012 (IST)
אני לא חושב שזה מתאים כל כך למזנון. סתם דיון ידידותי. ראיתי שהפנית לפה את דורית, אפשר להמתין לתגובתה. אנסה לסכם בינתיים את דבריי: 1. מקובל להזהיר (ועל כן "השחתה לאחר אזהרה"); ב. יש יוצאים מן הכלל שבהם חוסמים מבלי להזהיר; ג. תבנית "ניסויים" (פה אסייג ואומר שזו דעתי) לא נחשבת בדרך כלל לאזהרה פר-אקסלנס. יניב שיחה 18:57, 21 במרץ 2012 (IST)
מה הסתירה בין המזנון לידידות? נחכה לדורית. טישיו - שיחה 18:59, 21 במרץ 2012 (IST)
אפשר לומר שיש כאן מנהג בית הלל למול מנהג בית שמאי כשלכולם כוונה טובה, הגנה על הוויקיפדיה ממשחיתים :) אין זה דיון למזנון. זה בעיקר עניין של סבלנות וזמינות וקשה לגזור גזירה שווה מכל מקרה ומקרה. בעיקרון, הנוהג המקובל (ובעבר נהגנו להקפיד עליו הרבה יותר מהיום) הוא קודם אזהרה ואחריה חסימה. ניסויים לצורך העניין אינה נחשבת ממש לאזהרה. האם לא חסמנו מי שקודם קיבלו תבנית ניסויים? חסמנו, בכפוף לסוג ההשחתה. אבל שוב, זה רחוק מלהיות דיון שיש למצות במזנון, הנוהג די ברור אם כי הפרשנות והיישום שלו נוטים להשתנות בין המפעילים השונים. דורית 00:00, 22 במרץ 2012 (IST)

אשה הרה

תגיד, אם אני (טוב, לא אני) רוצחת אשה בהריון, אני עוברת על רצח כפול? והאם אני חייבת (תיאורתית) לשלם לבעלה על העוברית? TZivyAאהמ?17:58, 25 במרץ 2012 (IST)

בנוגע לשאלה הראשונה - האם לא ראית את הערך מעמד העובר בהלכה? בנוגע לשאלה השנייה - כן טישיו - שיחה 18:06, 25 במרץ 2012 (IST)
אז אני לא חייבת על רצח. טוב, נשקול. תודה. TZivyAאהמ?18:09, 25 במרץ 2012 (IST)
כמוזכר בערך, זה עניין מורכב שיש בו כמה דיעות ותלוי בשלושת השלבים: לפני ארבעים יום - זה לא נחשב לרצח כלל (וכנראה שלפי דיעה אחת זה גם מותר), לאחר ארבעים יום זה רצח חלקי ("קצת נפש") או איסור חבלה או איסור אחר, ולאחר שנעקר הוולד לצאת זה רצח גמור. טישיו - שיחה 18:20, 25 במרץ 2012 (IST)
אוי ואבוי. טוב, אוותר על התכנית. וגם אין לי כסף. TZivyAאהמ?18:22, 25 במרץ 2012 (IST)

ניטור

שלום, אנא שים לב יותר לשינויים אותם אתה מסמן כבדוקים. [2] דרך - שיחה 10:09, 28 במרץ 2012 (IST)

לא הבנתי, הקישור לא עובד. טישיו - שיחה 15:41, 28 במרץ 2012 (IST)
עיין בהסיטוריית הגרסאות של הערך השומר החדש. סימנת השחתה כגרסה בדוקה ובכך המעטת את הסיכוי לניטור ההשחתה. דרך - שיחה 13:17, 30 במרץ 2012 (IDT)

הועבר לדף שיחה:אלחנן וסרמן

אתה כישרון מבוזבז, תתחיל לכתוב ספרים.

אני הראשון שיקנה 188.64.204.66

להשערתי יש לי יותר לקוחות כאן טישיו - שיחה 23:14, 29 במרץ 2012 (IST)
חזרה לדף המשתמש של "טישיו/ארכיון14".