If you can't read Hebrew, click here.עברית |العربية |English |русский |español |italiano
שלום Yottam, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, תומר - שיחה 17:41, 15 ביוני 2011 (IDT)

תודה על קבלת הפנים החמה :) Yottam - שיחה 17:45, 15 ביוני 2011 (IDT)
תודה לך על כל העריכות המצויינות. --אבגד - שיחה 18:28, 15 ביוני 2011 (IDT)
רק תיזהר בעריכות הנוגעות בדקויות וכדומה. מדוע הסרת שבית דין רבני חב"ד מינו את אהרובנוב? זה דווקה דבר רלוונטי לדעתי. --אבגד - שיחה 18:32, 15 ביוני 2011 (IDT)
כיוון שלא רשמו לגבי אף אחד מקודמיו מי מינה אותו ולמה, אני לא חושב שיש צורך להרחיב בזה דווקא אצלו. אם כבר, צריך להוסיף לערך את המידע שהגוף הממונה על מינוי היו"ר הוא בית הדין. Yottam - שיחה 04:57, 16 ביוני 2011 (IDT)

ISM - בקשת מקורות

הוספת הרבה טענות לערך תנועת הסולידריות הבינלאומית, אנא ספק מקורות לטענות - ליד כל טענה הוסף לינק (אם אפשר) ו/או שם עיתון, כותב, תאריך פרסום - כפי שעשיתי בפרק הדן ב-ISM ואלימות ופרק הביקורת. אם אתה צריך עזרה טכנית, אתה יכול להיעזר בי או בויקיפדיה:דלפק ייעוץ. מומלץ שתקרא את עזרה:הערות שוליים כדי לראות כיצד מוסיפים כאן רפרנסים ואסמכתאות. תודה. בברכה, MathKnight הגותי (שיחה) 18:13, 10 ביולי 2011 (IDT)

אני לא יודע איך להוסיף מסמך אחד לכל הקטעים, אשמח אם תעשה זאת במקומי. בנוסף, כדאי שתעשה עוד הגהה ושכתוב לערך. תודה רבה! Yottam - שיחה 01:17, 11 ביולי 2011 (IDT)
אעשה זאת, תודה. בברכה, MathKnight הגותי (שיחה) 13:22, 11 ביולי 2011 (IDT)
אתה עושה עבודה מצויינת! Yottam - שיחה 14:16, 11 ביולי 2011 (IDT)

שלום, וברוך הבא

בערך 'פולמוס המשיחיות בחב"ד' היו (וישנם עדיין) דברים רבים שלא תאמו את המציאות, ושוכתבו ע"י אנשי הפלג המשיחיסטי בחב"ד, שרואים בכך ערך מקודש עליון.

היות וגם אני רואה ערך עליון בטיהור שמו של הרבי, שלמעשה היה מאוד נגד המשיחיסטים, ורק התבטא בעדינות כדרכו בקודש, ורואים בחוש את דבריו כיום - כיצד הנהגת המשיחיסטים מרחקת מחב"ד את כלל ישראל, והיות ואני רואה ערך עליון בטיהור שמם של חסידי חב"ד מהזרם המרכזי, שנחשבים בטעות כמשיחיסטים - ראיתי צורך להילחם מלחמות בלתי פוסקות על כל תג ותג בערך הנ"ל, מול אנשים אובססיביים שיודעים להשתמש במניפולציות שונות על מנת שהערך יראה כך או אחרת.

בשלב מסויים קצה נפשי במלחמות אלה ונטלתי פסק זמן מעבודת העריכה, כשהייתי בודד מול כמה עורכים שרצו לשכתב את ההסטוריה. כשראיתי את עבודתך היפה, צורת הניסוח שלך וכושר הביטוי שלך, טענותיך החזקות והידע הכללי שלך בחב"ד (מסתמא אתה חסיד חב"ד), קבלתי משנה מרץ לחזור לפעילות בערך.

שא ברכה. נפתלי - שיחה 17:19, 11 ביולי 2011 (IDT)

תודה רבה! תמיד נחמד לשמוע מחמאות... בכל מקרה, אני חושב שיש צורך לפנות לבורר חיצוני שישכתב את הערך שכרגע מוטה מאוד לצד המשיחי. Yottam - שיחה 15:04, 12 ביולי 2011 (IDT)
אני מכבד אותך לעשות זאת. עשיתי זאת מספר פעמים בעבר. אנשים נמנעים מלהיכנס לכל הכאב ראש הזה, כאשר נערך דיון של אלפי מילים על כל פסיק ופסיק. נפתלי - שיחה 15:20, 12 ביולי 2011 (IDT)

חזרה על עריכה

נאלצתי לבקש את חסימתך. אתה טוען שהייתה הסכמה בדף השיחה, אך אני לא הסכמתי לשינוים אלו. --שיע(שיחה) • י' בתמוז ה'תשע"א • 18:10, 12 ביולי 2011 (IDT)

לא הייתה חזרה על עריכה, ונראה שיש צורך שתלמד את נהלי השימוש בדף השיחה של הערך. אנא קרא אותו, והגב בו. Yottam - שיחה 18:22, 12 ביולי 2011 (IDT)
קראתי וגם הגבתי. כל עוד ואין הסכמה של כל המשתתפים זו לא הסכמה. --שיע(שיחה) • י' בתמוז ה'תשע"א • 18:28, 12 ביולי 2011 (IDT)
האם בכלל השתתפת בדיון? Yottam - שיחה 18:33, 12 ביולי 2011 (IDT)

ISM

על פניו נראה שאתה לא מכיר את הארגון מקרוב ומשכתב את דברי הביקורת של אותם הגופים בהם הארגון נאבק. אשמח אם תסביר את השינויים בדף השיחה. Eviv - שיחה 03:01, 17 ביולי 2011 (IDT)

אני מכיר מעט את הארגון, בעיקר מצד הביקורת... כתבתי שם ואשמח אם תגיב. Yottam - שיחה 08:00, 17 ביולי 2011 (IDT)

תבנית {הערות שוליים}

שים לב - כאשר אתה משתמש בהערות שוליים בדף שיחה - הוסף לאחר מכן תבנית הערות שוליים אשר תאפשר לראות את הערות השוליים שהוספת. גם לי זה קרה בעבר כאשר עדיין לא ידעתי ולקח לי קצת זמן לעלות על זה לבד (ולכן חשבתי להסביר לך ולהקל עליך בעתיד :-) בברכה. ALC • ט"ו בתמוז ה'תשע"א • 07:56, 17 ביולי 2011 (IDT)

למען האמת, לא ממש הבנתי על מה אתה מדבר... Yottam - שיחה 08:00, 17 ביולי 2011 (IDT)
ראה את עזרה:הערות שוליים. כבר אינני זוכר באיזה דף שיחה הבחנתי בהערות שוליים שלך והוספתי שם בזמנו את התבנית בעצמי. ALC • י"ז בתמוז ה'תשע"א • 06:36, 19 ביולי 2011 (IDT)

אנטולי יצחק רובין

ליותם שלום,

כיצד אני יכולה להקטין את התמונה שהוספתי לערך?

אשמח לקבל את הערותיך לגבי שינויים.

--Karny.rubin - שיחה 17:19, 18 ביולי 2011 (IDT)

תיקנתי. שימי לב, על ידי הלשונית 'שינויים אחרונים' - כיצד עשיתי זאת. Yottam - שיחה 17:41, 18 ביולי 2011 (IDT)

ברוך הבא

כפי שכתב לך המשתמש בדף שיחתו, לא שמים את התבנית לאנשים שטרם ביצעו עריכות. תודה, ‏Ofekalefשיחההצטרפו למיזם המקורי!21:57, 18 ביולי 2011 (IDT)

סליחה, טעות. תוקן. Yottam - שיחה 21:58, 18 ביולי 2011 (IDT)
אין בעיה, זה קורה. תודה, ‏Ofekalefשיחההצטרפו למיזם המקורי!21:59, 18 ביולי 2011 (IDT)

הזמנה

לערוך בכפר חב"ד ב'. אבגד - שיחה 18:10, 19 ביולי 2011 (IDT)

נתי שכן-טוב

מסתבר שטעיתי בדף השיחה של הערך הנ"ל ולא הוא כתב את המאמר הפוליטי בקישור אלא אדם אחר בשם מתי שמואלוף. ALC • י"ח בתמוז ה'תשע"א • 05:51, 20 ביולי 2011 (IDT)

הפולמוס

נא הבע דעתך בשיחה:פולמוס המשיחיות בחב"ד#דעת הרב כהן - דיון מחודש, תגובה. אנחנו מעוניינים שכל שינוי יהיה בהסכמה רחבה ככל האפשר. תודה. --שיע(שיחה) • כ"ה בתמוז ה'תשע"א • 15:54, 27 ביולי 2011 (IDT)

התנחלות/יישוב

היי,

הייתה בזמנו הצבעת פרלמנט בנושא והוחלט שמעבר לקו הירוק=התנחלות. Neuköln - ש 04:38, 28 ביולי 2011 (IDT)

לא ידעתי. אתקן. תודה. Yottam - שיחה 04:41, 28 ביולי 2011 (IDT)
שיניתי כבר בחזרה. מאז היו עוד המון דיונים על זה. משמימים וחוזרים על עצמם אם אתה שואל אותי. אגב, נויקלן הוא הכתיב העברי. איך הולך לך פה? Neuköln - ש 04:56, 28 ביולי 2011 (IDT)
הסתבר שויקיפדיה היא עולם של ממש. אני לומד עכשיו ללכת. לפעמים אני נופל, ואפילו מקבל מכה, אבל בסוף אדע לרוץ. Yottam - שיחה 05:03, 28 ביולי 2011 (IDT)
That's the spirit‏ Neuköln - ש 05:12, 28 ביולי 2011 (IDT)
שלום, על-פי החלטה בפרלמנט של ויקיפדיה, יישובים מחוץ לקו הירוק ייקראו בוויקיפדיה "התנחלויות". נבקשך שלא לחזור על עריכה זו שנית. בברכה, שפם אדום - שיחה06:45, 28 ביולי 2011 (IDT)

דפני ליף

שלום וברכה. ההערה שהוספתי רלוונטית רק לגבי הגדרתה כ'יוזמת' המחאה, שכן היא באה לסייג את ההגדרה הזאת ולהשלים את התמונה. ברגע שהשמטת את ההגדרה 'יוזמת' והשארת רק את היותה 'ממובילי המחאה', אין שום ערך וטעם לתוספת ההערה. גרש - שיחה 04:44, 28 ביולי 2011 (IDT)

ההגדרה הזו איננה נכונה. השארתי את ההערה כדי להסביר, למתעניינים, מי כן עומד מאחוריה. לשיקולך. Yottam - שיחה 04:56, 28 ביולי 2011 (IDT)
לא ראיתי את תשובתך כאן, ובינתיים שחזרתי למצב הקודם. בכל מקרה, אני מניח שהחברים לא יאפשרו להשמיט את הגדרתה כיוזמת (כי אם היא סתם 'ממובילי המחאה' אין שום הצדקה לערך עליה), ולכן כבר עדיף להשאיר כך: אמנם 'יוזמת' אבל עם הבהרה והסתייגות. גרש - שיחה 05:03, 28 ביולי 2011 (IDT)

בעקבות

הרצח המזעזע שהיה הלילה. של הרב הבבא רבי אלעזר אבוחצירא. נפתח ערך עליו אלעזר אבוחצירא. אבגד - שיחה 18:22, 29 ביולי 2011 (IDT)

חתימה-תודה

תודה שהוספת את חתימתי בשיחה על ערך דפנה ליף. עכשיו למדתי איך להוסיף חתימה 69.86.97.220 05:45, 31 ביולי 2011 (IDT)

פרשת מוחמד א - דורה

היי יותם,האם ראית את התייחסותי להערתך בשיחה שם?--עמירם פאל - שיחה 13:53, 31 ביולי 2011 (IDT)

לא שמתי לב. קראתי כעת, והגבתי. תודה. Yottam - שיחה 13:57, 31 ביולי 2011 (IDT)

היי, כדאי שתצרף את דעתך לדיון בעניין זה כעת.--עמירם פאל - שיחה 16:40, 1 באוגוסט 2011 (IDT)

וברכות נאמנות: שתמשיך ללכת מחיל אל חיל, שתראה את הצפונות ותביט בנשגבות, שתבחין בפלאות ותחזה אור יקרות.

ברכות לבביות ליום הולדתך

הממשמש ובא. יעל 21:09, 30 ביולי 2011 (IDT)

אינני יודע לפי איזה תאריך הנך חוגג את יום הולדתך, העברי או הלועזי, ובכל מקרה אקדים גם אני לאחל מ ז ל ט ו ב ! המשך עבודה פוריה במיזם ובכלל, ויום הולדת שמח! ALC • א' באב ה'תשע"א • 18:27, 31 ביולי 2011 (IDT)
מזל טוב ליום ההולדת. כל הבכרות, בכל המובנים. מ ז ל ט ו ב ! . אבגד - שיחה 21:43, 31 ביולי 2011 (IDT)
גם ממני, הרבה הרבה הרבה מ ז ל ט ו ב ! --כיכר השבת • שיחהשמור וזכור את יום השבת לקדשו כי היא מקור הברכה 03:59, 1 באוגוסט 2011 (IDT)
ברכות והצלחות! ‏עמיחישיחה 13:17, 1 באוגוסט 2011 (IDT)

דפני ליף ומחאת הדיור (2011)

שלום יותם, פעמיים שחזרת עריכות של אחרים בנושא אזכורה בערך. אני ממליצה בחום לא לעשות זאת פעם נוספת. דון בדף השיחה של הערך מחאת הדיור (2011). אתה יכול להביא את הדיון בערך דפני ליף כחלק מהטיעונים שלך. חנה Hanayשיחהאת הויקיפדים החדשים כבר הכרת? 09:25, 1 באוגוסט 2011 (IDT)

שימי לב שהוספתי את הדיון כמקור. למעשה, יש שם משתמש מסוים ש'השתלט' על הערך, ומוסיף או מוחק מה שמתחשק לו. Yottam - שיחה 09:29, 1 באוגוסט 2011 (IDT)
שלום יותם, אנא השתדל לא להניח לעמדות אישיות להשפיע על התוכן. שים לב, שהטענה כי ליף נציגת השאול הלאומי הועלתה על ידי ידידנו אורי רדלר, שהוא פובליציסט שנון למדי, אך ככל הידוע לי לא ניחן ביכולת לבחון כליות ולב, ובטח לא לשקף עמדה זו כעובדה מוצקה. גוונא שיחה פנים חדשות לערכי הלכה 18:01, 1 באוגוסט 2011 (IDT)
טעות בידך. ישראל היום הציג את העובדה עוד לפני אורי רדלר, ואף נימק בהרחבה את מקורותיו. Yottam - שיחה 18:02, 1 באוגוסט 2011 (IDT)
אוקיי. אם כך (ובהתעלם מזה שנורא קורץ לי לדבר על האובייקטיביות של ישראל היום), אני חושב שרלוונטי להציג זאת בערך אודות המחאה ולא בערך המאוד פרסונלי אודות ליף. גוונא שיחה פנים חדשות לערכי הלכה 18:06, 1 באוגוסט 2011 (IDT)
לדעתי יש צורך להציג זאת בשני הערכים. ואגב, כפי שתוכל לראות בראש פסקה זו, הוספת מידע זה בערך על מחאת הדיור - נמחקה. Yottam - שיחה 18:08, 1 באוגוסט 2011 (IDT)
אני חושב שזה הוצג בצורה לא כל כך טובה, ולכן לא התקבל. אולי כדאי לנסח פסקה המבססת דעה שהובעה בתקשורת, לפיה גורמים פוליטיים ובעיקר גופי שמאל, בחשו במחאת הדיור. פחות באופן אישי ופחות בצורה חד משמעית. בסופו של דבר זו עיתונות... גוונא שיחה פנים חדשות לערכי הלכה 18:13, 1 באוגוסט 2011 (IDT)

מזל טוב

מ ז ל ט ו ב ! יותם, ושתלמד את הכללים כמה שיותר מהר. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 13:28, 1 באוגוסט 2011 (IDT)

מ ז ל ט ו ב ! מצטרף לברכות --Yoavd - שיחה 19:34, 2 באוגוסט 2011 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! עד 120 ! ‏dMy‏ • שיחה • 23:19‏, 02/08/2011 • ג' באב ה'תשע"א
רציתי להיות הראשון שמאחל מ ז ל ט ו ב ! לא נורא פעם הבאה.. --כיכר השבת • שיחהשמור וזכור את יום השבת לקדשו כי היא מקור הברכה 23:31, 2 באוגוסט 2011 (IDT)

איילת שקד

שלום יותם, השחזור שלך שגוי, תקרא את הנתונים וגם בערך שהפנת אליו, כתוב שיש 58 אלף תומכים בדף הפייסבוק בעברית ו-25 אלף באנגלית. זה לא אומר שעושים 25+58 כנראה שרוב ה"לייקים" הם משותפים, כלומר על ידי אותם אנשים. בקיצור הנתון יותר מ-50 אלף נכון. ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 01:53, 7 באוגוסט 2011 (IDT)

הנחת היסוד שלי היא שרוב הלייקים אינם משותפים, כיוון שהדפים הם בשפות שונות. Yottam - שיחה 01:59, 7 באוגוסט 2011 (IDT)

מחלוקות

Yottam, אני לא מרוצה כל כך גם מהפעילות שלך בכל הנוגע למחלוקות. נראה שאתה מאמץ דווקא את הצדדים 'האפלים' יותר של ויקיפדיה - מחלוקות, דיונים, פולמוסים. למען האמת, כשחושבים על זה - נוסח כזה או אחר, פסיק פה או שם, מקור על טענה זו או אחרת - זה לא העיקר, אלא הטפל. יש כל כך הרבה דברים טובים יותר בוויקיפדיה, שיכולים להסב לך ולעמיתיך הנאה. הייתי שמח אם היית מתרחק מהמחלוקות ומשתדל להפוך את זה לחלק מזערי בפעילותך. מקווה שתקבל את דבריי אלה בבחינת נאמנים פצעי אוהב. יניב שיחה 13:16, 8 באוגוסט 2011 (IDT)

בוררות

שלום יותם, בזמנו הצעת את מתניה כבורר. פנינו אליו וכמעט כל המעורבים בדבר חתמו בדף השיחה שלו. אני מבקש שתעשה זאת גם אתה, כדי שנוכל להתחיל. תודה, נרו יאירשיחה • י' באב ה'תשע"א • 01:34, 10 באוגוסט 2011 (IDT)

שלום יותם. כמי שמעורב עד מאד בעניין וכמי שכבר הביע נכונות לבוררות בעבר ואף קידם בשיחה דיון ענייני, מדוע שלא תמלא את בקשת מתניה? הדיון הזה נגרר ונסחב זמן רב מדי וראוי כי נמשיך בעניין הבוררות כפי שכבר הוסכם. לתשובתך אודה. בברכה, דורית 23:49, 11 באוגוסט 2011 (IDT)
אניח כוונה טובה, שאתמול ערכת אך לא היה מספיק זמן בידך להשיב לי. אך אם תמשיך לערוך וללא מענה בסוגיה זו, אבין שמבחינתך אינך רואה עצמך צד בבוררות. שבת שלום, דורית 11:03, 12 באוגוסט 2011 (IDT)

שבוע טוב יותם, אני מבקשת לשוחח איתך. חוויית הבוררות בוויקיפדיה אינה קלה, במיוחד לויקיפדים חדשים. ויש לכך מספר סיבות. הרגשות הקשים שמובילים אל פרישה מבוררות או המנעות ממנה מוכרים לי היטב; דפדף נא אחורה אל דפי חודשי החורף, בדף שיחתי ובדפים שבקרתי בהם, וראה את הרגשות העזים, את הכאבים, ואת הלבטים; בסופו של דבר יצאתי ממנו מחוזקת, משהו במהלכו, אינני יודעת איך ומתי במדויק, כאילו הפך אותי מבפנים, באשר לכמה עניינים מהותיים; זה לא הזמן לסכם איך ומה, כי התהליך בעצומו והנהר זורם והמים שוצפים הלאה, אבל כמה דברים נהדרים כבר צמחו ממנו, זאת אוכל להצביע ולהודות ביני לבין עצמי, וזאת אבטיחך. מקווה שתקרא את דברי ותתגבר כאריה כמו שאתה יודע, שהרי המחלוקת הזו נוגעת לך מאוד, ואם תיישיר מבט אליה, אך ייטב. בברכה, יעל י 21:41, 13 באוגוסט 2011 (IDT)

יוני לביא

היי. אתה חושב שיש מקום ו/או טעם לפתוח הצבעת מחיקה אודות הערך יוני לביא? קולנואני - שיחה 22:55, 13 באוגוסט 2011 (IDT)

לא, הגבתי שם. הוא אישיות ידועה מאוד בקרב הדור הצעיר במגזר הדתי. Yottam - שיחה 16:05, 17 באוגוסט 2011 (IDT)
וחובי סטאר הוא אישיות ידועה מאוד בקרב הדור הצעיר במגזר החילוני. זה עדיין לא מצדיק קיומו של ערך ביוגרפי אודותיו. קולנואני - שיחה 20:50, 18 באוגוסט 2011 (IDT)

מטרות בצלם

היי, מה אתה אומר על הניסוח שאני מציע עכשיו, שם, בדף השיחה של הערך בצלם?--עמירם פאל - שיחה 23:30, 14 באוגוסט 2011 (IDT)

הי יותם

לעניין מובילי המחאה, התנהלו על זה קרבות עריכה מיותרים והצלחנו להתייצב על הנוסח הזה. כדאי להשאיר כמו שזה. אם תרצה, כתוב לי המייל שלך וארחיב - ואשמח כמובן למסור המייל שלי. מאבק הדיור (2011) - שיחה 07:26, 15 באוגוסט 2011 (IDT)

למען האמת, אני לא כל כך מבין בנושא המדובר. לפי שם המשתמש שלך, אני מניח שיש לך הבנה רחבה בנושא - כך שאקבל את דעתך. Yottam - שיחה 16:07, 17 באוגוסט 2011 (IDT)

תבנית חשיבות בדף שיחה

שלום,

אני בכוונה לא כותב את שם הערך (בגלל גוגל), אבל במקרה כגון זה דווקא שמים אותה בדף השיחה בגלל רגישות הנושא. זה גם משהו שהכנסתי לפני הרבה זמן לדף המדיניות הרלוונטי. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 16:18, 19 באוגוסט 2011 (IDT)

אוקיי, אשחזר מיד. Yottam - שיחה 16:21, 19 באוגוסט 2011 (IDT)
כבר החזרתי. מכל מקום, אני מקווה שהתבנית תוביל לשיפור הערך כי חבל שעל גיבור ישראל כזה יש ערך כה דל. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 16:22, 19 באוגוסט 2011 (IDT)
אני מאמין שהתקשורת תספק הרבה מידע עליו בימים הקרובים. Yottam - שיחה 16:25, 19 באוגוסט 2011 (IDT)

מהומות קראון הייטס

ברכות על העבודה וההשקעה בערך - כדאי לצרף קישור אליו מהערך קראון הייטס, שמשם מחקת את כל הפסקה. --Yoavd - שיחה 17:10, 22 באוגוסט 2011 (IDT)

הוספתי מחדש. כך טוב יותר? Yottam - שיחה 12:56, 24 באוגוסט 2011 (IDT)

מלחמות עריכה

שלום,

זאת הודעה זהה למשתמש:התורם, משתמש:Yottam ומשתמש:שיע.ק.

אתם מאיימים אחד על השני בחסימה – דבר שאינכם יכולים לעשות, כי אינכם מפעילים. כמו‏־כן, אתם מנהלים דיונים בדף בקשות ממפעילים, דבר שאינכם אמורים לעשות כי זה מפריע לעבודת המפעילים.

שלושתכם נלחמים על אותם שלושת הערכים. זה לא חשוב מי מכם צודק ומי לא. חשוב שאתם מנהלים מלחמת עריכה וזה חייב להיפסק מיד. חדלו מיד לערוך את כל הערכים במחלוקת ודונו בדפי השיחה של הערכים. אם אינכם מגיעים להסכמה, בקשו בוררות בלוח המודעות.

אם תמשיכו לערוך את הערכים, תיחסמו שלושתכם. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 16:55, 24 באוגוסט 2011 (IDT)

אזהרה

הכוונה לעריכה זו בניגוד להחלטה שהתקבלה בהצבעה. ‏dMy‏ • שיחה • 22:12‏, 25/08/2011 • כ"ו באב ה'תשע"א

זכויות יוצרים

מצאתי שבערכים אחדים העתקת טקסטים מאתרי אינטרנט. פעולה כזו, בלי קבלת רשות מבעל האתר, היא הפרת זכויות יוצרים, המנוגדת לכללי ויקיפדיה, וגם חושפת אותך לתביעת פיצויים בסכום גבוה. אבקשך לוודא שלא נותרו הפרות כאלה שלך. דוד שי - שיחה 21:15, 27 באוגוסט 2011 (IDT)

מצאתי שהמידע רלוונטי מאוד לערך, אך לא הספקתי לשכתב אותו מפני ששבת נכנסה פתאום... אטפל כעת בתיקון ההפרות, ותודה לך על תשומת הלב. Yottam - שיחה 21:33, 27 באוגוסט 2011 (IDT)
את השכתוב עליך לעשות לפני שאתה מעתיק את המידע לוויקיפדיה. דוד שי - שיחה 22:00, 27 באוגוסט 2011 (IDT)
Yottam, מדוע אתה ממשיך להעלות תוכן שמפר זכויות יוצרים לוויקיפדיה? יניב שיחה 18:50, 28 באוגוסט 2011 (IDT)
על מה אתה מדבר? Yottam - שיחה 19:09, 28 באוגוסט 2011 (IDT)
על שלושת הערכים האחרונים שלך שתוכנם הועתק מכתבות ממעריב ומדה-מרקר. יניב שיחה 19:11, 28 באוגוסט 2011 (IDT)
קצת סבלנות. יש עליהם תבנית עבודה. Yottam - שיחה 19:13, 28 באוגוסט 2011 (IDT)
לא, תוכן חופשי הוא עקרון יסוד של ויקיפדיה ואין כל סיבה שתוכן המפר זכויות יוצרים יימצא בה אפילו שנייה אחת (גם אם בכוונתך לשכתב). מחקתי את שלושת הערכים האלה. תעלה אותם אך ורק כשלא יהיה אפילו חשד, ולו הקל שבקלים, להפרת זכויות יוצרים. אבקשך להקפיד על כך הקפדה יתרה. יניב שיחה 19:14, 28 באוגוסט 2011 (IDT)
אולי במקרה כזה, עדיף להעביר לארגז החול. טיפוסי - שו"ת 19:17, 28 באוגוסט 2011 (IDT)
גם על ארגז חול חלים הכללים הנוגעים לזכויות יוצרים. אין לי כוונה לפגוע, Yottam, אבל זכויות יוצרים זה אלף-בית. יניב שיחה 19:23, 28 באוגוסט 2011 (IDT)

זה פשוט לא יאמן. לא עברה שעה מאז שהעירו לך בעניין ואתה שוב מעתיק ערכים? זה הזמן והמקום לפרט את כל הערכים שהעתקת. אני מאוד ממליץ שתעשה את זה בעצמך ולא תשאיר לנו לחפש אחריך. עידושיחה 20:57, 28 באוגוסט 2011 (IDT)

על מה אתה מדבר? (אגב, כל הערכים שכתבתי מופיעים בדף המשתמש שלי). Yottam - שיחה 20:58, 28 באוגוסט 2011 (IDT)
על זה. מה עוד העתקת? עידושיחה 20:59, 28 באוגוסט 2011 (IDT)
ואני לא הולך לעשות את העבודה שלך. אתה תפרט כאן איזה ערכים העתקת. עידושיחה 20:59, 28 באוגוסט 2011 (IDT)
קודם כל, אבקשך להתבטא בנימוס. שנית, לא ברור לי היכן מצאת העתקה. Yottam - שיחה 21:00, 28 באוגוסט 2011 (IDT)
הנימוס נגמר ברגע שצפצפת על דוד, על יניב ועל כללי ויקיפדיה. עידושיחה 21:01, 28 באוגוסט 2011 (IDT)
נימוסים הם נורמות התנהגותיות שמטרתם להשליט נועם ורוגע, וחבל שאתה חורג מהן. לא ברור לי על איזו העתקה מדובר, ומדוע מחקת את הערך. Yottam - שיחה 21:05, 28 באוגוסט 2011 (IDT)
לנימוסים יש מקום כשמשתמש טועה או לא מבין את הכללים. אחרי שמעירים ומסבירים לו מספר פעמים, זאת כבר לא טעות תמימה, זאת גרימת נזק מודעת, ואין ברירה אלא להסיר כפפות. ההיתממות שלך, דקות לאחר שכתבת ערך שכל כולו משפטים שהועתקו בשלמותם מאתר אינטרנט אחר, לא מוסיפה לך כבוד. זוהי הזדמנות אחרונה בהחלט להתחיל לפרט כאן את כל ההעתקות שלך. עידושיחה 21:10, 28 באוגוסט 2011 (IDT)
זה איום? Yottam - שיחה 21:11, 28 באוגוסט 2011 (IDT)
הפרת זכויות יוצרים היא העבירה החמורה ביותר בוויקיפדיה. אתה חייב לשתף פעולה באופן מלא. דניאל ב. תרמו ערך 21:17, 28 באוגוסט 2011 (IDT)

חבר'ה, תנו לי רגע לטפל בזה אם אפשר? יותם, שלחתי לך במייל בנושא. נתחיל משם. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 21:18, 28 באוגוסט 2011 (IDT)

נא לא למחוק את תוכן דף השיחה. תוכל לארכב. ראה ויקיפדיה:ארכוב --Assayas שיחה 21:42, 28 באוגוסט 2011 (IDT)

חסימה

חסמתי חשבון זה לזמן בלתי מוגבל לאור ההעתקות הנרחבות שביצע המשתמש (ראו שיחת משתמש:Y.B#יותם). החסימה תשאר בעינה כל עוד המשתמש מסרב לשתף פעולה. דניאל ב. תרמו ערך 11:46, 29 באוגוסט 2011 (IDT)

רשימה

אני ממש לא מופתעת שמשתמש זה נחסם. צפיתי שזה יקרה, מתחילת דרכו בויקיפדיה, התנהלותו הייתה תוקפנית ובלתי נעימה, דחה כול עצה טובה שניתנה לו. חנה Hanayשיחהאת הויקיפדים החדשים כבר הכרת? 11:52, 29 באוגוסט 2011 (IDT)
בס"ד ואם הוא מתחרט ומשתף פעולה עם החוקים, החסימה תבוטל? ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 11:54, 29 באוגוסט 2011 (IDT)
כמו במקרי עבר, אם ישתף פעולה באופן מלא וישיב לדרישותנו, הוא ישוחרר. לצערי כרגע מסתמן שהמשתמש לא מגלה יושרה מינימלית ומעדיף לברוח ולהשאיר לנו את הטיפול בעבירות על החוק שביצע. דניאל ב. תרמו ערך 12:11, 29 באוגוסט 2011 (IDT)
שלום יותם, אני דורשת בשלומך וטובתך, הופתעתי מאוד ומשום שאני סמוכה ובטוחה שתוכל ליצור ולכתוב בעצמאות ובבטחון. אני מבקשת מאוד שתמצא הדרך לתיקון - הכל תלוי ברצון ובכוונה. מחכה לתשובתך, יעל י 12:14, 29 באוגוסט 2011 (IDT)
תודה לכל הפונים כאן ובמייל. אני שמח על הגיבוי, והשתדלתי להשיב במייל לכולכם.
ויקיפדיה זה מיזם יפה, שהמון אנשים חיובים תורמים לו רבות. אבל, תקנו אותי אם אני טועה, לעניות דעתי, ויקיפדיה לא הולכת בכיוון הנכון וצריך שינוי, כדי שיבוא עוד כותבים במקום לברוח, כדי ויקיפדיה תצמח. הסטטיסטיקה אומרת, כי ב-3 שנים האחרונות ויקיפדיה העברית ירדה ממקום 25 למקום 32 במספר הערכים, והיא בדרך לרדת עוד כמה מקומות. יש האטה בגידול מספר הערכים כאן, לוקח יותר חודשים כדי להוסיף 10,000 ערכים חדשים נוספים. לפני כ- 3 שנים כתבו כ-60 ערכים חדשים ביום, וכיום זה ירד לקצת יותר מ-30 ערכים ביום. גם אין הרחבה מספקת של ערכים דלים. יש מעט מדי ערכים שקרובים ברמתם לערכים המומלצים.
עיקרי התפיסה שלי:
  • צריך להוסיף ערכים רבים ככל האפשר, כמו בויקיפדיות הזרות המובילות.
  • רצוי להנמיך את רף החשיבות, שהוא כיום גבוה מדי, גם בהשוואה לויקיפדיות זרות.
  • רצוי למעט בהצבת תבניות של הבהרת חשיבות.
  • כדאי לאמץ כאן את התפיסה השלטת בויקיפדיות זרות- שמוחקים ערכים רק כשיש קונסנזוס כמעט מלא.
  • יש למעט בהצבעות המחיקה, כי הן בזבוז זמן ואנרגיה מיותרים, ויוצרות אווירה לא טובה.
  • כדאי לפתוח במבצע הסבר פניך לכותב - כדי לעודד ולא להבריח כותבים שרוצים ומסוגלים לתרום.
  • צריך לקבוע שהערכים המומלצים הם המודל לכתיבת ערכים והרחבתם, גם מבחינת רמת הפירוט.
  • רצוי להימנע ממחיקות אגרסיביות ומיחס מתנשא לכותבים.
  • צריך לשתף פעולה ולהוסיף אחד לשני, במקום למחוק האחד לשני, ולפתוח במריבות מטופשות והרסניות.
  • אני מאמין כי אם יחול שינוי בגישה כאן- יותר ויותר חברים יחזרו לתרום, וויקיפדיה תחזור לפרוח.
  • אני מקווה שלא ירחק היום והכותבים הלא קבועים כאן יזכו ליחס של יותר כבוד, ולא יעשו להם מחיקות קטנוניות ואגרסיביות. ברור שמי שעושים לו מחיקות כאלה לא יוסיף לתרום כאן.
(זכויות היוצרים הם, אגב, של אגסי :).
לענייננו: החוק קובע ששימוש ביצירה למטרות כגון מחקר, סקירה, דיווח עיתונאי והבאת מובאות מותר גם ללא רשות היוצר ובלא תשלום תמורה. בנוסף, אין כלל זכויות יוצרים על רעיון, עובדה, נתון ופרטי חדשות. כעת, שימו לב ל"הפרת זכויות היוצרים" בערכים שנותרו מהרשימה שהוצגה למעלה. אני מקווה שהמפעילים יקחו לתשומת ליבם את המידע, וישחזרו את המחיקות שפוגעות בעיקר בויקיפדיה:
  • גבריאל הלוי - מצאתי התאמה לכתבה במחלקה ראשונה. הסרתי את התוכן החשוד. (אותו טקסט מופיע גם בגלובס, ובמקומות אחרים - כפי שאפשר לראות בnfc, מדובר בהודעה לעיתונות שאין עליה כלל זכויות יוצרים).
  • גנאדי בוגלובוב - כנ"ל. הסרתי את התוכן החשוד. (נמחק רוב התוכן בערך. חלקו הוא תמליל מדבריו בכינוס השלוחים, וחלקו לא ברור כלל מדוע נמחק).
  • האח (עיתון ילדים)- נראה שהועתק מחב"דפדיה (שגם פועלת ב-GFDL, אם הבנתי נכון). מומלץ למחוק עתה, לעניות דעתי. (לפני מחיקת הערך, אני ממליץ לך להסתכל ב'גרסאות אחרונות' בחבדפדיה...)
  • יבגני שווידלר - מחקתי כמה משפטים שהועתקו מכתבה ב-nrg. (נמחקו עובדות בלבד)
  • מוזיאון פילדלפיה לאמנות - מחקתי פסקה שהועתקה מגלובס. (נמחק קטע ששוכתב והושארו רק העובדות)
  • שלמה נס - הסרתי משפט-שניים שהועתקו. (נמחק משפט אחד, שגם הוא עובדה).
  • רוני יצחקי - הסרתי הז"י. (נמחקו שני משפטים עובדתיים). Yottam - שיחה 13:17, 29 באוגוסט 2011 (IDT)
יותם, אני שמחה ומעריכה מאוד את תשובתך, והמפורטת, אולם עדיין הפער גדול ורב בין הרצוי - ממך ועל פי עורכים וותיקים, - ולבין המצוי בעריכות ובערכים שפורטו לעיל. עליך ליתן את הדעת כיצד לגשר על הפער הרב הזה, ולהקשיב ולציית לדרך כפי שהותוותה כאן. יעל י 13:29, 29 באוגוסט 2011 (IDT)
כפי שניתן לראות בדף זה למעלה, ההפרות האמיתיות שדוד שי העיר עליהן - תוקנו. למפעילים יש את הזכות למחוק מידע ולחסום משתמשים, אך התירוץ של זכויות יוצרים איננו תואם את המציאות, ברובו המוחלט. Yottam - שיחה 13:39, 29 באוגוסט 2011 (IDT)
אין זכויות יוצרים על עובדות, יש זכויות יוצרים על הניסוח של עובדות. ללא הכרה בכך, לא תוכל לערוך עוד בוויקיפדיה. זה לא משהו שפתוח לדיון. אם אתה רוצה להמשיך לערוך כאן ואם יש לך את היושרה לעזור בתיקון הנזק שגרמת הגד לנו כאן שאתה מוכן לשתף פעולה באופן מלא במעבר על תרומותיך. בכך גם תוכל להציל חלק מתרומתיך הטובות שעשויות להימחק יחד עם ההז"י. דניאל ב. תרמו ערך 13:33, 29 באוגוסט 2011 (IDT)
במקרה של עובדות שהובאו בתוך משפט מנוסח והגנת הניסוח מגבילה, למעשה, את השימוש בעובדות - החוק מבטל את זכויות היוצרים. בכל המקרים שנמחקו, מדובר במקרה כזה. Yottam - שיחה 13:53, 29 באוגוסט 2011 (IDT)
אני אסתכן ואומר שאינך משפטן ואין לך מושג על מה אתה מדבר. כמו שכל ויקיפד אחר עושה, אתה יכול להביא את העובדות ממגוון מקורות ולנסח אותן בלשונך שלך. המעשה שלך הוא עבירה על החוק ועל כללי האתר וכל עוד לא תפנים זאת לא תערוך כאן. אמרתי לך מה אתה חייב לעשות. אין לנו סבלנות אינסופית ואם נראה שאינך משתמש בדף השיחה הזה למטרה של צמצום נזקים גם הוא יינעל בפניך. דניאל ב. תרמו ערך 13:59, 29 באוגוסט 2011 (IDT)
אתה צודק לגבי העיתון "האח". טעיתי כשלא עיינתי ראשית בגרסאות הקודמות. אבל לא טענתי שיש למחוק אותו בשל הפרת זכויות יוצרים, אלא משום שתוכנו לא היה ברור לי ומשזה הוסר, נותר אולטרה-קצרמר. לגבי השאר - אתן לאחרים לשפוט. יניב שיחה 13:35, 29 באוגוסט 2011 (IDT)
יותם חביבי, ואתה יודע שכך הוא, אני מציעה שמכאן ואילך, לאחר שנלמד שיעור - ומבלי לדון על החוקים והתקנות לסוגיהן, שאינם נושא לדיון כלל, הרי שהעקרון ברור מאוד - הכתיבה היא עצמאית ללא העתקה כל שהיא - ומכאן ואילך תפתח דרך חדשה ודף חדש - תרתי משמע - דבר שהפונים אליך ישמחו מאוד - אם תאמר שכך יהיה. יעל י 13:39, 29 באוגוסט 2011 (IDT)
יותם, האם אתה מתכונן לעשות משהו כדי לחזור? אבגד - שיחה 22:55, 31 באוגוסט 2011 (IDT)

שלום

לא הצלחתי להבין מה אתה רוצה . פארוק - שיחה 13:28, 29 באוגוסט 2011 (IDT)

באיזה הקשר, במחילה? Yottam - שיחה 13:29, 29 באוגוסט 2011 (IDT)
אמרת לי בדף הקשר שלי שאני מחקתי לך משהו ולא הבנתי מה אתה רוצה. פארוק - שיחה 14:01, 29 באוגוסט 2011 (IDT)
הוספתי לדף פורטל:ארצות הברית/ערכים מבוקשים את המשמר הלאומי של ארצות הברית (National Guard of the United States) - ושאלתי מדוע מחקת את זה. Yottam - שיחה 14:03, 29 באוגוסט 2011 (IDT)
מחקתי כי ראיתי שכבר ערכו את זה . פארוק - שיחה 14:34, 29 באוגוסט 2011 (IDT)

הצבעה

שלום לך. השתתפת בדף ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:הנכבה.
ההצבעה נפתחה ואתה מוזמן להצביע. --בן נחום - שיחה 21:06, 30 באוגוסט 2011 (IDT)
בן נחום, יותם חסום. חנה Hanayשיחהאת הויקיפדים החדשים כבר הכרת? 09:14, 31 באוגוסט 2011 (IDT)

יום הולדת שמח

שלום יותם, מ ז ל ט ו ב ! ליום הולדתך, אני מנצל הזדמנות זאת לאחל לך עד 120, ולקרוא לך לחזור ולתרום בהתאם לכללי המיזם. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 23:30, 30 ביולי 2012 (IDT)

גם אני. ‏עמיחישיחה 10:08, 1 באוגוסט 2012 (IDT)
באיחור, מזל טוב גם ממני.Ewan2 - שיחה 13:38, 2 באוגוסט 2012 (IDT)
מזל טוב גם ממני, גם אם באיחור קל. עדיף מאוחר מאשר אף פעם. נועמאורי - שיחה 14:29, 4 באוגוסט 2014 (IDT)

כוכב לשומר!

כוכב שומרי ההשחתה
תודה רבה Yonaiman - שיחה 21:46, 19 באפריל 2017 (IDT)
על מה אתה מודה לו? 🤔 המלך הכחולשלח לי הודעה! 15:01, 2 ביוני 2020 (IDT)
זה הודעה מ2017 אבגד - שיחה 17:24, 2 ביוני 2020 (IDT)
בעצם אתה צודק. הפעם האחרונה שהוא היה פה זה לפני8 שנים... אבגד - שיחה 17:31, 2 ביוני 2020 (IDT)
עדיין פה. נחסמתי לפני 9 שנים. Yottam - שיחה
ולמה אתה לא תורם או פועל לפתוח החסימה. אבגד - שיחה 22:12, 2 ביוני 2020 (IDT)